Print
Zoom In
Zoom Out

معاون وزیر آموزش و پرورش؛

اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش مورد تأکید رهبر انقلاب است

شناسه مطلب: 12601
زمان انتشار: شنبه 19 تیر 1400 ساعت 12:34

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت:اجرای سند تحول بنیادین تحول در آموزش مورد تأکید رهبر انقلاب است. این سند از سال ۹۰ در آموزش و پرورش تصویب ولی تاکنون به تعویق افتاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حسن ملکی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش در دیدار آیت الله حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین که  در قم برگزار شد با اشاره به موضوع سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: رهبر انقلاب، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش را قلب آموزش و پرورش نام بردند تا بهتر بتوانیم از این سازمان برای اجرای محتوای مبانی تعلیم و تربیت بهره ببریم.

وی گفت: هر ساله در این سازمان ۱۴۲ میلیون جلد کتاب، تحت ۳۰۰ عنوان کتاب درسی برای ۱۴ میلیون دانش آموز چاپ می شود. لذا چنین سازمانی دارای ویژگی های منحصر به فرد است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین هدف آموزش و پرورش، نهادینه کردن بحث تعلیم و تربیت است. این مسئله از طریق محتوای آموزشی در کتابهای آموزش و پرورش دنبال، پی گیری و ترغیب می شود.

وی بیان داشت: اجرای این سند وظیفه ما را بسیار سنگین کرده است. در سال ۹۰ در آموزش پرورش تصویب شد ولی با وجود تأکید رهبر انقلاب اما هنوز تا کنون اجرا نشده است.

ملکی گفت: همه تلاشم اجرای این سندی است که در آموزش و پرورش به دلایل مختلف به تعویق افتاده است و معتقدم اگر برنامه درسی و ... بر پایه این سند استوار نشود، تحولی در آموزش و پرورش انجام نخواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: ایشان بر محتوای دروس بر پایه معارف اسلامی در درس ها هم تأکید دارند. روی همین اصل یکی دیگر از رسالت های ما اجرای این تأکید ایشان است.

 

ملکی گفت: در اجرای محتوای دروس معارف اسلامی در کتابهای آموزش و پرورش به موفقیت های خوبی رسیده ایم. ۳۰ عنوان کتاب درسی دارای محتوای معارف اسلامی شامل مثلا بحث لانه جاسوسی و ... است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: حرکت و برنامه دیگر ما در این سازمان به موضوع محتوای تکمیلی درکتابها درسی می گردد. این مسئله موجب می شود که دانش آموز هر درسی که دریافت می کند، در کنار آن محتوای تکمیلی آن درس را هم دنبال کند و از این لحاظ نسبت به آن موضوع درس دارای اندیشه کاملی شود.



رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه:

سند تحول بنیادین اتمام حجت است

ما ملت امام حسینیم

امیدبخشی در دل مستضعفان از آثار توجه به ماه محرم است

به کدامین گناه!

پاسخ به چند سئوال دانش اموزی

چرا خدا رژیم صهیونیستی را گرفتار عذاب نمی‌کند

ره آورد مقاومت

اجابت آه و اشک کودکان یتیم غزه!

در پی شهاد سردارکاظمی

تسلیت مدیر حوزه های علمیه به وزیر آموزش و پرورش

کارشناس حوزوی تعلیم و تربیت بیان کرد

توصیه هایی برای تربیت فرزندان شجاع و سلحشور در شرایط جنگی

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تقویت همکاری‌ حوزه‌علمیه و آموزش وپرورش یک ضرورت است

دیدارمسئولان مدارس علوم و معارف اسلامی با مدیرکل آموزش‌وپرورش زنجان

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش؛

هفدهمین مدرسه خیرساز آیت‌الله نورمفیدی افتتاح شد

غدیر؛ بزرگترين عيد خدا

فیلم

نشست مدیر حوزه‌ علمیه خراسان با رابطین طلاب شاغل در آموزش و پرورش

فیلم/ همایش تخصصی طلاب وظیفه آموزش و پرورش خراسان رضوی

قابل توجه فرهنگیان و دانش اموزان

مسابقه کتابخوانی «از غدیر تا ظهور» برگزار می‌شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

نقش‌آفرینی طلاب در سنگر تعلیم و تربیت قابل تقدیر است

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»