Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

شناسه مطلب: 55502
زمان انتشار: يكشنبه 16 آذر 1404 ساعت 10:18

وزیر آموزش و پرورش با تشریح وضعیت اجرای طرح امین در مدارس کشور، بر ضرورت ارتقای کیفیت این طرح و تحول اساسی در برنامه‌های درسی مدارس تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، دکتر علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در حاشیه نخستین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه طرح امین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و با همکاری نزدیک آن‌ها در مدارس کشور در حال اجراست، گفت: این طرح یکی از ظرفیت‌های خوب تربیتی است که قطعاً به تربیت دینی دانش‌آموزان در فضای مدارس کمک می‌کند. خوشبختانه توسعه خوبی نیز پیدا کرده و اکنون در سطح کشور نزدیک به پانزده هزار طلبه طرح امین حضور دارند که در بخشی از فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و تربیتی با رویکرد تربیت دینی مشارکت می‌کنند.

وی افزود: اولین هدف ما در این طرح، ارتقای کیفیت فعالیت‌هاست. کمیت طرح، به‌خوبی توسعه یافته و برای رسیدن به این هدف، هم نیازمند تجربه‌گردانی هستیم، هم آموزش‌های لازم و نیز رفع موانعی که گاهی در مسیر فعالیت روزانه آن‌ها در مدارس ایجاد می‌شود.

کاظمی با اشاره به آسیب‌شناسی سالانه طرح امین گفت: در پایان هر سال با همکاری ستاد همکاری‌ها و جلسات مشترک، آسیب‌ها بررسی می‌شود و تلاش می‌کنیم این مشکلات به حداقل برسد.

تحول در برنامه درسی؛ ریل اصلی تغییر در نظام تعلیم و تربیت

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به موضوع تحول در برنامه درسی مدارس اظهار داشت: نقطه آغاز تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، تحول در برنامه درسی مدرسه است. مهم‌ترین ریل آموزش و پرورش برای تحقق و استقرار سند تحول بنیادین، همین تحول برنامه‌های درسی است. باید بتوانیم برنامه‌ای یکپارچه و منسجم با رویکرد تربیتی، فعالیت‌محور و مهارت‌محور طراحی کنیم؛ برنامه‌ای که در آن دانش‌آموز کنشگر اصلی باشد و نقش‌آفرینی جدی داشته باشد.

وی افزود: محتواها باید جذاب و متناسب با زمان طراحی شوند. خوشبختانه طراحی کلان این برنامه در سطح آموزش و پرورش انجام شده و در شورای عالی آموزش و پرورش نیز به تصویب رسیده است. همچنین این خبر را اعلام می‌کنم که تغییرات موردنظر در پایه اول ابتدایی اعمال شده و کتاب‌های جدید این پایه تألیف شده است. این کتاب‌ها هم‌اکنون به‌صورت آزمایشی در هشت مدرسه در سطح کشور در حال اجراست.

کاظمی ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که سال آینده حداقل دو پایه تحصیلی دیگر نیز دستخوش تغییر شوند و برنامه آن‌ها تدوین و اجرا شود. این کار بسیار سنگین و زمان‌بر است و حداقل پنج تا شش سال زمان می‌برد تا بتوانیم برنامه‌های درسی تمامی پایه‌های تحصیلی و کتاب‌های آن‌ها را تغییر دهیم و نیروهای انسانی را نیز متناسب با این محتواها آموزش دهیم.

 



مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

پیش‌نشست شورای همکاری‌ سیستان و بلوچستان برگزارشد

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است