Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام  والمسلمین قرائتی در جلسه شورای عالی اقامه نماز

مدیران و معلمان ساعاتی را در کلاس درس به مباحث اخلاقی و مبانی خانواده اختصاص دهند.

شناسه مطلب: 35055
زمان انتشار: سه شنبه 06 آذر 1403 ساعت 09:39

اید از کسانی که دغدغه نماز دارند، تقدیر و تجلیل شود نه آن که در اذهان عمومی این افراد را تخریب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، آذرماه در جلسه شورای عالی اقامه نماز که با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای ستاد جلسات اين وزارتخانه به صورت حضوری و برخط برگزار شد، ضمن اشاره به تعبير شهید مطهری مبنی بر این که «علم چه می‌کند و ایمان چه می‌کند» گفت: مدیران و معلمان باید در مورد فلسفه این مباحث توضیحات تبيینی به دانش آموزان ارائه دهند و مزایای آن‌ها را تشریح کنند.

وی با تأکید براینکه نماز واجبی است که حوصله می‌خواهد، ادامه داد: باید از کسانی که دغدغه نماز دارند، تقدیر و تجلیل شود نه آن که در اذهان عمومی این افراد را تخریب کنند.

حجت الاسلام قرائتی افزود: مدیران و معلمان مدارس باید در کنار آموزش به معنویات دانش آموزان نيز توجه وافر داشته باشند.

وی گفت: تحصیلات عالیه در کنار رشد معنویات و ترکیب آن‌ها؛ مسیر تعالی را برای دانش آموزان فراهم می‌کند زیرا همگی ما نیارمند ذخیره آخرت هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر این که هر علمی مفید نیست، افزود: هر آنچه که به دانش آموزان، می‌آموزیم بايد دارای ۴ شرط واجب، مستحب، رفع مشکل برای کشور و یا حتی یک فرد را داشته باشد.

وی پیشنهاد کرد تا مدیران و معلمان ساعاتی را در کلاس درس به مباحث اخلاقی و مبانی خانواده اختصاص دهند .

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه معلمان و مدیران مدارس باید با یک اسلام‌شناس در ارتباط باشند، افزود: گاهی دانش آموزان با شبهاتی مواجه می‌شوند که مدیران و معلمان با استفاده از ظرفیت یک اسلام‌شناس می‌تواند در رفع آن گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

وی به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در قرآن سه جهاد اصغر و اکبر و کبیره داریم. جهاد کبیره مربوط به بیان استدالات و منطق مواجهه با مسائل و مباحث است. معلمان در مدارس باید جهاد کبیره کنند و با بیان و استدلال متقن و دقیق مسائل، گره‌های دانش آموزان را باز کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: معلمان با کشف استعدادهای دانش آموزان، استخراج آن‌ها و به هم آمیختگی توانمندی‌ها در اخلاق، دانش آموزان را برای آینده ایران اسلامی آماده نمايند.

وی بر ایجاد رابطه عاطفی دانش آموزان با معلمان در کنار روابط علمی و آموزشی بسیار تأكيد کرد و گفت: ارتباط قلبی سبب می‌شود تا هم‌افزایی در امور صورت پذیرد.

حجت الاسلام قرائتی بر اقامه نماز جماعت در مدارس تأکید کرد وگفت: در کنار بررسی شاخص‌‌های علمی یک مدیر خوب  و توانمند؛ شاخص معنویات هم باید دیده شود.



مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان:

تعامل باحوزه‌علمیه ارتقا تعلیم و تربیت دینی را به دنبال دارد

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون

نماینده ولی فقیه در استان یزد

آموزش و پرورش نیازمند بازگشت به سه اصل بنیادین تدیّن، تفکر و تعقل است

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه مبلغین و روحانیون شهرستان دلگان

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش زمینه‌ ساز انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی باشد

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

سیزده آبان یادآور آن است که دانش‌آموز می‌تواند سرنوشت سیاسی یک ملت را تغییر دهد.

تصاویر

حضورنماینده ولی فقیه در استان سمنان درمدرسه شهید بهشتی شهرستان شاهرود 

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران

انتصاب دبیر جدیدستاد همکاریها،نویدبخش فصلی تازه در تعامل مؤثر میان حوزه و آموزش و پرورش است.

حضور دبیر ستاد همکاریها در راهپیمایی روز استکبار ستیزی

تازه های نشر

انتشارکتاب الکترونیکی «۱۳ آبان»

نماهنگ روز استکبار ستیزی

روایت رهبرمعظم  انقلاب از تسخیر لانه جاسوسی

تصاویر

دیدار جمعی از دانش آموزان سطح شهر سنندج با نماینده ولی فقیه

تصاویر

دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمان در ماهان

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان:

تعامل باحوزه‌علمیه ارتقا تعلیم و تربیت دینی را به دنبال دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

تقویت جنبه اعتقادی نومعلمان از وظایف شورای همکاریها است.