Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش:

پیاده سازی سند تحول بنیادین با ریل گذاری صحیح در برنامه های درسی ممکن می شود

شناسه مطلب: 24896
زمان انتشار: سه شنبه 13 شهریور 1403 ساعت 08:45

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید آموزش و پرورش را از سیاست‌زدگی دور کرد گفت: پیاده سازی سند تحول بنیادین با ریل گذاری صحیح در برنامه های درسی ممکن می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا کاظمی در نشست با روسای مناطق شهر تهران در محل وزارتخانه آموزش و پرورش با تشکر و قدردانی از زحمات مناطق بیان کرد: آموزش و پرورش شهر تهران تصویری از آموزش و پرورش ایران است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مدیران مدارس دغدعه جدی دارم بیان کرد: تاکید می کنم که باید مدرسه توسط مدیر اداره شود و کسی نباید در امور جاری دخالت کند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ به جای تغییر مدیران کم تجربه، کارهای دیگری چون برگزاری اردوهای آموزشی بگذاریم و مدیران را از چرخه مدیریت حذف نکنیم و بجای آن تجربه گردانی کنیم.

کاظمی بیان کرد: بنا داریم آموزش و پرورش را ازسیاست‌زدگی دور کنیم و این کار را باید از مدرسه شروع کرد.

وی با تاکید بر اینکه  بیشترین شاخص های صلاحیت مدیریتی باید در خصایل مدیریتی مدیران مدرسه باشد گفت: نباید مدیران مدرسه را با سلایق شخصی تغییر داد.

وی با اشاره به نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت افزود: معلمان را باید خیلی عزیز دانست و تکریم کرد .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قران کریم هم برای اثربخشی شاخص‌هایی دارد، گفت: خداوند شاخصی گذاشته است که به هر میزانی که در کار اخلاص داشته باشید به همان میزان اثربخشی خواهد داشت و شاخص مقبولیت عمل هم همین شاخص هاست.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه وزارت آموزش و پرورش چالش های زیادی داریم بیان کرد: وقتی مسایل آموزش و پرورش را بررسی می کنیم درمی یاببم که این مسائل هزاران جزییات دارد از این رو باید همت کنیم تا باهم افزایی به رفع آنها کمک کنیم.

کاظمی با طرح سوالی مبنی بر چرایی ناکارامدی نظام آموزش و پرورش گفت: بکارگیری مدیران کم تجربه و بی تجربه و فاقد صلاحیت های حرفه ای یکی از مهمترین دلایل آن است. تقریبا هیچ برنامه ای برای توانمندسازی این مدیران طراحی نشده و البته باید گفت ثبات مدیریت هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: فرایندهای غیرکارشناسی و شتاب زده، ناکارامدی در ماموریت، محصول و تربیت از دیگر عوامل ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت هستند.

کاظمی دلایل دیگری برای ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت  برشمرد و گفت: مشکل در طراحی، معماری نظام آموزشی و برنامه درسی درون مدرسه است.

برنامه های درسی با نیاز روز؛ کیلومترها فاصله دارد. با فضای مدرسه فاصله دارد. لذا هر آنچه که بودجه و نیروی انسانی  در مدرسه تزریق کنیم نتیجه ای ندارد مادامی که ریل اصلی تغییر کند. باید سیستم نظام آموزشی را با رویکرد تطبیقی و پژوهشی بروز رسانی کنیم.

وی افزود: علم روز دنیا مانند هوش مصنوعی، متاورس و ارزش افزوده در برنامه های درسی دیده نمی شود و باید در این زمینه اقدامی ملی انجام و برنامه های درسی را بروز رسانی کرد.

وی در خصوص ضرورت به روز رسانی برنامه های درسی تاکید کرد: هیچ وزیری با هیچ بودجه و منابع انسانی و... نمی تواند سند تحول بنیادین را پیاده‌سازی کند مگر آنکه روی برنامه درسی مدارس کار کند.

گفتنی است  در ابتدای جلسه علیرضاکریمیان،  مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، گزارشی درباره تدابیر اندیشیده شده در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ارائه داد.

 



مدیر حوزه علمیه فارس

طرح امین سند همکاری موفق حوزه و آموزش و پرورش است

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

ضرورت گسترش همکاری آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه/ تربیت نسل آینده نیازمند هم‌افزایی علمی و تربیتی است

نشست مدرسه علمیه صاحب‌الزمان (عج) لنگرود و آموزش‌ و پرورش

درنشست دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با مدیرجامعه‌الزهرا (س) بررسی شد

ظرفیت های تعلیم و تربیتی جامعه‌الزهرا (س) در همکاری با آموزش و پرورش

بازدید دبیرستادهمکاریها از مرکزتربیت معلم مبلغ

حوزه علمیه، پیشرو درنوآوریهای تربیتی

اپلیکیشن «الفبای مهربانی» کاری ازدفترتبلیغات اسلامی

معاون تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خبر داد

فعالیت یکهزار روحانی طرح امین در اصفهان

نگاه خوب رسانه ها به اخبارستاد

شماره (85) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشرشد

گزارش تصویری

طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج)‌اهواز در میان دانش آموزان در ایام فاطمیه

مدیر حوزه های علمیه:

حل چالش‌های آموزش و پرورش نیازمند اولویت‌بخشیِ تمام دستگاه‌هاست

پیش‌نشست شورای همکاری‌ سیستان و بلوچستان برگزارشد

آیت‌الله صفایی بوشهری در جمع دانش آموزان :

 شهدا نگذاشتند کشتی زندگی ما در گرداب جهان استکبار غرق شود

امام جمعه برازجان:

ره آورد حضورروحانیون در آموزش و پرورش تقویت هویت دینی دانش‌آموزان است

بازدید عضوخبرگان رهبری ازیک مدرسه طرح امین در استان گیلان  

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

توانمندسازی معلمان و طلاب؛ کلید افزایش اثرگذاری در مدارس و حوزه‌ها است

یادداشت

مدرسه فاطمی،الگویی تمدن‌ساز برای نجات بشر ازبحران‌های مدرن

وزیر آموزش و پرورش:

امروز میدان اصلی جنگ دشمن، باورهای نسل جوان است