Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور وزیر آموزش و پرورش در آئین سپاس معلم در ایلام؛

 ارزش و منزلت جایگاه معلمان باید مورد توجه باشد

شناسه مطلب: 35280
زمان انتشار: سه شنبه 16 اردیبهشت 1404 ساعت 11:27

هیچ نظام تربیتی نمی‌تواند به منبع توحید متصل باشد جز نظام تربیتی اسلام که برگرفته از آیات و روایات قرآن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد دوشنبه پانزدهم اردیبهشت در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان ایلام به تفاوت‌های مهم در تربیت اشاره کرد و اظهار داشت: شأن تربیت از آن خداوند است و معلم در مسیر رشد و کمال دانش آموزان قرار دارد.

وی با بیان اینکه معلم باید به پرورش اندیشه‌ها بپردازند و نه صرفاً بیان آن‌ها، افزود: جایگاه معلمی و تربیت در نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش  گفت: هیچ نظام تربیتی نمی‌تواند به منبع توحید متصل باشد جز نظام تربیتی اسلام که برگرفته از آیات و روایات قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد با اشاره به جایگاه رفیع معلم درنظام جمهوری اسلامی بیان داشت: باید قدر معلمان را دانست، به آن‌ها احترام گذاشت و به مشکلات آن‌ها توجه کرد.

وی گفت:  معلمان با وجود مشکلات، در تلاش برای انجام وظایف خود هستند و نقش آنها در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان بسیار مهم‌تر از دیگر مشاغل است.

وی با بیان پیشینه نام‌گذاری روز معلم گفت: در سال ۱۳۴٠، معلمان به پایین بودن حقوق خود نسبت به سایر کارکنان دولتی اعتراض کردند و در میدان بهارستان تجمع کردند، در این تجمع، معلمی به نام ابوالحسن خانعلی که وابسته به هیچ حزب و گروهی نبود، با تیر مستقیم مأموران رژیم شاهنشاهی به شهادت رسید.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: هیچ‌کس حق ندارد شأن و منزلت معلم را خدشه‌دار کند، امروز نیز لازم است تکریم معلم فقط به شعار ختم نشود، بلکه در عمل تدبیر و توجه شود. من خود را متعهد می‌دانم که پیام‌های معلمان در سراسر کشور را با احترام پاسخ دهم.

وی با انتقاد از نگاه تقلیل‌گرایانه به جایگاه معلم، افزود: برخی آموزش و پرورش را متهم می‌کنند در حالی که تربیت فقط محصول آموزش و پرورش نیست، نقش خانواده، فرهنگ عمومی و سایر دستگاه‌های حاکمیتی نیز تعیین‌کننده است، معلمی با راندمان بالای کار و حضور مداوم در کلاس، نمی‌تواند با دیگر مشاغل مقایسه شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین نیکزاد ازوجود بیش از چهارهزار معلم نیکوکار دراستان ایلام خبر داد و گفت: این معلمان با وجود مشکلات معیشتی، خود برای دانش‌آموزان نیازمند کمک جمع‌آوری می‌کنند، چنین روحیه‌ای شایسته قدردانی و افتخار است.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در پایان خواستار توجه بیشتر به معلمان و تقدیر از زحمات آن‌ها شد.

 



مشاور وزیر آموزش وپرورش

شهرستان ملکشاهی خاستگاه شهیدان نام آور دوران دفاع مقدس است

بازدید مشاور وزیر آموزش وپرورش ازمرکز نجوم و رصد خانه کانون استان ایلام

نماینده ولی فقیه در ایلام دردیدار دبیر ستاد همکاریها  

با استفاده ازروشهای خلاقانه نسل جوان را به ارزشهای دینی و انقلابی سوق دهیم.

نماینده ولی فقیه در ایلام ؛

ترویج فرهنگ نماز در محلات و مدارس و مساجد تقویت شود

دانش اموزان ایلامی یاد شهدای دانش آموز غزه را گرامی داشتند

در حوزه علمیه خوهران ایلام برگزار شد

گرامی داشت ۲۰۰۰ دانش آموزشهید غزه

گزارشی از فعالیت های گروه تبلیغی انصارالحسین(ع)؛

از طرح تربیت محور درمدارس تا پیوند مسجد ، مدرسه و منزل

پیوند مدارس با مراکز دینی و فرهنگی تقویت شود.

گام‌های مهم حوزه علمیه خراسان در توسعه مدارس امین

مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد؛

۹۶ درصد مخاطبان مدارس طرح امین ،عملکرد مبلغین را عالی ارزیابی کرده‌اند.

دوره آموزشی «جذب دانش‌آموزان به نماز» در کرمانشاه برگزار شد

امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش مبتنی برفهم کودک

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد