Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام  والمسلمین قرائتی در جلسه شورای عالی اقامه نماز

مدیران و معلمان ساعاتی را در کلاس درس به مباحث اخلاقی و مبانی خانواده اختصاص دهند.

شناسه مطلب: 35055
زمان انتشار: سه شنبه 06 آذر 1403 ساعت 09:39

اید از کسانی که دغدغه نماز دارند، تقدیر و تجلیل شود نه آن که در اذهان عمومی این افراد را تخریب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، آذرماه در جلسه شورای عالی اقامه نماز که با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای ستاد جلسات اين وزارتخانه به صورت حضوری و برخط برگزار شد، ضمن اشاره به تعبير شهید مطهری مبنی بر این که «علم چه می‌کند و ایمان چه می‌کند» گفت: مدیران و معلمان باید در مورد فلسفه این مباحث توضیحات تبيینی به دانش آموزان ارائه دهند و مزایای آن‌ها را تشریح کنند.

وی با تأکید براینکه نماز واجبی است که حوصله می‌خواهد، ادامه داد: باید از کسانی که دغدغه نماز دارند، تقدیر و تجلیل شود نه آن که در اذهان عمومی این افراد را تخریب کنند.

حجت الاسلام قرائتی افزود: مدیران و معلمان مدارس باید در کنار آموزش به معنویات دانش آموزان نيز توجه وافر داشته باشند.

وی گفت: تحصیلات عالیه در کنار رشد معنویات و ترکیب آن‌ها؛ مسیر تعالی را برای دانش آموزان فراهم می‌کند زیرا همگی ما نیارمند ذخیره آخرت هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر این که هر علمی مفید نیست، افزود: هر آنچه که به دانش آموزان، می‌آموزیم بايد دارای ۴ شرط واجب، مستحب، رفع مشکل برای کشور و یا حتی یک فرد را داشته باشد.

وی پیشنهاد کرد تا مدیران و معلمان ساعاتی را در کلاس درس به مباحث اخلاقی و مبانی خانواده اختصاص دهند .

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه معلمان و مدیران مدارس باید با یک اسلام‌شناس در ارتباط باشند، افزود: گاهی دانش آموزان با شبهاتی مواجه می‌شوند که مدیران و معلمان با استفاده از ظرفیت یک اسلام‌شناس می‌تواند در رفع آن گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

وی به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در قرآن سه جهاد اصغر و اکبر و کبیره داریم. جهاد کبیره مربوط به بیان استدالات و منطق مواجهه با مسائل و مباحث است. معلمان در مدارس باید جهاد کبیره کنند و با بیان و استدلال متقن و دقیق مسائل، گره‌های دانش آموزان را باز کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: معلمان با کشف استعدادهای دانش آموزان، استخراج آن‌ها و به هم آمیختگی توانمندی‌ها در اخلاق، دانش آموزان را برای آینده ایران اسلامی آماده نمايند.

وی بر ایجاد رابطه عاطفی دانش آموزان با معلمان در کنار روابط علمی و آموزشی بسیار تأكيد کرد و گفت: ارتباط قلبی سبب می‌شود تا هم‌افزایی در امور صورت پذیرد.

حجت الاسلام قرائتی بر اقامه نماز جماعت در مدارس تأکید کرد وگفت: در کنار بررسی شاخص‌‌های علمی یک مدیر خوب  و توانمند؛ شاخص معنویات هم باید دیده شود.



معاون پرورشی و فرهنگی کهگیلویه و بویر احمد خبرداد

فعالیت 800 روحانی در آموزش و پرورش استان

«پیک فاطمی» در مدارس کاشان

نشست مدرسه علمیه صاحب‌الزمان (عج) لنگرود و آموزش‌ و پرورش

درنشست دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با مدیرجامعه‌الزهرا (س) بررسی شد

ظرفیت های تعلیم و تربیتی جامعه‌الزهرا (س) در همکاری با آموزش و پرورش

بازدید دبیرستادهمکاریها از مرکزتربیت معلم مبلغ

حوزه علمیه، پیشرو درنوآوریهای تربیتی

اپلیکیشن «الفبای مهربانی» کاری ازدفترتبلیغات اسلامی

معاون تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خبر داد

فعالیت یکهزار روحانی طرح امین در اصفهان

نگاه خوب رسانه ها به اخبارستاد

شماره (85) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشرشد

گزارش تصویری

طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج)‌اهواز در میان دانش آموزان در ایام فاطمیه

مدیر حوزه های علمیه:

حل چالش‌های آموزش و پرورش نیازمند اولویت‌بخشیِ تمام دستگاه‌هاست

پیش‌نشست شورای همکاری‌ سیستان و بلوچستان برگزارشد

آیت‌الله صفایی بوشهری در جمع دانش آموزان :

 شهدا نگذاشتند کشتی زندگی ما در گرداب جهان استکبار غرق شود

امام جمعه برازجان:

ره آورد حضورروحانیون در آموزش و پرورش تقویت هویت دینی دانش‌آموزان است

بازدید عضوخبرگان رهبری ازیک مدرسه طرح امین در استان گیلان  

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

توانمندسازی معلمان و طلاب؛ کلید افزایش اثرگذاری در مدارس و حوزه‌ها است

یادداشت

مدرسه فاطمی،الگویی تمدن‌ساز برای نجات بشر ازبحران‌های مدرن

وزیر آموزش و پرورش:

امروز میدان اصلی جنگ دشمن، باورهای نسل جوان است