Print
Zoom In
Zoom Out

مدیرکل آموزش و پروش آذربایجان غربی:

هدف‌گذاری آموزش و پرورش استان حضور ۸۲۰ مبلغ طرح امین در مدارس است

شناسه مطلب: 24984
زمان انتشار: شنبه 28 مهر 1403 ساعت 15:39

مطهری گفت: تعداد خواهران طلبه فعال در طرح امین دو برابر برادران است و هدف‌گذاری آموزش و پرورش استان حضور ۸۲۰ مبلغ طرح امین در مدارس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علی مطهری در نشست مربیان طرح امین ارومیه با دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات شهید آوینی مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: دورنمای آموزش و پرورش و هدف‌گذاری نهایی این نهاد تحویل افرادی به جامعه است که بتوانند در روزهایی که تهدیدهای جدی فکری و جانی وجود دارد، خود را نشان بدهند و پای کار بیایند و صلابت و استواری خود را در مرحله عمل نشان دهند و تحقق این کار بسی دشوار است.

وی افزود: پایه همه فعالیت‌های ما اعتقاد دینی ماست و هر اندازه این اعتقادات قوی‌تر باشد خود را در بحران‌ها نشان می‌دهد چنان‌که خود در دفاع مقدس، دفاع از حرم و امت اسلامی خود را نشان داد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برای تحویل افراد معتقد به مبانی دینی و انقلاب لازم است حوزه‌های علمیه که ظرفیت بالایی دارند پای کار آمده و نقش ایفا کنند و به همین دلیل هم رهبر انقلاب تاکید دارند که حوزه‌های علمیه به مجموعه تعلیم و تربیت ورود کنند و مسئله تربیت در آموزش و پرورش فقط شش تا ۱۸ سال نیست و از بدو تولد کودک تا زمان دیپلم گرفتن آموزش و پرورش وظیفه تربیتی دارد و تمام مجموعه‌های فعال در این زمینه زیر نظر این وزارت خانه هستند و امورات‌شان که به آموزش و پرورش سپرده شده است و روحانیت و حوزه باید از این ظرفیت استفاده کند.

وی تصریح کرد: در سال ۷۹ اولین تفاهم‌نامه همکاری حوزه و آموزش و پرورش امضا شد و در سال ۸۵ تفاهم‌نامه‌ای دیگر امضا شد و تاکنون ادامه دارد و ادامه آن نیز هدف‌مند است.

مطهری عنوان داشت: برای تحقق اهداف تربیتی و دینی آموزش و پرورش حضور روحانیت در مدارس لازم است که یکی از راه‌های ورود آن‌ها طرح امین است که لازم است از این بابت از مدیران حوزه علمیه آذربایجان‌غربی به‌جهت همکاری کامل تشکر کنیم.

وی ادامه داد: دو سال قبل یکی از گله‌های مدیران حوزوی نامطلوب بودن همکاری آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه بود اما امروز ما خودمان التماس می‌کنیم که به تعداد مربیان امین در مدارس اضافه کنید و این امر با همکاری مسئولین ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش و این وزارت‌خانه استمرار خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: عرصه تربیت دانش آموز مومن و انقلابی یک نبرد جدی است و فضای مجازی پر از شبهات اعتقادی است و باید روحانیت دانش‌آموزان را با استدلال متقاعد کنند که ذخیره آخرت آن‌ها خواهد بود.

وی اضافه کرد: حضور روحانیت در مدارس اگر همراه با دلیل و استدلال در جواب به شبهات باشد ماندگار و تاثیرگذار خواهد بود.

مطهری در پایان گفت: تعداد خواهران طلبه فعال در طرح امین دو برابر برادران است و هدف‌گذاری آموزش و پرورش استان حضور ۸۲۰ مبلغ طرح امین در مدارس است.

فیلم | تأثیر برنامه‌های تلویزیونی در تربیت فرزندان

حضور جمعی از دانش آموزان دختر در مرکز پاسخگویی به سوالات دینی + فیلم و عکس

تحصیل بیش از ۳ هزار دانش‌آموز در مدارس امین استان کرمان

رئیس شورای همکاریهای کاشان

تحقق سندتحول  بنیادین آموزش و پرورش مدنظر همه مدیران ارشد باشد

 نشست شورای همکاری های حوزه و آموزش و پرورش یزد برگزار شد

به همت معاونت مطالعات و راهبری ستاد همکاریها؛

سلسله جلسات هماهنگی دبیرخانه شوراهای همکاری استان‌ها برگزار می شود

موسس مدرسه وارثین:

ماموریت مدرسه وارثین تربیت دانش آموزان منتظر است

جلسه هم اندیشی ماهیانه مبلغات طرح امین شهرستان کرمان برگزار شد

به همت معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران صورت می گیرد؛

اجرای طرح منسجم و هماهنگ «نیازسنجی تخصصی مبلغان عرصه کودک و نوجوان»

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه

سرنوشت کشوراز راه دبستان و دبیرستان می‌گذرد

«نهاد نمایندگی ولی فقیه در آموزش و پرورش» تشکیل می‌شود؟

حجت الاسلام ذوعلم؛

ضرورت تشریح هویت انقلاب اسلامی برای دانش آموزان

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

معلمان در فرآیند تعلیم و تربیت دارای رسالت خطیر هستند

مدیرکل آموزش و پروش آذربایجان غربی:

هدف‌گذاری آموزش و پرورش استان حضور ۸۲۰ مبلغ طرح امین در مدارس است

امام جمعه نورآباد:

مبلغان امین پاسخگوی سؤالات و شبهات دانش آموزان باشند