Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام  والمسلمین قرائتی در جلسه شورای عالی اقامه نماز

مدیران و معلمان ساعاتی را در کلاس درس به مباحث اخلاقی و مبانی خانواده اختصاص دهند.

شناسه مطلب: 35055
زمان انتشار: سه شنبه 06 آذر 1403 ساعت 09:39

اید از کسانی که دغدغه نماز دارند، تقدیر و تجلیل شود نه آن که در اذهان عمومی این افراد را تخریب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، آذرماه در جلسه شورای عالی اقامه نماز که با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای ستاد جلسات اين وزارتخانه به صورت حضوری و برخط برگزار شد، ضمن اشاره به تعبير شهید مطهری مبنی بر این که «علم چه می‌کند و ایمان چه می‌کند» گفت: مدیران و معلمان باید در مورد فلسفه این مباحث توضیحات تبيینی به دانش آموزان ارائه دهند و مزایای آن‌ها را تشریح کنند.

وی با تأکید براینکه نماز واجبی است که حوصله می‌خواهد، ادامه داد: باید از کسانی که دغدغه نماز دارند، تقدیر و تجلیل شود نه آن که در اذهان عمومی این افراد را تخریب کنند.

حجت الاسلام قرائتی افزود: مدیران و معلمان مدارس باید در کنار آموزش به معنویات دانش آموزان نيز توجه وافر داشته باشند.

وی گفت: تحصیلات عالیه در کنار رشد معنویات و ترکیب آن‌ها؛ مسیر تعالی را برای دانش آموزان فراهم می‌کند زیرا همگی ما نیارمند ذخیره آخرت هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر این که هر علمی مفید نیست، افزود: هر آنچه که به دانش آموزان، می‌آموزیم بايد دارای ۴ شرط واجب، مستحب، رفع مشکل برای کشور و یا حتی یک فرد را داشته باشد.

وی پیشنهاد کرد تا مدیران و معلمان ساعاتی را در کلاس درس به مباحث اخلاقی و مبانی خانواده اختصاص دهند .

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه معلمان و مدیران مدارس باید با یک اسلام‌شناس در ارتباط باشند، افزود: گاهی دانش آموزان با شبهاتی مواجه می‌شوند که مدیران و معلمان با استفاده از ظرفیت یک اسلام‌شناس می‌تواند در رفع آن گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

وی به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در قرآن سه جهاد اصغر و اکبر و کبیره داریم. جهاد کبیره مربوط به بیان استدالات و منطق مواجهه با مسائل و مباحث است. معلمان در مدارس باید جهاد کبیره کنند و با بیان و استدلال متقن و دقیق مسائل، گره‌های دانش آموزان را باز کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: معلمان با کشف استعدادهای دانش آموزان، استخراج آن‌ها و به هم آمیختگی توانمندی‌ها در اخلاق، دانش آموزان را برای آینده ایران اسلامی آماده نمايند.

وی بر ایجاد رابطه عاطفی دانش آموزان با معلمان در کنار روابط علمی و آموزشی بسیار تأكيد کرد و گفت: ارتباط قلبی سبب می‌شود تا هم‌افزایی در امور صورت پذیرد.

حجت الاسلام قرائتی بر اقامه نماز جماعت در مدارس تأکید کرد وگفت: در کنار بررسی شاخص‌‌های علمی یک مدیر خوب  و توانمند؛ شاخص معنویات هم باید دیده شود.

رئیس بنیاد مهدویت استان کهگیلویه وبویراحمد

بهترین پایگاه تربیت انسان منتظرآموزش و پرورش است

نایب رئیس شورای همکاریهای کهگیلویه و بویراحمد

رسالت آموزش وپرورش تربیت  تمام ساحتی بر مبنای سند تحول بنیادین است

کارگاه توانمندسازی مبلغین طرح امین در یاسوج

عضو خبرگان رهبری

حضور طلاب و روحانیون در آموزش و پرورش با آموزش قبلی باشد

تصاویر/ فعالیت مبلغین قرارگاه تبلیغی جهادی عمار در مدارس آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی

ضرورت توسعه عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار

تحقق برنامه های ستاد همکاریها  (15)

سه‌شنبه‌های مهدوی برای دانش‌آموزان تبریزی

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان

همراهی  حوزه علمیه با نظام تعلیم و تربیت مکمل کیفیت بخشی به آموزش و پرورش است

نماینده ولی فقیه در کردستان:

کارگاه های آموزش خانواده در مدارس را جدی بگیرید.

تصاویر / شورای همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش همدان

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش کردستان

درمحضر مادر

حدیث نوشته هایی ازتوصیه های حضرت زهرا سلام الله علیها و فضایلش درکلام پیامبر و اهل بیت علیهم السلام

تحقق برنامه ها (14)

حضور کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در بین دانش اموزان+فیلم

امام جمعه همدان:

توجه وزیر آموزش و پرورش به مسئله نماز و امور تربیتی قابل تقدیر است

دبیر شورای همکاریهای استان کرمان خبرداد

حضور اعضای ۱۷ گروه جهادی تبلیغ دینی درایام فاطمیه در مدارس استان کرمان