Print
Zoom In
Zoom Out

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد:

حوزه علمیه در شبکه عظیم فرهنگی و تربیتی وظیفه مهم و حساسی دارد

شناسه مطلب: 13359
زمان انتشار: دوشنبه 02 خرداد 1401 ساعت 16:29

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در نشست استانی کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت پیوند مقدس دو نهاد مقدس آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، گفت: همکاری این دو نهاد در جهت ارتقای کیفی تعلیم و تربیت در سراسر کشور و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین تحقق مفاد سند تحول بنیادین است.

هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان ظهر امروز در نشست استانی کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که با حضوردبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد؛ با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، گفت: روحانیت و حوزه های علمیه در این شبکه عظیم فرهنگی و تربیتی وظیفه مهم و حساس دارند و باید نیروهایی تربیت کنند که توانایی تاثیر گذاری و جهت دهی فرهنگی در آموزش و پرورش را داشته باشند.

نایب رئیس کمیته همکاریها ، با اشاره به مفاد سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، گفت: این سند نقشه راهی جامع جهت تحقق حیات طیبه است که در آن نحوه طی مسیر، منابع و امکانات لازم، تقسیم کار در سطح ملی و الزماات در این مسیر به صورت شفاف و دقیق مشخص شده است .

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) باوجود تلاش هایی که پس از تصویب و ابلاغ سند تحول تا امروز صورت گرفته فاصله زیادی تا تحقق کامل اهداف و عملیاتی شدن راهکارهای آن داریم .

به گفته این مقام مسئول ادامه داد: در دیدار اخیر معلمان نمونه کشوری و مسئولین وزارت آموزش و پرورش با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ضمن ابراز رضایت معظم له از عملکرد دستگاه آموزش و پرورش، اما همچنان دغدغه های اجرایی نشدن مفاد سند تحول بنیادین دارند و امید است در راستای تحقق این فرمایشات تلاش کنیم .

نائب رئیس کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: بر اساس توافقنامه ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در سال 1379 تا امروز، برنامه های ستاد چه در سطح ملی و چه در سطح استان کردستان، در پنج حوزه مدیریت و تشکیلات، تربیتی و تبلیغی، پژوهشی، منابع انسانی و آموزش و برنامه ریزی برای فعالیت ها برنامه ریزی شده است .

وی افزود: تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی، ضرورت تحقق اهداف انقلاب اسلامی و منویات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر تاکید بر تربیت اسلامی و نقش بسیار مهم حوزه های علمیه در تعلیم و تربیت دینی و لزوم تعامل با آموزش و پرورش به عنوان متولی تعلیم و تربیت رسمی کشور تاکید شده است .

ناظمی جلال با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت در ساحت های شش گانه مورد تاکید قرار گرفته است؛ خاطرنشان کرد: در ساحت دینی و اعتقادی ارتباط بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش بیش از پیش مشخص است و امید است این تفاهم نامه ها به منویات مقام معظم ررهبری منتهی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به ضرورت پیوند مقدس دو نهاد مقدس آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، گفت: همکاری این دو نهاد در جهت ارتقای کیفی تعلیم و تربیت در سراسر کشور و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین تحقق سند تحول بنیادین با عنایت به راهکارهای 1-4، 2-4، 7-2، 1-3،3-2، 2-4 می باشد.

وی یکی از برنامه های خود در سفر به ادارت آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان را دیدار با امامان جمعه و جماعت عنوان کرد و  گفت: نظرات  و راهکارهای این عزیزان در خصوص تعلیم و تربیت قطعا برای آموزش و پرورش راهگشا خواهد بود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی