پایگاه جامع اطلاع‌رسانی
ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

رئیس کمیته همکاریهای آذربایجان شرقی:

حفظ منزلت معلمان از مصادیق مقابله با جنگ فرهنگی است

شناسه مطلب :12375
زمان انتشار: سه شنبه 19 اسفند 1399 ساعت 16:30
حفظ منزلت معلمان از مصادیق مقابله با جنگ فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: حفظ منزلت معلمان از مصادیق مقابله با جنگ فرهنگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در دیدار با دکتر حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: کرونا باعث شد فرصت‌های نوینی در فرایند تعلیم و تربیت به وجود آید.

وی ادامه داد: در مناطق محروم که دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارند نباید از تعلیم و تربیت محروم شوند و پایش تحولات موثر فضای مجازی بر فرایند تعلیم و تربیت رسمی عمومی به منظور ایفای نقش فعال در مواجهه با چالش های پیش رو لازم و ضروری است. 

در ادامه، دکتر محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموز ش و پرورش با بیان اینکه تجربه مدونی در وضعیت کرونایی در دسترس ایران و جهان نبود، افزود: ماموریت آموزشی تعطیل بردار نیست، چراکه تعطیلی آن تبعاتی دارد که غیرقابل جبران است.

وی اظهار کرد: در این وضعیت بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جامعه باید درباره تکانه های مختلف تاب آوری داشته باشد، جلوه های نابی از خلاقیت و ابتکارات معلمان در موضوع آموزش خلق شد. 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هیچ چیزی نمی تواند جایگزین آموزش حضوری باشد، گفت: در این وضعیت کرونایی ناگزیر به استفاده از فضای مجازی شدیم و در ادامه این روند فضا و موقعیت ممتازی را در این زمینه ایجاد کردیم. 

حاجی میزایی با بیان اینکه بستر سالمی در فضای مجازی ایجاد شد و اکنون به سمت توسعه آن پیش می رویم، ادامه داد: این نیازی بود که پیش از دوران کرونا کار در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی را می طلبید و باید از این فضا استفاده می شد. 

وی یادآوری کرد: با شیوع کرونا حدود ۷۰ درصد معلمان با بستر فضای مجازی آشنا نبودند، اما اکنون آن ها می توانند محتوا تولید کنند و آن را در اختیار دانش آموزان و خانواده ها قرار دهند. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: با این اقدامات اکنون گامی برای برخورداری از عدالت آموزشی در کشور ایجاد شده است چراکه این محتواها در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد.  

حاجی میرزایی افزود: بر این اساس ارتباطات شبکه ای نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش کشور تقویت شد و ۱۶ میلیون معلم و دانش آموز که در واقع حدود یک پنجم جمعیت کشور را تشکیل می دهند در یک پیوند و شبکه قرار گرفتند. 

وی اظهار داشت: هم اکنون امکان تبادل پیام بین این پیوندها ایجاد و ارتباطات کاغذی به ارتباطات تصویری و گفتاری تبدیل شده است و این وضعیت قابلیت ممتازی ایجاد کرده است. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی افراد نقد می کنند که فضای اینترنت مناسب نبود، گفت: شیوع کرونا موجب تعطیلی مدارس شد و بر این اساس ما ناچار دانش آموزان را به این فضا سوق دادیم اما آنان را از بستر ناامن به بستر امن منتقل کردیم تا دانش آموزان با معلمان خودشان در این بستر ارتباط برقرار می کنند.  

حاجی میرزایی ادامه داد: دغدغه ما این بود تا دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند به مشکل نیافتند و بر این اساس امکان ارتباط معلم و دانش آموز یک اصل بود که این کار را به طرق مختلف برقرار کردیم. 

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می باشد و استفاده از مطالب با ذکرمنبع بلامانع می باشد