Print
Zoom In
Zoom Out

معاون وزیر آموزش و پرورش؛

اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش مورد تأکید رهبر انقلاب است

شناسه مطلب: 12601
زمان انتشار: شنبه 19 تیر 1400 ساعت 12:34

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت:اجرای سند تحول بنیادین تحول در آموزش مورد تأکید رهبر انقلاب است. این سند از سال ۹۰ در آموزش و پرورش تصویب ولی تاکنون به تعویق افتاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حسن ملکی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش در دیدار آیت الله حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین که  در قم برگزار شد با اشاره به موضوع سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: رهبر انقلاب، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش را قلب آموزش و پرورش نام بردند تا بهتر بتوانیم از این سازمان برای اجرای محتوای مبانی تعلیم و تربیت بهره ببریم.

وی گفت: هر ساله در این سازمان ۱۴۲ میلیون جلد کتاب، تحت ۳۰۰ عنوان کتاب درسی برای ۱۴ میلیون دانش آموز چاپ می شود. لذا چنین سازمانی دارای ویژگی های منحصر به فرد است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین هدف آموزش و پرورش، نهادینه کردن بحث تعلیم و تربیت است. این مسئله از طریق محتوای آموزشی در کتابهای آموزش و پرورش دنبال، پی گیری و ترغیب می شود.

وی بیان داشت: اجرای این سند وظیفه ما را بسیار سنگین کرده است. در سال ۹۰ در آموزش پرورش تصویب شد ولی با وجود تأکید رهبر انقلاب اما هنوز تا کنون اجرا نشده است.

ملکی گفت: همه تلاشم اجرای این سندی است که در آموزش و پرورش به دلایل مختلف به تعویق افتاده است و معتقدم اگر برنامه درسی و ... بر پایه این سند استوار نشود، تحولی در آموزش و پرورش انجام نخواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: ایشان بر محتوای دروس بر پایه معارف اسلامی در درس ها هم تأکید دارند. روی همین اصل یکی دیگر از رسالت های ما اجرای این تأکید ایشان است.

 

ملکی گفت: در اجرای محتوای دروس معارف اسلامی در کتابهای آموزش و پرورش به موفقیت های خوبی رسیده ایم. ۳۰ عنوان کتاب درسی دارای محتوای معارف اسلامی شامل مثلا بحث لانه جاسوسی و ... است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: حرکت و برنامه دیگر ما در این سازمان به موضوع محتوای تکمیلی درکتابها درسی می گردد. این مسئله موجب می شود که دانش آموز هر درسی که دریافت می کند، در کنار آن محتوای تکمیلی آن درس را هم دنبال کند و از این لحاظ نسبت به آن موضوع درس دارای اندیشه کاملی شود.



رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه:

سند تحول بنیادین اتمام حجت است

در سفر دبیرستاد همکاریها به فارس مطرح شد؛

تاکید بر حمایت از طلاب شاغل و طرح امین در آموزش و پرورش

دبیر ستاد همکاری‌ها

حمایت از طلاب معلم، حمایت از هویت دینی آموزش و پرورش است

مشاور وزیر آموزش و پرورش

ایجاد گروه‌های اندیشه‌ ورز و اتاق های فکر از ضرورت‌های ستادهمکاریهاست

با حضور مشاوروزیرودبیر ستاد همکاریها

اولین گردهمایی طلاب معلم فارس برگزار شد

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

مدیر حوزه علمیه خراسان

تحول در آموزش و پرورش به آینده کشور گره خورده است

دیداردبیر جدید ستاد همکاریها با مدیر حوزه علمیه خراسان

تصاویر/ اردوی شبی در حوزه علمیه ویژه دانش آموزان سلماس

درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف در مدارس ایرانشهر

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون