Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام  والمسلمین قرائتی در جلسه شورای عالی اقامه نماز

مدیران و معلمان ساعاتی را در کلاس درس به مباحث اخلاقی و مبانی خانواده اختصاص دهند.

شناسه مطلب: 35055
زمان انتشار: سه شنبه 06 آذر 1403 ساعت 09:39

اید از کسانی که دغدغه نماز دارند، تقدیر و تجلیل شود نه آن که در اذهان عمومی این افراد را تخریب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، آذرماه در جلسه شورای عالی اقامه نماز که با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای ستاد جلسات اين وزارتخانه به صورت حضوری و برخط برگزار شد، ضمن اشاره به تعبير شهید مطهری مبنی بر این که «علم چه می‌کند و ایمان چه می‌کند» گفت: مدیران و معلمان باید در مورد فلسفه این مباحث توضیحات تبيینی به دانش آموزان ارائه دهند و مزایای آن‌ها را تشریح کنند.

وی با تأکید براینکه نماز واجبی است که حوصله می‌خواهد، ادامه داد: باید از کسانی که دغدغه نماز دارند، تقدیر و تجلیل شود نه آن که در اذهان عمومی این افراد را تخریب کنند.

حجت الاسلام قرائتی افزود: مدیران و معلمان مدارس باید در کنار آموزش به معنویات دانش آموزان نيز توجه وافر داشته باشند.

وی گفت: تحصیلات عالیه در کنار رشد معنویات و ترکیب آن‌ها؛ مسیر تعالی را برای دانش آموزان فراهم می‌کند زیرا همگی ما نیارمند ذخیره آخرت هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر این که هر علمی مفید نیست، افزود: هر آنچه که به دانش آموزان، می‌آموزیم بايد دارای ۴ شرط واجب، مستحب، رفع مشکل برای کشور و یا حتی یک فرد را داشته باشد.

وی پیشنهاد کرد تا مدیران و معلمان ساعاتی را در کلاس درس به مباحث اخلاقی و مبانی خانواده اختصاص دهند .

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه معلمان و مدیران مدارس باید با یک اسلام‌شناس در ارتباط باشند، افزود: گاهی دانش آموزان با شبهاتی مواجه می‌شوند که مدیران و معلمان با استفاده از ظرفیت یک اسلام‌شناس می‌تواند در رفع آن گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

وی به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در قرآن سه جهاد اصغر و اکبر و کبیره داریم. جهاد کبیره مربوط به بیان استدالات و منطق مواجهه با مسائل و مباحث است. معلمان در مدارس باید جهاد کبیره کنند و با بیان و استدلال متقن و دقیق مسائل، گره‌های دانش آموزان را باز کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: معلمان با کشف استعدادهای دانش آموزان، استخراج آن‌ها و به هم آمیختگی توانمندی‌ها در اخلاق، دانش آموزان را برای آینده ایران اسلامی آماده نمايند.

وی بر ایجاد رابطه عاطفی دانش آموزان با معلمان در کنار روابط علمی و آموزشی بسیار تأكيد کرد و گفت: ارتباط قلبی سبب می‌شود تا هم‌افزایی در امور صورت پذیرد.

حجت الاسلام قرائتی بر اقامه نماز جماعت در مدارس تأکید کرد وگفت: در کنار بررسی شاخص‌‌های علمی یک مدیر خوب  و توانمند؛ شاخص معنویات هم باید دیده شود.



در سفر دبیرستاد همکاریها به فارس مطرح شد؛

تاکید بر حمایت از طلاب شاغل و طرح امین در آموزش و پرورش

مشاور وزیر آموزش و پرورش

ایجاد گروه‌های اندیشه‌ ورز و اتاق های فکر از ضرورت‌های ستادهمکاریهاست

دبیرستاد همکاریها

هرگونه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش از رهگذربرنامه پنج ساله خواهد بود

مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد

نیازمند کارگاه‌های مهارتی و دانش‌افزاییبرای طلاب طرح امین هستیم

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح

تجربه نشان داده است حضور یک روحانی در مدرسه برنگرش دانش‌آموزان اثر مثبت دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی کهگیلویه و بویر احمد خبرداد

فعالیت 800 روحانی در آموزش و پرورش استان

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویر احمد

ستاد همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش از ظرفیت‌های مهم برای تحقق اهداف تربیتی است

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

ضرورت گسترش همکاری آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه/ تربیت نسل آینده نیازمند هم‌افزایی علمی و تربیتی است

«پیک فاطمی» در مدارس کاشان

مدارس لاهیجان در ایام فاطمیه میزبان مبلّغان خواهند بود

در کرمان برگزار شد

نشست طرح ملی مدارس آینده در مدار انقلاب اسلامی

به ریاست نماینده ولی فقیه در استان

نشست شورای همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش البرز برگزار گردید.

رئيس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برای تربیت تمام ساحتی سند تحول قابل تقدیر است

پویش ملی برای مادرم زهرا(س)

تأکید نماینده ولی‌فقیه در زنجان بر تقویت ارزش‌های انسانی در نسل نوجوان

ستاد همکاریهای در یک نگاه

گفت وگویی متفاوت برای فعالان عرصه تعلیم و تربیت

منبرجدید حوزه در دستان ۳۲ میلیون گیمرایرانی