Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

همراهی و سلوک واحد، لازمه‌ی ارتباط اولیا و مربیان است/ نگاه معلمان به تربیت، درخشان و مترقی است، باید این نگاه تقویت شود

شناسه مطلب: 24978
زمان انتشار: چهارشنبه 25 مهر 1403 ساعت 13:24

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش گفت: یکی از الزامات اولیاومربیان دانش‌آموزان، همراهی و سلوک واحد است، این دو باید ارتباط دوطرفه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش‌وپرورش و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش، صبح امروز در همایش استانی پیوند اولیاومربیان که در سالن دبستان نیلوفر ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم به واقعیات توجه کرده و بر اساس حقیقت بیان می‌کند، خانه مدرسه اول انسان‌ها بوده و تفاوت در مشی و سلوک تربیتی خانه و مدرسه مشکل‌ساز است.

وی خاطرنشان ساخت: در جامعه امروز ما بین حقیقت و واقعیت فاصله وجود داشته و ارتباط این دو را باید شناخت، یکی از الزامات اولیاومربیان دانش‌آموزان، همراهی و سلوک واحد است، این دو باید ارتباط دوطرفه داشته باشند.

حجت‌الاسلام نیکزاد تصریح کرد: دخالت اولیا در روش تربیتی مدرسه یک حق برای اولیا بوده اما این دخالت باید عالمانه باشد.

وی با اشاره به آیه ۵۹ سوره آل‌عمران افزود: خداوند به جذب با نرم‌خویی و محبت در این آیه تأکید کرده و بخشش، طلب مغفرت، احترام‌گذاری یه واسطه مشورت‌گرفتن را در این راستا به ایشان توصیه نموده است، گاهی اَعمال ما نتایج بسیار بزرگ مثبت یا منفی دارد.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش اذعان داشت:کودک ما با بازی تربیت شده و هم‌اینک جهان به‌سوی سرمایه‌گذاری در این باره رفته است، نقش تربیتی بازی به‌قدری مهم بوده که قرآن کریم در قصه حضرت یوسف(ع) به آن اشاره کرده است.

نیکزاد بیان داشت: کودک و نوجوان نیاز به بازی داشته و یکی از مصادیق پیوند اولیاومربیان فرهیخته و ارزشمند این است که مربیان این مسئله‌ها را به والدین ارائه کنند.

وی با بیان اینکه خانه و مدرسه در تعریف راهبرد تربیتی فرزندان هم‌مسیر باشند، اظهارکرد:باید برای تبدبل واقعیات به حقیقت تلاش کنیم و این تنها با همراهی اولیا و مربیان محقق می‌شود.اینکه مدرسه به عنوان خانه دوم شناخته می‌شود، به مفهوم نقش اصلی و محوری خانه است که مدرسه در رتبه بعد قرار دارد. همزبانی و همسان بودن تربیت در خانه مدرسه نیاز اصلی در هدایت فکری و فرهنگی دانش‌آموزان است.

دبیر ستاد همکاریها ادامه داد: باید انگاره‌های ذهنی در هدایت فرزندان از بین برود و نقش اصلی در این موضوع به تربیت صحیح ختم شود و هر مشکل و ایراد در مباحث تربیتی را با همفکری و همنشینی حل کنیم. باید خانواده و مربیان مدرسه با همدیگر به سمت حل مشکلات تربیتی حرکت کنند‌.

دیدار دبیر ستاد همکاریها با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

بازدید مشاور وزیر از فعالیت های فرهنگی تبلیغی دو دبیرستان شهر ارومیه

با حضور حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد

همایش گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در ارومیه برگزار شد

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

همراهی و سلوک واحد، لازمه‌ی ارتباط اولیا و مربیان است/ نگاه معلمان به تربیت، درخشان و مترقی است، باید این نگاه تقویت شود

ادای احترام مشاور وزیر آموزش و پرورش به شهدای آذربایجان غربی

پيام وزير آموزش‌وپرورش به مناسبت گرامیداشت هفته پيوند اوليا و مربيان

بخش نامه ویژه طلاب وظیفه امریه از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد

به بهانه سالروز وفات بانوی بهشت

دختران با قلب توحیدی می توانند نمایندگان انبیاء و اولیاء الهی باشند

گفتاری از آیت الله العظمی جوادی آملی

چرا بهای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها بهشت است

برگزاری کارگاه ویژه طلاب طرح امین مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س)

تقدیر از مبلغین و مبلغات طرح امین شهرستان مهران+ عکس

بانوان طلبه اولین دست اندرکاران تمدن اصیل اسلامی هستند

از سوی نماینده ولی فقیه در استان سمنان عنوان شد:

نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با حضور آیت الله اعرافی+ عکس

حمید نیکزاد:

حزب الله نمونه بارز یک جریان است که حکمرانی اسلامی را پیاده می کند