Print
Zoom In
Zoom Out

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

شناسه مطلب: 35380
زمان انتشار: دوشنبه 24 شهریور 1404 ساعت 07:42

طبق سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش هر محله باید به شکل یک کانون فرهنگی محله عمل کند، شورایی که در آن روحانی مسجد محله، بسیج، معتمدین، معلمان و مدیر مدرسه همکاری کنند،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،  نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه توجه به آموزش و پرورش، شاخص اصلی رشد هر کشور است، گفت: میزان پیشرفت هر جامعه دقیقاً به‌ اندازه اهمیتی است که برای نظام تعلیم و تربیت قائل می‌شود و به آن سرمایه‌گذاری می‌کند. 

حمیدرضا حاجی‌بابایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان همدان، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی آموزش و پرورش، کمبود معلم است، اظهار داشت: برآوردهای فراکسیون فرهنگیان مجلس نشان می‌دهد کشور به‌طور حداقلی به ۲۰۰ هزار معلم نیاز دارد و در صورت در نظر گرفتن شرایط ایده‌آل، رقم موردنیاز به ۳۰۰ هزار معلم می‌رسد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی به راهکارهای قانونی و اجرایی برای جبران کمبود معلم اشاره کرد و یادآور شد: دولت مجاز شده از نیروهایی که پیش از سال ۱۳۹۵ یا پس از آن در آزمون‌ها شرکت کرده و موفق به ورود نشده‌اند، شامل نهضتی‌ها، حق‌التدریسی‌ها و مربیان پیش‌دبستانی و طرح امین ، به صورت ۲۴ ساعته حق‌التدریس استفاده کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: طبق این سند، آموزش و پرورش هر محله باید به شکل یک کانون فرهنگی محله عمل کند، شورایی که در آن روحانی مسجد محله، بسیج، معتمدین، معلمان و مدیر مدرسه همکاری کنند، هدف این شورا، ایجاد ارتباط مستمر بین مسجد و مدرسه و جلب مشارکت مردم برای پیشرفت آموزشی است.

وی ادامه داد: واحد ساختاری آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین، «حیات طیبه» نام دارد که مجموعه‌ای از دوره‌های مختلف تحصیلی را در یک مجتمع مجهز گرد هم می‌آورد، شامل پیش‌دبستانی، سه سال اول ابتدایی، سه سال دوم ابتدایی، سه سال اول متوسطه و سه سال دوم متوسطه. هر مجتمع باید دارای سالن ورزشی، بخش بهداشت، مشاوره، معاونت‌های تخصصی و امکانات کامل باشد.

 حاجی‌بابایی ادامه داد: در همدان، برنامه‌ریزی شده تا حداقل ۲۰ مجتمع «حیات طیبه» به‌ویژه در شهرک‌های جدید ایجاد شود.

وی ابراز کرد: دولت فعلی توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته و در برنامه هفتم توسعه، منابع متعددی از محل درآمدهای گاز، نقدی و سایر مصوبات برای پیشرفت آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

 



مشاور وزیر آموزش و پرورش

تنوع مخاطبان مربیان طرح امین در مدارس فرا تر از طیف مخاطبان رسانه ملی است

دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش

خدمات رئیس جمهور شهید تا سالیان متمادی در کشور جاری و ساری خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تاکید کرد

تقویت اردوگاه‌های تربیت‌محور و توجه به مطالبات فرهنگیان

تصاویر / شورای همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش همدان

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

معلمان نقش آفرینان جهاد تبیین هستند

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش

ستاد همکاریها‌ حلقه اتصال دو نهاد بنیادین کشور است

دبیرجدید ستاد همکاری حوزه‌علمیه وآموزش و پرورش منصوب شد

در زنجان تاکید شد

لزوم حضور روحانیان متخصص برای آموزش دینی کودکان و نوجوانان

تعبیرزیبای آیت الله جوادی آملی از آموزش و پرورش

امام جمعه اهواز

مکتب حاج قاسم  حاصل پیوند تربیتی  منزل، مدرسه و مسجد است  

مناسبت هزارمین سال تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف تدوین شد

فیلم «داستانی ـ تربیتی» شیخ طوسی و تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف

سه‌شنبه‌های حضور؛

 پیوند مدرسه، مسجد و نسل جدید در شهرستان دنا + و تصاویر

با همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تکاپوی طلاب برای پاسخ به شبهات دینی

امام جمعه رباط کریم:

لزوم همکاری همه دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان

راهکارهای همکاری استعدادهای درخشان با حوزه علمیه اصفهان بررسی شد

با شرکت سه میلیون دانش‌آموز

گزارشی ازافتتاحیه «درس‌هایی از قرآن» در ۴۰هزار مدرسه کشور

طلاب طرح امین عضو مؤثر تیم تربیتی مدارس باشند

به همت دفترتبلیغات اسلامی

کتاب « کار در کلاس» ویژه مقطع پیش‌دبستانی منتشر شد

گزارشی از دوره آموزشی توجیهی کریمه اهل‌بیت(س)

تحولی نو در نظام تعلیم و تربیت اسلامی با اجرای طرح امین   

گزارشی از یک نشست استانی

از گلایه های طلاب طرح امین تا توضیحات با سعه صدر مسئولین