Print
Zoom In
Zoom Out

واین‌گونه است زینب(س)

شناسه مطلب: 35024
زمان انتشار: چهارشنبه 16 آبان 1403 ساعت 15:22

سالروز ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار فرصت مناسبی است تا ابعاد شخصیتی حضرت بیش از گذشته تبیین گردد.

پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها را از نگاهی دیگر تبیین می کند.

*بشارت!

هرحاجتمند دنیوی واخروی که به حضرت زینب کبری(س) متوسل شود با جود وبخششی که درطبیعت خانواده اوست به احترام حضرت به ‌آن‌ها دست می یابد

اکنون می‌گوییم:

*زینب (س) به درد غربت دچار شد تا غریبان دنیا و برزخ و آخرت را از غربتشان نجات دهد.

*زینب(س) درد تشنگی کشید تا تشنگان این عالَم را سیراب کند و تشنگان روز حشر را از نهر گوارای کوثر بیاشاماند.

*زینب(س) داغ دو فرزند دید تا در این دنیا، چون کسانی که فرزند ندارند، به ایشان متوسل شوند، فرزند بیاورند و در روز محشر هم، جوانان گنهکار را شفاعت کند.

*زینب(س) درد گرسنگی کشید تا گرسنگان این عالَم را نان بخشد و گرسنگان روز حشر را مهمان خوان بهشتی خود کند.

*زینب(س) سختیِ غارت شدن اموال را به جان خرید تا در این دنیا غارت‌زدگان دنیایی و در آخرت غارت‌زدگانِ اعمال را که شیطان ایشان را فریب داده و اعمال نیکشان را به یغما برده است، شفاعت کند.

*زینب(س) گرفتاری به دست دشمن نابکار را تحمل کرد تا در این عالَم ستمدیدگان را نجات دهد و در آخرت کسانی را که گرفتار ظلم‌های خود هستند، رهایی بخشد.

*زینب(س) به آتش دنیایی سوخت تا سوختگان این عالَم و آن عالَم را نجات دهد.

*زینب(س) طعم تلخ اسیری را چشید تا اسیران دنیا و آخرت را رها کند.

آری! همه حرکات و سکنات عقیله بنی‌هاشم سلام‌الله علیها  ثوابی دنیوی و اخروی دارد و هرکس حاجتی داشته باشد، حالتی از حالت‌های آن بانو را درنظر می‌گیرد و حاجت‌روا می‌شود.

با تلخیص و ویراست از کتاب خصائص زینبیه



چگونه دهه نودی‌ها را مسئولیت‌پذیر تربیت کنیم؟

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

مدیر حوزه علمیه خراسان

تحول در آموزش و پرورش به آینده کشور گره خورده است

دیداردبیر جدید ستاد همکاریها با مدیر حوزه علمیه خراسان

تصاویر/ اردوی شبی در حوزه علمیه ویژه دانش آموزان سلماس

درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف در مدارس ایرانشهر

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون

نماینده ولی فقیه در استان یزد

آموزش و پرورش نیازمند بازگشت به سه اصل بنیادین تدیّن، تفکر و تعقل است

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه مبلغین و روحانیون شهرستان دلگان

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش زمینه‌ ساز انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی باشد

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود