Print
Zoom In
Zoom Out

دیدار دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی

شناسه مطلب: 24945
زمان انتشار: چهارشنبه 11 مهر 1403 ساعت 08:52

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سفر یک روزه‌اش به تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه این شهر، دیدار کرده و حول محور توسعه همکاری‌های دوجانبه و گسترش دامنه فعالیت‌ها در این راستا به گفت‌وگو پرداخت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد همکاریها ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل، امام جمعه تبریز، صبح روز سه‌شنبه، دهم مهر ماه در این دیدار با آسیب‌شناسی مشکلات فرهنگی، گفت: در بحث فرهنگی، مشکل نرم‌افزاری نداریم؛ اما باید زمان شناس باشیم.

وی، عدم ورود حوزه در زمینه‌های تربیتی و تعلیم را از جمله‌ی آسیب‌ها عنوان کرد و گفت: عدم توجه به زمان شناسی سبب شد تا نتوان برخی مسائل پیش آمده در این خصوص را مدیریت کرد. در مسائل تربیتی جایگاه معلم بسیار مهم و اساسی است و محوریت نیز باید باشد؛ بهتر است معلمان بحث‌های اساسی و دینی را در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه همراهی حوزه در مسائل تربیتی به تنهایی راهگشا نیست، افزود: ضرورت دارد در خصوص مسائل تربتی، برنامه‌ریزی اصولی  صورت گیرد و از ظرفیت های موجود، حداکثر استفاده به عمل بیاید.

امام جمعه تبریز، متذکر شد: حوزه نیز باید در امور تربیتی نوجوانان طلبه متخصص تربیت کند چراکه با این حجم از جنگ نرم اکتفا به معلم و مربی پرورشی کافی نیست.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش نیز در این دیدار ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت با اشاره به برنامه ها و کار ویژه های ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: محور فعالیت های فرهنگی و دینی این دو نهاد مهم تعلیم و تربیتی است و قطعا با تدبیر و رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی شاهد تحولات بیش از پیش در برنامه های تربیتی خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد در ادامه با تاکید بر نقش حوزه و روحانیت در برنامه های تربیتی گفت : ارتباط حوزه و شبکه عظیم و بی نظیر فرهنگیان موجب اثرگذاری بیشتر و رشد هویت اسلامی در سطح جامعه می شود.

مسعود سعادتی، مدیر‌کل آموزش و پرورش استان نیز، افزایش جذب دانش‌آموزان در رشته‌های معارف اسلامی و برگزاری جلسه‌های مشترک حوزه و آموزش و پرورش به ویژه پس از برگزاری مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز در حوزه علمیه بناب را از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه، عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نزدیک به ۶۰۰ دانش‌آموز در مدارس معارف اسلامی مشغول به تحصیل شده‌اند  که نسبت به سال گذشته در حدود ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

 

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری :

 همواره باید جایگاه آموزش و پرورش در جامعه ارتقاء یابد

فیلم/گزارشی از حضور مشاور وزیر در شورای همکاریهای آذربایجان شرقی

تصاویر / بازدید دبیر ستاد همکاریها از دوره آموزشی طلاب سرباز معلم در پادگان آیت الله قاضی تبریز

با حضور دبیر ستاد همکاریها

هم اندیشی فرهنگیان، روحانیون شاغل و طلاب طرح امین آذربایجان شرقی برگزار گردید

مبلغه طرح امین:

دانش‌آموزان با زندگی‌نامه سید حسن نصرالله آشنا شوند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

هشتادمین شماره بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

مشاور وزیر آموزش و پرورش؛

برنامه‌های تعاملی برون‌سازمانی در آموزش و پرورش منجر به بالندگی می‌شود

شورای استانی همکاریهای حوزه و آموزش و پرروش در تبریز برگزار شد

دیدار دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی

با حضور نماینده طلاب امین

مسائل دینی و اخلاقی، کلید شکل‌دهی شخصیت دانش‌آموزان است

برگزاری کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شهر تهران

نایب رئیس کمیته همکاریهای خراسان رضوی:

راه اندازی 6 مدرسه طرح امین در مشهد

مراسم بزرگداشت شهادت سید حسن نصرالله

برشی از یک درس

چه کسی دانش آموز نیست؟!

آیت الله نورمفیدی

استان گلستان پیشگام نهضت عظیم تولید علم و دانایی باشد