Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای آذربایجان شرقی:

حفظ منزلت معلمان از مصادیق مقابله با جنگ فرهنگی است

شناسه مطلب: 12375
زمان انتشار: سه شنبه 19 اسفند 1399 ساعت 16:30

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: حفظ منزلت معلمان از مصادیق مقابله با جنگ فرهنگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در دیدار با دکتر حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: کرونا باعث شد فرصت‌های نوینی در فرایند تعلیم و تربیت به وجود آید.

وی ادامه داد: در مناطق محروم که دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارند نباید از تعلیم و تربیت محروم شوند و پایش تحولات موثر فضای مجازی بر فرایند تعلیم و تربیت رسمی عمومی به منظور ایفای نقش فعال در مواجهه با چالش های پیش رو لازم و ضروری است. 

در ادامه، دکتر محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموز ش و پرورش با بیان اینکه تجربه مدونی در وضعیت کرونایی در دسترس ایران و جهان نبود، افزود: ماموریت آموزشی تعطیل بردار نیست، چراکه تعطیلی آن تبعاتی دارد که غیرقابل جبران است.

وی اظهار کرد: در این وضعیت بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جامعه باید درباره تکانه های مختلف تاب آوری داشته باشد، جلوه های نابی از خلاقیت و ابتکارات معلمان در موضوع آموزش خلق شد. 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هیچ چیزی نمی تواند جایگزین آموزش حضوری باشد، گفت: در این وضعیت کرونایی ناگزیر به استفاده از فضای مجازی شدیم و در ادامه این روند فضا و موقعیت ممتازی را در این زمینه ایجاد کردیم. 

حاجی میزایی با بیان اینکه بستر سالمی در فضای مجازی ایجاد شد و اکنون به سمت توسعه آن پیش می رویم، ادامه داد: این نیازی بود که پیش از دوران کرونا کار در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی را می طلبید و باید از این فضا استفاده می شد. 

وی یادآوری کرد: با شیوع کرونا حدود ۷۰ درصد معلمان با بستر فضای مجازی آشنا نبودند، اما اکنون آن ها می توانند محتوا تولید کنند و آن را در اختیار دانش آموزان و خانواده ها قرار دهند. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: با این اقدامات اکنون گامی برای برخورداری از عدالت آموزشی در کشور ایجاد شده است چراکه این محتواها در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد.  

حاجی میرزایی افزود: بر این اساس ارتباطات شبکه ای نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش کشور تقویت شد و ۱۶ میلیون معلم و دانش آموز که در واقع حدود یک پنجم جمعیت کشور را تشکیل می دهند در یک پیوند و شبکه قرار گرفتند. 

وی اظهار داشت: هم اکنون امکان تبادل پیام بین این پیوندها ایجاد و ارتباطات کاغذی به ارتباطات تصویری و گفتاری تبدیل شده است و این وضعیت قابلیت ممتازی ایجاد کرده است. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی افراد نقد می کنند که فضای اینترنت مناسب نبود، گفت: شیوع کرونا موجب تعطیلی مدارس شد و بر این اساس ما ناچار دانش آموزان را به این فضا سوق دادیم اما آنان را از بستر ناامن به بستر امن منتقل کردیم تا دانش آموزان با معلمان خودشان در این بستر ارتباط برقرار می کنند.  

حاجی میرزایی ادامه داد: دغدغه ما این بود تا دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند به مشکل نیافتند و بر این اساس امکان ارتباط معلم و دانش آموز یک اصل بود که این کار را به طرق مختلف برقرار کردیم. 



امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان

مدرسه؛ کانون تمرین زندگی و فعالیت‌های اجتماعی دانش‌آموزان است

گام‌های مهم حوزه علمیه خراسان در توسعه مدارس امین

مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد؛

۹۶ درصد مخاطبان مدارس طرح امین ،عملکرد مبلغین را عالی ارزیابی کرده‌اند.

دوره آموزشی «جذب دانش‌آموزان به نماز» در کرمانشاه برگزار شد

امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش مبتنی برفهم کودک

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)