Print
Zoom In
Zoom Out

حسن ختام هفته پژوهش

پژوهش از نگاه پیامبر و اهل بیت علیهم السلام

شناسه مطلب: 35101
زمان انتشار: چهارشنبه 28 آذر 1403 ساعت 10:16

روایاتی چند از محضر مبارک پیامبر اعظم اسلام و حضرات معصومین علیهم السلام  به عنوان حسن ختام هفته پژوهش تقدیم می گردد.

پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ضمن گرامی داشت هفته پژوهش و با آروزی توفیق برای پژوهشگران پرتلاش کشوردررشته های گوناگون ، روایاتی چند از محضر مبارک پیامبر اعظم اسلام و حضرات معصومین علیهم السلام  به عنوان حسن ختام هفته پژوهش تقدیم می کند.

باشد با تاسی به این انوار مقدس شاهد فتح قله های رفیع علم و ادب در مجامع علمی دنیا باشیم. 

دل‌های مرده زنده می‌شود

پيامبرصلي الله عليه وآله :إنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ يَقولُ : تَذاكُرُ العِلمِ بَينَ عِبادِي مِمّا تَحيي عَلَيهِ القُلُوبُ المَيِّتَةُ ، إذا هُمُ انتَهَوا فيهِ إلي أمري

خداوند مي‌فرمايد : بحث علمي ميان بندگانم ، چون به من بينجامد ، دل‌های مرده با آن زنده می‌شود/

عوالي اللآلي ، ج ۴ ، ص ۷۸ .

درون را بنگریم ...

امام علي‌ عليه السلام :اُنظُر إلي ما قالَ و لاتَنظُر إلي مَن قالَ/ به گفته بنگر نه به گوينده آن

غررالحكم و دررالكلم ، ح۵۰۴۸ .

فایده بحث علمی

امام علي‌ عليه السلام :مَن أكثَرَ مُدارَسَةَ العِلمِ لَم يَنسَ ما عَلِمَ و استَفادَ ما لَم يَعلَم

هر كه بحث علمی بسيار كند، آموخته هايش را از ياد نمی‌برد و آنچه را كه نمی ‌داند ، فرا مي ‌گيرد

غررالحكم و دررالكلم ، ح ۸۹۱۶ .

همیشه بیاموزیم

امام علي‌ عليه السلام :لافِقهَ لِمَن لايُديمُ الدَّرسَ

آن كه آموختن را استمرار نمی‌بخشد،از درك دانش بي‌ نصيب است

غررالحكم و دررالكلم ، ح ۱۰۵۵۲ .

پژوهش از نگاه امام علی

امام علي‌ عليه السلام :لاعَمَلَ كَالتَّحقيقِ

هيچ كرداری مانند پژوهش نيست

غررالحكم و دررالكلم ، ح ۱۰۴۸۳ .

سودمندترازدرس گرفتن

امام علي‌ عليه السلام :فَضلُ فِكرٍ و تَفَهُّمٍ أنجَعُ مِن فَضلِ تَكرارٍ و دِراسَةٍ

بسيار انديشيدن و فهميدن،سودمندتر است از تكرار بسيار و درس گرفتن

غررالحكم و دررالكلم ، ح ۶۵۶۴ .

 فهیم باشیم ...

امام علي‌ عليه السلام :عَلَيكُم بِالدِّراياتِ لابِالرِّواياتِ

بر شما باد به فهميدن ، نه نقل كردن

ميزان الحكمه ، ح ۳۳۵۵ .

ظرفی که پر نمی شود

امام علي‌ عليه السلام :كُلُّ وِعاءٍ يَضيقُ بِما جُعِلَ فيهِ إلاّ وِعاءَ العِلمِ فَإنَّهُ يَتَّسِعُ

گنجايش هر ظرفی با آنچه در آن نهند، تنگ می شود، جز ظرف دانش كه [هر چه در آن نهند] گسترش مي ‌يابد

نهج البلاغه ، حكمت ۲۰۵ .

نمازی نيكو

امام باقر عليه السلام :تَذاكُرُ العِلمِ دِراسَةٌ و الدِّراسَةُ صَلاةٌ حَسَنَةٌ

گفت‌وگوی علمی درس است ، و درس نمازی نيكو است

الكافي ، ج ۱ ، ص ۴۱ .



بیست نکته کلیدی در تبلیغ دانش‌آموزی

به مناسبت میلاد نور

در محضر امام حسن عسكری(ع)

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان؛

آینده کشور از مدرسه ساخته می‌شود/تحقق سند تحول بنیادین جدی‌تر دنبال شود

فعالیت ۳۵۰مبلّغ در مدارس استان چهار محال و بختیاری

دو انتصاب جدید در ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش

نویسنده کتاب «چلچراغ نماز و مدرسه»

۹۰ درصد دانش آموزان نماز خوان، از مادر یاد گرفته اند

با حضورنماینده ولی فقیه در استان فارس

طرح «نماز الفبای تربیت» در شیراز اجرا شد

مشاوروزیرآموزش و پرورش

سرمایه‌گذاری در نظام آموزشی و تربیتی تضمین  کننده رشد و پیشرفت کشور است.

حضورامام جمعه زابل در بین دانش آموزان

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

ایجاد اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان از رسالت‌های مهم مربیان است

هدف مدارس صدرا تربیت دانش آموزان متعهد و آینده ساز است

گزارشی از کارگروه های ستاد همکاریها درآذربایجان شرقی

اجرای پویش «سلام به آینده» با مشارکت مدرسه علمیه امام صادق(ع) تهران

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

مدرسه، کانون نور و دانایی است

سال تحصیلی  و رسالت سنگین مدارس امین؛

از ارتباط با نسل z تا فعالیت ۱۵۰ فرقه در ایران و تمرکز فرقه‌ها بر روی زنان و کودکان

مشاور وزیر آموزش و پرورش

تنوع مخاطبان مربیان طرح امین در مدارس فرا تر از طیف مخاطبان رسانه ملی است