به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستادهمکاریها، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری، در دیدار با دبیر ستاد همکاریها ، با اشاره به نقش بیبدیل آموزش و پرورش در شکلدهی به سرمایههای انسانی و فرهنگی جامعه، اظهار داشت: مدرسه، نخستین و مؤثرترین عرصهی رسمی برای انتقال ارزشها، باورها و هویت ملی-دینی به نسل نو است. برای آنکه این انتقال به درستی و با حفظ اصالت و پویایی انجام پذیرد، ضروری است که از گنجینهی عظیم معرفتی و تجربیات ارزشمند اندیشمندان و مراجع حوزوی بهره بگیریم.
وی افزود: حوزههای علمیه، بهعنوان میراثداران علوم ناب اسلامی و معارف اهلبیت(ع)، میتوانند در غنیسازی محتوای آموزشی، تربیت مربیان آگاه و طراحی برنامههای جامع تربیتی، نقش مشاورهای و هدایتگر بسیار تعیینکنندهای ایفا کنند.
سرپرست دانشگاه ادیان و مذاهب در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ترویج فرهنگ رواداری، گفتوگوی سازنده و احترام به تنوع مذهبی و فرهنگی در متن برنامههای درسی و فوقبرنامه تأکید کرد و گفت: در جامعهی جهانی امروز که همواره در معرض چالشهای فرهنگی و عقیدتی است، آموزش مهارتهای زندگی مسالمتآمیز همراه با حفظ اصول، یک ضرورت اجتنابناپذیر است. دانشآموزان ما باید بیاموزند که چگونه در عقلانیت و اخلاق اسلامی ریشه داشته باشند و در عین حال، با احترام به دیگران و شناخت ادیان و مذاهب، سفیران وحدت و صلح باشند.
دکتر جعفرطیاری با اعلام آمادگی همکاریهای علمی و فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب با ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از اولویتهای مهم ما در این تعامل، تبیین آموزهها و منویات امامین انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) برای جامعهی آموزشی و به ویژه نسل جوان است. آشنایی نسل جدید با مبانی فکری، آرمانهای بزرگ، ارزشهای جاویدان و خدمات گسترده و تاریخی انقلاب اسلامی، نه تنها آنان را در برابر آسیبهای فرهنگی توانا میسازد، بلکه به هویتبخشی عمیق و احساس مسئولیت در قبال آیندهی کشور منجر خواهد شد.
