Print
Zoom In
Zoom Out

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

شناسه مطلب: 35380
زمان انتشار: دوشنبه 24 شهریور 1404 ساعت 07:42

طبق سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش هر محله باید به شکل یک کانون فرهنگی محله عمل کند، شورایی که در آن روحانی مسجد محله، بسیج، معتمدین، معلمان و مدیر مدرسه همکاری کنند،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،  نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه توجه به آموزش و پرورش، شاخص اصلی رشد هر کشور است، گفت: میزان پیشرفت هر جامعه دقیقاً به‌ اندازه اهمیتی است که برای نظام تعلیم و تربیت قائل می‌شود و به آن سرمایه‌گذاری می‌کند. 

حمیدرضا حاجی‌بابایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان همدان، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی آموزش و پرورش، کمبود معلم است، اظهار داشت: برآوردهای فراکسیون فرهنگیان مجلس نشان می‌دهد کشور به‌طور حداقلی به ۲۰۰ هزار معلم نیاز دارد و در صورت در نظر گرفتن شرایط ایده‌آل، رقم موردنیاز به ۳۰۰ هزار معلم می‌رسد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی به راهکارهای قانونی و اجرایی برای جبران کمبود معلم اشاره کرد و یادآور شد: دولت مجاز شده از نیروهایی که پیش از سال ۱۳۹۵ یا پس از آن در آزمون‌ها شرکت کرده و موفق به ورود نشده‌اند، شامل نهضتی‌ها، حق‌التدریسی‌ها و مربیان پیش‌دبستانی و طرح امین ، به صورت ۲۴ ساعته حق‌التدریس استفاده کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: طبق این سند، آموزش و پرورش هر محله باید به شکل یک کانون فرهنگی محله عمل کند، شورایی که در آن روحانی مسجد محله، بسیج، معتمدین، معلمان و مدیر مدرسه همکاری کنند، هدف این شورا، ایجاد ارتباط مستمر بین مسجد و مدرسه و جلب مشارکت مردم برای پیشرفت آموزشی است.

وی ادامه داد: واحد ساختاری آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین، «حیات طیبه» نام دارد که مجموعه‌ای از دوره‌های مختلف تحصیلی را در یک مجتمع مجهز گرد هم می‌آورد، شامل پیش‌دبستانی، سه سال اول ابتدایی، سه سال دوم ابتدایی، سه سال اول متوسطه و سه سال دوم متوسطه. هر مجتمع باید دارای سالن ورزشی، بخش بهداشت، مشاوره، معاونت‌های تخصصی و امکانات کامل باشد.

 حاجی‌بابایی ادامه داد: در همدان، برنامه‌ریزی شده تا حداقل ۲۰ مجتمع «حیات طیبه» به‌ویژه در شهرک‌های جدید ایجاد شود.

وی ابراز کرد: دولت فعلی توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته و در برنامه هفتم توسعه، منابع متعددی از محل درآمدهای گاز، نقدی و سایر مصوبات برای پیشرفت آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

 



مشاور وزیر آموزش و پرورش

تنوع مخاطبان مربیان طرح امین در مدارس فرا تر از طیف مخاطبان رسانه ملی است

دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش

خدمات رئیس جمهور شهید تا سالیان متمادی در کشور جاری و ساری خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تاکید کرد

تقویت اردوگاه‌های تربیت‌محور و توجه به مطالبات فرهنگیان

تصاویر / شورای همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش همدان

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

معلمان نقش آفرینان جهاد تبیین هستند

برگزاری کار گروه همکاریها در دو شهرستان آذربایجان شرقی

حضور نماینده ولی فقیه در کرمانشاه

نشست شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش کرمانشاه  برگزار شد

به ریاست نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی

نشست شورای همکاری‌ حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، برگزار شد

به مناسبت میلاد نور

در محضر امام حسن عسكری(ع)

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان؛

آینده کشور از مدرسه ساخته می‌شود/تحقق سند تحول بنیادین جدی‌تر دنبال شود

فعالیت ۳۵۰مبلّغ در مدارس استان چهار محال و بختیاری

نویسنده کتاب «چلچراغ نماز و مدرسه»

۹۰ درصد دانش آموزان نماز خوان، از مادر یاد گرفته اند

با حضورنماینده ولی فقیه در استان فارس

طرح «نماز الفبای تربیت» در شیراز اجرا شد

مشاوروزیرآموزش و پرورش

سرمایه‌گذاری در نظام آموزشی و تربیتی تضمین  کننده رشد و پیشرفت کشور است.

حضورامام جمعه زابل در بین دانش آموزان

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

ایجاد اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان از رسالت‌های مهم مربیان است

هدف مدارس صدرا تربیت دانش آموزان متعهد و آینده ساز است

گزارشی از کارگروه های ستاد همکاریها درآذربایجان شرقی

اجرای پویش «سلام به آینده» با مشارکت مدرسه علمیه امام صادق(ع) تهران

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

مدرسه، کانون نور و دانایی است