Print
Zoom In
Zoom Out

معاون وزیر آموزش و پرورش؛

اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش مورد تأکید رهبر انقلاب است

شناسه مطلب: 12601
زمان انتشار: شنبه 19 تیر 1400 ساعت 12:34

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت:اجرای سند تحول بنیادین تحول در آموزش مورد تأکید رهبر انقلاب است. این سند از سال ۹۰ در آموزش و پرورش تصویب ولی تاکنون به تعویق افتاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حسن ملکی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش در دیدار آیت الله حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین که  در قم برگزار شد با اشاره به موضوع سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: رهبر انقلاب، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش را قلب آموزش و پرورش نام بردند تا بهتر بتوانیم از این سازمان برای اجرای محتوای مبانی تعلیم و تربیت بهره ببریم.

وی گفت: هر ساله در این سازمان ۱۴۲ میلیون جلد کتاب، تحت ۳۰۰ عنوان کتاب درسی برای ۱۴ میلیون دانش آموز چاپ می شود. لذا چنین سازمانی دارای ویژگی های منحصر به فرد است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین هدف آموزش و پرورش، نهادینه کردن بحث تعلیم و تربیت است. این مسئله از طریق محتوای آموزشی در کتابهای آموزش و پرورش دنبال، پی گیری و ترغیب می شود.

وی بیان داشت: اجرای این سند وظیفه ما را بسیار سنگین کرده است. در سال ۹۰ در آموزش پرورش تصویب شد ولی با وجود تأکید رهبر انقلاب اما هنوز تا کنون اجرا نشده است.

ملکی گفت: همه تلاشم اجرای این سندی است که در آموزش و پرورش به دلایل مختلف به تعویق افتاده است و معتقدم اگر برنامه درسی و ... بر پایه این سند استوار نشود، تحولی در آموزش و پرورش انجام نخواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: ایشان بر محتوای دروس بر پایه معارف اسلامی در درس ها هم تأکید دارند. روی همین اصل یکی دیگر از رسالت های ما اجرای این تأکید ایشان است.

 

ملکی گفت: در اجرای محتوای دروس معارف اسلامی در کتابهای آموزش و پرورش به موفقیت های خوبی رسیده ایم. ۳۰ عنوان کتاب درسی دارای محتوای معارف اسلامی شامل مثلا بحث لانه جاسوسی و ... است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: حرکت و برنامه دیگر ما در این سازمان به موضوع محتوای تکمیلی درکتابها درسی می گردد. این مسئله موجب می شود که دانش آموز هر درسی که دریافت می کند، در کنار آن محتوای تکمیلی آن درس را هم دنبال کند و از این لحاظ نسبت به آن موضوع درس دارای اندیشه کاملی شود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه:

سند تحول بنیادین اتمام حجت است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»