Print
Zoom In
Zoom Out

معاون وزیر آموزش و پرورش؛

اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش مورد تأکید رهبر انقلاب است

شناسه مطلب: 12601
زمان انتشار: شنبه 19 تیر 1400 ساعت 12:34

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت:اجرای سند تحول بنیادین تحول در آموزش مورد تأکید رهبر انقلاب است. این سند از سال ۹۰ در آموزش و پرورش تصویب ولی تاکنون به تعویق افتاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حسن ملکی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش در دیدار آیت الله حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین که  در قم برگزار شد با اشاره به موضوع سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: رهبر انقلاب، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش را قلب آموزش و پرورش نام بردند تا بهتر بتوانیم از این سازمان برای اجرای محتوای مبانی تعلیم و تربیت بهره ببریم.

وی گفت: هر ساله در این سازمان ۱۴۲ میلیون جلد کتاب، تحت ۳۰۰ عنوان کتاب درسی برای ۱۴ میلیون دانش آموز چاپ می شود. لذا چنین سازمانی دارای ویژگی های منحصر به فرد است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین هدف آموزش و پرورش، نهادینه کردن بحث تعلیم و تربیت است. این مسئله از طریق محتوای آموزشی در کتابهای آموزش و پرورش دنبال، پی گیری و ترغیب می شود.

وی بیان داشت: اجرای این سند وظیفه ما را بسیار سنگین کرده است. در سال ۹۰ در آموزش پرورش تصویب شد ولی با وجود تأکید رهبر انقلاب اما هنوز تا کنون اجرا نشده است.

ملکی گفت: همه تلاشم اجرای این سندی است که در آموزش و پرورش به دلایل مختلف به تعویق افتاده است و معتقدم اگر برنامه درسی و ... بر پایه این سند استوار نشود، تحولی در آموزش و پرورش انجام نخواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: ایشان بر محتوای دروس بر پایه معارف اسلامی در درس ها هم تأکید دارند. روی همین اصل یکی دیگر از رسالت های ما اجرای این تأکید ایشان است.

 

ملکی گفت: در اجرای محتوای دروس معارف اسلامی در کتابهای آموزش و پرورش به موفقیت های خوبی رسیده ایم. ۳۰ عنوان کتاب درسی دارای محتوای معارف اسلامی شامل مثلا بحث لانه جاسوسی و ... است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: حرکت و برنامه دیگر ما در این سازمان به موضوع محتوای تکمیلی درکتابها درسی می گردد. این مسئله موجب می شود که دانش آموز هر درسی که دریافت می کند، در کنار آن محتوای تکمیلی آن درس را هم دنبال کند و از این لحاظ نسبت به آن موضوع درس دارای اندیشه کاملی شود.



رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه:

سند تحول بنیادین اتمام حجت است

در زنجان تاکید شد

لزوم حضور روحانیان متخصص برای آموزش دینی کودکان و نوجوانان

تعبیرزیبای آیت الله جوادی آملی از آموزش و پرورش

امام جمعه اهواز

مکتب حاج قاسم  حاصل پیوند تربیتی  منزل، مدرسه و مسجد است  

مناسبت هزارمین سال تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف تدوین شد

فیلم «داستانی ـ تربیتی» شیخ طوسی و تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف

سه‌شنبه‌های حضور؛

 پیوند مدرسه، مسجد و نسل جدید در شهرستان دنا + و تصاویر

با همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تکاپوی طلاب برای پاسخ به شبهات دینی

امام جمعه رباط کریم:

لزوم همکاری همه دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان

راهکارهای همکاری استعدادهای درخشان با حوزه علمیه اصفهان بررسی شد

با شرکت سه میلیون دانش‌آموز

گزارشی ازافتتاحیه «درس‌هایی از قرآن» در ۴۰هزار مدرسه کشور

طلاب طرح امین عضو مؤثر تیم تربیتی مدارس باشند

به همت دفترتبلیغات اسلامی

کتاب « کار در کلاس» ویژه مقطع پیش‌دبستانی منتشر شد

گزارشی از دوره آموزشی توجیهی کریمه اهل‌بیت(س)

تحولی نو در نظام تعلیم و تربیت اسلامی با اجرای طرح امین   

گزارشی از یک نشست استانی

از گلایه های طلاب طرح امین تا توضیحات با سعه صدر مسئولین

نماینده ولی‌فقیه درکهگیلویه و بویراحمد:

آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه نقش اساسی در تربیت نسل مؤمن و انقلابی دارند

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد

در مدارس طرح امین باید روحیه دینداری، انقلابی‌گری ورشد علمی دانش‌آموزان محسوس باشد