Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام  والمسلمین قرائتی در جلسه شورای عالی اقامه نماز

مدیران و معلمان ساعاتی را در کلاس درس به مباحث اخلاقی و مبانی خانواده اختصاص دهند.

شناسه مطلب: 35055
زمان انتشار: سه شنبه 06 آذر 1403 ساعت 09:39

اید از کسانی که دغدغه نماز دارند، تقدیر و تجلیل شود نه آن که در اذهان عمومی این افراد را تخریب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، آذرماه در جلسه شورای عالی اقامه نماز که با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای ستاد جلسات اين وزارتخانه به صورت حضوری و برخط برگزار شد، ضمن اشاره به تعبير شهید مطهری مبنی بر این که «علم چه می‌کند و ایمان چه می‌کند» گفت: مدیران و معلمان باید در مورد فلسفه این مباحث توضیحات تبيینی به دانش آموزان ارائه دهند و مزایای آن‌ها را تشریح کنند.

وی با تأکید براینکه نماز واجبی است که حوصله می‌خواهد، ادامه داد: باید از کسانی که دغدغه نماز دارند، تقدیر و تجلیل شود نه آن که در اذهان عمومی این افراد را تخریب کنند.

حجت الاسلام قرائتی افزود: مدیران و معلمان مدارس باید در کنار آموزش به معنویات دانش آموزان نيز توجه وافر داشته باشند.

وی گفت: تحصیلات عالیه در کنار رشد معنویات و ترکیب آن‌ها؛ مسیر تعالی را برای دانش آموزان فراهم می‌کند زیرا همگی ما نیارمند ذخیره آخرت هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر این که هر علمی مفید نیست، افزود: هر آنچه که به دانش آموزان، می‌آموزیم بايد دارای ۴ شرط واجب، مستحب، رفع مشکل برای کشور و یا حتی یک فرد را داشته باشد.

وی پیشنهاد کرد تا مدیران و معلمان ساعاتی را در کلاس درس به مباحث اخلاقی و مبانی خانواده اختصاص دهند .

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه معلمان و مدیران مدارس باید با یک اسلام‌شناس در ارتباط باشند، افزود: گاهی دانش آموزان با شبهاتی مواجه می‌شوند که مدیران و معلمان با استفاده از ظرفیت یک اسلام‌شناس می‌تواند در رفع آن گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

وی به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در قرآن سه جهاد اصغر و اکبر و کبیره داریم. جهاد کبیره مربوط به بیان استدالات و منطق مواجهه با مسائل و مباحث است. معلمان در مدارس باید جهاد کبیره کنند و با بیان و استدلال متقن و دقیق مسائل، گره‌های دانش آموزان را باز کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: معلمان با کشف استعدادهای دانش آموزان، استخراج آن‌ها و به هم آمیختگی توانمندی‌ها در اخلاق، دانش آموزان را برای آینده ایران اسلامی آماده نمايند.

وی بر ایجاد رابطه عاطفی دانش آموزان با معلمان در کنار روابط علمی و آموزشی بسیار تأكيد کرد و گفت: ارتباط قلبی سبب می‌شود تا هم‌افزایی در امور صورت پذیرد.

حجت الاسلام قرائتی بر اقامه نماز جماعت در مدارس تأکید کرد وگفت: در کنار بررسی شاخص‌‌های علمی یک مدیر خوب  و توانمند؛ شاخص معنویات هم باید دیده شود.



تصاویر/ اردوی شبی در حوزه علمیه ویژه دانش آموزان سلماس

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

سیزده آبان یادآور آن است که دانش‌آموز می‌تواند سرنوشت سیاسی یک ملت را تغییر دهد.

گفت وگویی متفاوت برای فعالان عرصه تعلیم و تربیت

منبرجدید حوزه در دستان ۳۲ میلیون گیمرایرانی

در سفر دبیرستاد همکاریها به فارس مطرح شد؛

تاکید بر حمایت از طلاب شاغل و طرح امین در آموزش و پرورش

دبیر ستاد همکاری‌ها

حمایت از طلاب معلم، حمایت از هویت دینی آموزش و پرورش است

مشاور وزیر آموزش و پرورش

ایجاد گروه‌های اندیشه‌ ورز و اتاق های فکر از ضرورت‌های ستادهمکاریهاست

با حضور مشاوروزیرودبیر ستاد همکاریها

اولین گردهمایی طلاب معلم فارس برگزار شد

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

مدیر حوزه علمیه خراسان

تحول در آموزش و پرورش به آینده کشور گره خورده است

دیداردبیر جدید ستاد همکاریها با مدیر حوزه علمیه خراسان

تصاویر/ اردوی شبی در حوزه علمیه ویژه دانش آموزان سلماس

درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف در مدارس ایرانشهر

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی