Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

شناسه مطلب: 55512
زمان انتشار: شنبه 22 آذر 1404 ساعت 09:34

مدرسه، نخستین و مؤثرترین عرصه‌ی رسمی برای انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی-دینی به نسل نواست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستادهمکاریها، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری، در دیدار با دبیر ستاد همکاریها ، با اشاره به نقش بی‌بدیل آموزش و پرورش در شکل‌دهی به سرمایه‌های انسانی و فرهنگی جامعه، اظهار داشت: مدرسه، نخستین و مؤثرترین عرصه‌ی رسمی برای انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی-دینی به نسل نو است. برای آنکه این انتقال به درستی و با حفظ اصالت و پویایی انجام پذیرد، ضروری است که از گنجینه‌ی عظیم معرفتی و تجربیات ارزشمند اندیشمندان و مراجع حوزوی بهره بگیریم.

وی افزود: حوزه‌های علمیه، به‌عنوان میراث‌داران علوم ناب اسلامی و معارف اهل‌بیت(ع)، می‌توانند در غنی‌سازی محتوای آموزشی، تربیت مربیان آگاه و طراحی برنامه‌های جامع تربیتی، نقش مشاوره‌ای و هدایت‌گر بسیار تعیین‌کننده‌ای ایفا کنند.

سرپرست دانشگاه ادیان و مذاهب در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ترویج فرهنگ رواداری، گفت‌وگوی سازنده و احترام به تنوع مذهبی و فرهنگی در متن برنامه‌های درسی و فوق‌برنامه تأکید کرد و گفت: در جامعه‌ی جهانی امروز که همواره در معرض چالش‌های فرهنگی و عقیدتی است، آموزش مهارت‌های زندگی مسالمت‌آمیز همراه با حفظ اصول، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. دانش‌آموزان ما باید بیاموزند که چگونه در عقلانیت و اخلاق اسلامی ریشه داشته باشند و در عین حال، با احترام به دیگران و شناخت ادیان و مذاهب، سفیران وحدت و صلح باشند.

دکتر جعفرطیاری با اعلام آمادگی همکاری‌های علمی و فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب با ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از اولویت‌های مهم ما در این تعامل، تبیین آموزه‌ها و منویات امامین انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برای جامعه‌ی آموزشی و به ویژه نسل جوان است. آشنایی نسل جدید با مبانی فکری، آرمان‌های بزرگ، ارزش‌های جاویدان و خدمات گسترده و تاریخی انقلاب اسلامی، نه تنها آنان را در برابر آسیب‌های فرهنگی توانا می‌سازد، بلکه به هویت‌بخشی عمیق و احساس مسئولیت در قبال آینده‌ی کشور منجر خواهد شد.

 



مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ:

کتاب "مولفه‌های نسل جدید" تا دو ماه آینده منتشر می‌شود

گزارش تصویری

طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج)‌اهواز در میان دانش آموزان در ایام فاطمیه

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است