به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجتالاسلام و المسلمین حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزشوپرورش و دبیر ستاد همکاری حوزههای علمیه و آموزشوپرورش، صبح امروز در همایش استانی پیوند اولیاومربیان که در سالن دبستان نیلوفر ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم به واقعیات توجه کرده و بر اساس حقیقت بیان میکند، خانه مدرسه اول انسانها بوده و تفاوت در مشی و سلوک تربیتی خانه و مدرسه مشکلساز است.
وی خاطرنشان ساخت: در جامعه امروز ما بین حقیقت و واقعیت فاصله وجود داشته و ارتباط این دو را باید شناخت، یکی از الزامات اولیاومربیان دانشآموزان، همراهی و سلوک واحد است، این دو باید ارتباط دوطرفه داشته باشند.
حجتالاسلام نیکزاد تصریح کرد: دخالت اولیا در روش تربیتی مدرسه یک حق برای اولیا بوده اما این دخالت باید عالمانه باشد.
وی با اشاره به آیه ۵۹ سوره آلعمران افزود: خداوند به جذب با نرمخویی و محبت در این آیه تأکید کرده و بخشش، طلب مغفرت، احترامگذاری یه واسطه مشورتگرفتن را در این راستا به ایشان توصیه نموده است، گاهی اَعمال ما نتایج بسیار بزرگ مثبت یا منفی دارد.
مشاور وزیر آموزشوپرورش اذعان داشت:کودک ما با بازی تربیت شده و هماینک جهان بهسوی سرمایهگذاری در این باره رفته است، نقش تربیتی بازی بهقدری مهم بوده که قرآن کریم در قصه حضرت یوسف(ع) به آن اشاره کرده است.
نیکزاد بیان داشت: کودک و نوجوان نیاز به بازی داشته و یکی از مصادیق پیوند اولیاومربیان فرهیخته و ارزشمند این است که مربیان این مسئلهها را به والدین ارائه کنند.
وی با بیان اینکه خانه و مدرسه در تعریف راهبرد تربیتی فرزندان هممسیر باشند، اظهارکرد:باید برای تبدبل واقعیات به حقیقت تلاش کنیم و این تنها با همراهی اولیا و مربیان محقق میشود.اینکه مدرسه به عنوان خانه دوم شناخته میشود، به مفهوم نقش اصلی و محوری خانه است که مدرسه در رتبه بعد قرار دارد. همزبانی و همسان بودن تربیت در خانه مدرسه نیاز اصلی در هدایت فکری و فرهنگی دانشآموزان است.
دبیر ستاد همکاریها ادامه داد: باید انگارههای ذهنی در هدایت فرزندان از بین برود و نقش اصلی در این موضوع به تربیت صحیح ختم شود و هر مشکل و ایراد در مباحث تربیتی را با همفکری و همنشینی حل کنیم. باید خانواده و مربیان مدرسه با همدیگر به سمت حل مشکلات تربیتی حرکت کنند.