Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای خراسان جنوبی:

۱۵ طرح آموزشی و تربیتی به مدارس خراسان جنوبی ابلاغ شد

شناسه مطلب: 24453
زمان انتشار: شنبه 29 مهر 1402 ساعت 11:02

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اجرای ۱۵ طرح آموزشی، پرورشی، تربیتی، عقیدتی و فرهنگی در سال تحصیلی جاری به مدارس استان ابلاغ شد.

سید علیرضا موسوی‌نژاد در سومین نشست کمیته استانی همکاری‌ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش افزود: ارتقای فعالیت‌های طرح امین در مدارس، تقویت ارتباط جامعه دانش آموزی با علما و مراجع، اجرای طرح تربیتی اوقات فراغت و ترویج فرهنگ نماز در مدارس از مهمترین این طرح‌ها به شمار می‌رود.

وی بر شفاف سازی فعالیت‌ها، برنامه‌ها و ارتقای شاخص‌های تربیتی مدارس تاکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای کیفیت بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌های پرورشی و تربیتی، اجرای طرح اعزام مناسبتی مبلغان و سخنوران دینی به مدارس در مناسبت‌های ملی و مذهبی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم جذب افراد توانمند برای پاسخگویی به شبهات دینی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی دانش آموزان ادامه داد: غفلت از حوزه تربیتی و نبود پاسخگویی به نیازها و شبهات دانش آموزان، زمینه سوء‌استفاده جریان نفاق برای فتنه انگیزی و غبارآلود کردن فضا را فراهم می‌آورد.

وی از طرح امین به عنوان طرحی اثرگذار در تربیت دانش آموزان مدارس یاد کرد و گفت: تبیین دقیق آموزه‌های دینی مهمترین وظیفه مسئولان آموزشی و تربیتی است.

موسوی‌نژاد اظهار کرد: مسجد، مدرسه و منزل سه رکن اصلی تربیت دینی دانش‌آموزان است و در این میان معلمان مدارس و روحانیون نقش پررنگ‌تری ایفا می‌کنند.

وی همچنین امروز در نشست شورای ورزشی مدارس استان گفت: آموزش و پرورش خراسان جنوبی ظرفیت برگزاری مسابقات دانش آموزی در سطح ملی و رشته‌های مختلف را داراست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر طرح‌های ورزشی مانند طرح شهید خرازی با رویکرد تربیتی و خانواده محوری، طرح شهید طوقانی با هدف تقویت ورزش پهلوانی در دوره ابتدایی و دختران آفتاب به منظور توسعه رشته‌های ورزشی بانوان در مدارس و سالن‌های ورزشی استان اجرا می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر یک کانون متشکل از دانش آموزان پسر دوره ابتدایی در مرکز استان برای اجرای هرچه بهتر طرح شهید طوقانی و توسعه ورزش پهلوانی فعالیت می‌کند.

موسوی‌نژاد بر برنامه ریزی اصولی در حوزه تربیت بدنی و سلامت به منظور توسعه کانون‌های تندرستی، اصلاح ناهنجاری‌های قامتی و حرکات اصلاحی، کنترل وزن و چاقی دانش آموزان و فرهنگیان و افزایش سواد حرکتی نسل آینده ساز تاکید کرد و افزود: برای توسعه سلامت جسم و افزایش نشاط مدارس، لازم است فعالیت‌های تربیت بدنی و مسابقات دانش آموزی در رشته‌های متنوع از مدرسه تا ملی توسعه یابد.

وی گفت: طرح نشاط با رویکرد توجه به ورزش آغازین، حیاط پویا و فعالیت‌های حرکتی درون کلاسی به مدت ۲۰ دقیقه در مدارس استان اجرا می‌شود و در سال تحصیلی جاری بیش از ۶۰ هزار و ۵۶۰ دانش آموز دختر و پسر در المپیاد ورزش‌های درون مدرسه‌ای شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آزادسازی ۱۵ مجموعه ورزشی در سال تحصیلی جاری برای اجرای طرح شهید خرازی خبر داد و افزود: امسال در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی، عملیات اجرایی ۳۷ طرح ورزشی در مدارس و مجموعه‌های ورزشی دانش آموزی استان کلید می‌خورد که مهمترین آنها احداث زمین چمن مصنوعی شهرستان‌های بشرویه و نهبندان، کف پوش روباز شهرستان‌های بیرجند و طبس است.

وی بیان کرد: موفقیت‌ها و کسب عناوین اول تا سوم کشور توسط دانش آموزان ورزشکار با نیاز ویژه، احداث یک سالن ورزشی اختصاصی برای این دانش آموزان در مرکز استان را ضروری ساخته است.

رضامراد صحرایی در دیدار با خانواده شهید عسگری جمکرانی:

۱۳۷۴ فرزند شهید در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند/امروز اصلی ترین قدرت فرهنگی ما شهدا هستند

وزیر آموزش و پرورش در سفر به قم:

امسال سال ترمیم سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است

به مناسبت هفنه معلم  صورت گرفت

تجلیل دبیر ستاد همکاریها از فرزند شهید ایرانمنش / شهید ایرانمنش را بیشتر بشناسیم

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب