Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش:

پیاده سازی سند تحول بنیادین با ریل گذاری صحیح در برنامه های درسی ممکن می شود

شناسه مطلب: 24896
زمان انتشار: سه شنبه 13 شهریور 1403 ساعت 08:45

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید آموزش و پرورش را از سیاست‌زدگی دور کرد گفت: پیاده سازی سند تحول بنیادین با ریل گذاری صحیح در برنامه های درسی ممکن می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا کاظمی در نشست با روسای مناطق شهر تهران در محل وزارتخانه آموزش و پرورش با تشکر و قدردانی از زحمات مناطق بیان کرد: آموزش و پرورش شهر تهران تصویری از آموزش و پرورش ایران است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مدیران مدارس دغدعه جدی دارم بیان کرد: تاکید می کنم که باید مدرسه توسط مدیر اداره شود و کسی نباید در امور جاری دخالت کند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ به جای تغییر مدیران کم تجربه، کارهای دیگری چون برگزاری اردوهای آموزشی بگذاریم و مدیران را از چرخه مدیریت حذف نکنیم و بجای آن تجربه گردانی کنیم.

کاظمی بیان کرد: بنا داریم آموزش و پرورش را ازسیاست‌زدگی دور کنیم و این کار را باید از مدرسه شروع کرد.

وی با تاکید بر اینکه  بیشترین شاخص های صلاحیت مدیریتی باید در خصایل مدیریتی مدیران مدرسه باشد گفت: نباید مدیران مدرسه را با سلایق شخصی تغییر داد.

وی با اشاره به نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت افزود: معلمان را باید خیلی عزیز دانست و تکریم کرد .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قران کریم هم برای اثربخشی شاخص‌هایی دارد، گفت: خداوند شاخصی گذاشته است که به هر میزانی که در کار اخلاص داشته باشید به همان میزان اثربخشی خواهد داشت و شاخص مقبولیت عمل هم همین شاخص هاست.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه وزارت آموزش و پرورش چالش های زیادی داریم بیان کرد: وقتی مسایل آموزش و پرورش را بررسی می کنیم درمی یاببم که این مسائل هزاران جزییات دارد از این رو باید همت کنیم تا باهم افزایی به رفع آنها کمک کنیم.

کاظمی با طرح سوالی مبنی بر چرایی ناکارامدی نظام آموزش و پرورش گفت: بکارگیری مدیران کم تجربه و بی تجربه و فاقد صلاحیت های حرفه ای یکی از مهمترین دلایل آن است. تقریبا هیچ برنامه ای برای توانمندسازی این مدیران طراحی نشده و البته باید گفت ثبات مدیریت هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: فرایندهای غیرکارشناسی و شتاب زده، ناکارامدی در ماموریت، محصول و تربیت از دیگر عوامل ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت هستند.

کاظمی دلایل دیگری برای ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت  برشمرد و گفت: مشکل در طراحی، معماری نظام آموزشی و برنامه درسی درون مدرسه است.

برنامه های درسی با نیاز روز؛ کیلومترها فاصله دارد. با فضای مدرسه فاصله دارد. لذا هر آنچه که بودجه و نیروی انسانی  در مدرسه تزریق کنیم نتیجه ای ندارد مادامی که ریل اصلی تغییر کند. باید سیستم نظام آموزشی را با رویکرد تطبیقی و پژوهشی بروز رسانی کنیم.

وی افزود: علم روز دنیا مانند هوش مصنوعی، متاورس و ارزش افزوده در برنامه های درسی دیده نمی شود و باید در این زمینه اقدامی ملی انجام و برنامه های درسی را بروز رسانی کرد.

وی در خصوص ضرورت به روز رسانی برنامه های درسی تاکید کرد: هیچ وزیری با هیچ بودجه و منابع انسانی و... نمی تواند سند تحول بنیادین را پیاده‌سازی کند مگر آنکه روی برنامه درسی مدارس کار کند.

گفتنی است  در ابتدای جلسه علیرضاکریمیان،  مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، گزارشی درباره تدابیر اندیشیده شده در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ارائه داد.

 



وزیر آموزش و پرورش در دیدار امام حمعه بیرجند:

تعلیم و تربیت میدان اصلی مقاومت در جنگ شناختی دشمن است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

لازمه پویایی استعدادهای درخشان پیوند با معارف قرآن ،اهل بیت (ع) وشهدا است.

تصاویر/ شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

همکاری حوزه و آموزش و پرورش ارتقای فرهنگی، تربیتی را به دنبال دارد.

نشست فصلی مبلغان طرح امین خراسان شمالی

تصاویر/ آیین معرفی دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش

ستاد همکاریها‌ حلقه اتصال دو نهاد بنیادین کشور است

دبیرجدید ستاد همکاری حوزه‌علمیه وآموزش و پرورش منصوب شد

در زنجان تاکید شد

لزوم حضور روحانیان متخصص برای آموزش دینی کودکان و نوجوانان

تعبیرزیبای آیت الله جوادی آملی از آموزش و پرورش

امام جمعه اهواز

مکتب حاج قاسم  حاصل پیوند تربیتی  منزل، مدرسه و مسجد است  

مناسبت هزارمین سال تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف تدوین شد

فیلم «داستانی ـ تربیتی» شیخ طوسی و تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف

سه‌شنبه‌های حضور؛

 پیوند مدرسه، مسجد و نسل جدید در شهرستان دنا + و تصاویر

با همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تکاپوی طلاب برای پاسخ به شبهات دینی

امام جمعه رباط کریم:

لزوم همکاری همه دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان

راهکارهای همکاری استعدادهای درخشان با حوزه علمیه اصفهان بررسی شد

با شرکت سه میلیون دانش‌آموز

گزارشی ازافتتاحیه «درس‌هایی از قرآن» در ۴۰هزار مدرسه کشور