Print
Zoom In
Zoom Out

معاون وزیر آموزش و پرورش؛

اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش مورد تأکید رهبر انقلاب است

شناسه مطلب: 12601
زمان انتشار: شنبه 19 تیر 1400 ساعت 12:34

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت:اجرای سند تحول بنیادین تحول در آموزش مورد تأکید رهبر انقلاب است. این سند از سال ۹۰ در آموزش و پرورش تصویب ولی تاکنون به تعویق افتاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حسن ملکی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش در دیدار آیت الله حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین که  در قم برگزار شد با اشاره به موضوع سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: رهبر انقلاب، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش را قلب آموزش و پرورش نام بردند تا بهتر بتوانیم از این سازمان برای اجرای محتوای مبانی تعلیم و تربیت بهره ببریم.

وی گفت: هر ساله در این سازمان ۱۴۲ میلیون جلد کتاب، تحت ۳۰۰ عنوان کتاب درسی برای ۱۴ میلیون دانش آموز چاپ می شود. لذا چنین سازمانی دارای ویژگی های منحصر به فرد است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین هدف آموزش و پرورش، نهادینه کردن بحث تعلیم و تربیت است. این مسئله از طریق محتوای آموزشی در کتابهای آموزش و پرورش دنبال، پی گیری و ترغیب می شود.

وی بیان داشت: اجرای این سند وظیفه ما را بسیار سنگین کرده است. در سال ۹۰ در آموزش پرورش تصویب شد ولی با وجود تأکید رهبر انقلاب اما هنوز تا کنون اجرا نشده است.

ملکی گفت: همه تلاشم اجرای این سندی است که در آموزش و پرورش به دلایل مختلف به تعویق افتاده است و معتقدم اگر برنامه درسی و ... بر پایه این سند استوار نشود، تحولی در آموزش و پرورش انجام نخواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: ایشان بر محتوای دروس بر پایه معارف اسلامی در درس ها هم تأکید دارند. روی همین اصل یکی دیگر از رسالت های ما اجرای این تأکید ایشان است.

 

ملکی گفت: در اجرای محتوای دروس معارف اسلامی در کتابهای آموزش و پرورش به موفقیت های خوبی رسیده ایم. ۳۰ عنوان کتاب درسی دارای محتوای معارف اسلامی شامل مثلا بحث لانه جاسوسی و ... است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: حرکت و برنامه دیگر ما در این سازمان به موضوع محتوای تکمیلی درکتابها درسی می گردد. این مسئله موجب می شود که دانش آموز هر درسی که دریافت می کند، در کنار آن محتوای تکمیلی آن درس را هم دنبال کند و از این لحاظ نسبت به آن موضوع درس دارای اندیشه کاملی شود.



رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه:

سند تحول بنیادین اتمام حجت است

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»

معاون وزیرآموزش و پرورش دردیداربا آیات حسینی بوشهری واعرافی

استعدادهای برتر باید در مسیر حل مسائل راهبردی کشور قرارگیرند/ به دنبال تربیت نخبه‌ای هستیم عمیق بیندیشد و متعهدانه عمل کند

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سمپاد

کشوربیش ازهرجای دیگربه استعدادهای برتر نیاز دارد.

در دیدار رئیس سازمان ملی استعداهای درخشان:

تقدیرآیت الله اعرافی ازتوجه رئیس جمهوربه آموزش و پرورش

گزارش تصویری

همایش تخصصی طلاب شاغل در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان مشهد

رئیس بنیاد نهج البلاغه خبر داد

  شرکت ۳۰۰هزار دانش آموز در طرح فراگیر "قرار نهج البلاغه "

در کرمان

دوره آموزشی اردو داری مربیان کودک و نوجوان

درقم برگزارشد

دوره توانمندسازی طلاب در پاسخ به شبهات اعتقادی

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها:

تحقق تربیت تراز انقلاب اسلامی، نیازمند طرح‌های تازه است

مدیرحوزه های علمیه

ارتباط و تعامل  چشمگیر روحانیون با دانش‌آموزان از مهم‌ترین جلوه‌های تبلیغ حوزه علمیه است

درکتاب آموزشی احکام دختران بخوانید

نگاهی متفاوت برای آشنایی دختران با احکام شرعی

دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش

خدمات رئیس جمهور شهید تا سالیان متمادی در کشور جاری و ساری خواهد بود.

امام جمعه همدان:

مبلغ طرح امینی موفق است که ملجا همه دانش‌آموزان باشد

به همت نشر معارف

کتاب «شیخ بهایی» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شد

در حاشیه دیدار با معلمان و فرهنگیان

تفقد رهبرمعظم انقلاب ازافتخارآفرینان کاروان دانش‌آموزی امید ایران