به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد دوشنبه پانزدهم اردیبهشت در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان ایلام به تفاوتهای مهم در تربیت اشاره کرد و اظهار داشت: شأن تربیت از آن خداوند است و معلم در مسیر رشد و کمال دانش آموزان قرار دارد.
وی با بیان اینکه معلم باید به پرورش اندیشهها بپردازند و نه صرفاً بیان آنها، افزود: جایگاه معلمی و تربیت در نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ نظام تربیتی نمیتواند به منبع توحید متصل باشد جز نظام تربیتی اسلام که برگرفته از آیات و روایات قرآن است.
حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد با اشاره به جایگاه رفیع معلم درنظام جمهوری اسلامی بیان داشت: باید قدر معلمان را دانست، به آنها احترام گذاشت و به مشکلات آنها توجه کرد.
وی گفت: معلمان با وجود مشکلات، در تلاش برای انجام وظایف خود هستند و نقش آنها در شکلگیری شخصیت کودکان و نوجوانان بسیار مهمتر از دیگر مشاغل است.
وی با بیان پیشینه نامگذاری روز معلم گفت: در سال ۱۳۴٠، معلمان به پایین بودن حقوق خود نسبت به سایر کارکنان دولتی اعتراض کردند و در میدان بهارستان تجمع کردند، در این تجمع، معلمی به نام ابوالحسن خانعلی که وابسته به هیچ حزب و گروهی نبود، با تیر مستقیم مأموران رژیم شاهنشاهی به شهادت رسید.
مشاور وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: هیچکس حق ندارد شأن و منزلت معلم را خدشهدار کند، امروز نیز لازم است تکریم معلم فقط به شعار ختم نشود، بلکه در عمل تدبیر و توجه شود. من خود را متعهد میدانم که پیامهای معلمان در سراسر کشور را با احترام پاسخ دهم.
وی با انتقاد از نگاه تقلیلگرایانه به جایگاه معلم، افزود: برخی آموزش و پرورش را متهم میکنند در حالی که تربیت فقط محصول آموزش و پرورش نیست، نقش خانواده، فرهنگ عمومی و سایر دستگاههای حاکمیتی نیز تعیینکننده است، معلمی با راندمان بالای کار و حضور مداوم در کلاس، نمیتواند با دیگر مشاغل مقایسه شود.
حجتالاسلام والمسلمین نیکزاد ازوجود بیش از چهارهزار معلم نیکوکار دراستان ایلام خبر داد و گفت: این معلمان با وجود مشکلات معیشتی، خود برای دانشآموزان نیازمند کمک جمعآوری میکنند، چنین روحیهای شایسته قدردانی و افتخار است.
دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در پایان خواستار توجه بیشتر به معلمان و تقدیر از زحمات آنها شد.




