Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش:

پیاده سازی سند تحول بنیادین با ریل گذاری صحیح در برنامه های درسی ممکن می شود

شناسه مطلب: 24896
زمان انتشار: سه شنبه 13 شهریور 1403 ساعت 08:45

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید آموزش و پرورش را از سیاست‌زدگی دور کرد گفت: پیاده سازی سند تحول بنیادین با ریل گذاری صحیح در برنامه های درسی ممکن می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا کاظمی در نشست با روسای مناطق شهر تهران در محل وزارتخانه آموزش و پرورش با تشکر و قدردانی از زحمات مناطق بیان کرد: آموزش و پرورش شهر تهران تصویری از آموزش و پرورش ایران است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مدیران مدارس دغدعه جدی دارم بیان کرد: تاکید می کنم که باید مدرسه توسط مدیر اداره شود و کسی نباید در امور جاری دخالت کند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ به جای تغییر مدیران کم تجربه، کارهای دیگری چون برگزاری اردوهای آموزشی بگذاریم و مدیران را از چرخه مدیریت حذف نکنیم و بجای آن تجربه گردانی کنیم.

کاظمی بیان کرد: بنا داریم آموزش و پرورش را ازسیاست‌زدگی دور کنیم و این کار را باید از مدرسه شروع کرد.

وی با تاکید بر اینکه  بیشترین شاخص های صلاحیت مدیریتی باید در خصایل مدیریتی مدیران مدرسه باشد گفت: نباید مدیران مدرسه را با سلایق شخصی تغییر داد.

وی با اشاره به نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت افزود: معلمان را باید خیلی عزیز دانست و تکریم کرد .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قران کریم هم برای اثربخشی شاخص‌هایی دارد، گفت: خداوند شاخصی گذاشته است که به هر میزانی که در کار اخلاص داشته باشید به همان میزان اثربخشی خواهد داشت و شاخص مقبولیت عمل هم همین شاخص هاست.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه وزارت آموزش و پرورش چالش های زیادی داریم بیان کرد: وقتی مسایل آموزش و پرورش را بررسی می کنیم درمی یاببم که این مسائل هزاران جزییات دارد از این رو باید همت کنیم تا باهم افزایی به رفع آنها کمک کنیم.

کاظمی با طرح سوالی مبنی بر چرایی ناکارامدی نظام آموزش و پرورش گفت: بکارگیری مدیران کم تجربه و بی تجربه و فاقد صلاحیت های حرفه ای یکی از مهمترین دلایل آن است. تقریبا هیچ برنامه ای برای توانمندسازی این مدیران طراحی نشده و البته باید گفت ثبات مدیریت هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: فرایندهای غیرکارشناسی و شتاب زده، ناکارامدی در ماموریت، محصول و تربیت از دیگر عوامل ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت هستند.

کاظمی دلایل دیگری برای ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت  برشمرد و گفت: مشکل در طراحی، معماری نظام آموزشی و برنامه درسی درون مدرسه است.

برنامه های درسی با نیاز روز؛ کیلومترها فاصله دارد. با فضای مدرسه فاصله دارد. لذا هر آنچه که بودجه و نیروی انسانی  در مدرسه تزریق کنیم نتیجه ای ندارد مادامی که ریل اصلی تغییر کند. باید سیستم نظام آموزشی را با رویکرد تطبیقی و پژوهشی بروز رسانی کنیم.

وی افزود: علم روز دنیا مانند هوش مصنوعی، متاورس و ارزش افزوده در برنامه های درسی دیده نمی شود و باید در این زمینه اقدامی ملی انجام و برنامه های درسی را بروز رسانی کرد.

وی در خصوص ضرورت به روز رسانی برنامه های درسی تاکید کرد: هیچ وزیری با هیچ بودجه و منابع انسانی و... نمی تواند سند تحول بنیادین را پیاده‌سازی کند مگر آنکه روی برنامه درسی مدارس کار کند.

گفتنی است  در ابتدای جلسه علیرضاکریمیان،  مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، گزارشی درباره تدابیر اندیشیده شده در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ارائه داد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

لزوم برگزاری دوره‌های توانمندسازی توأم با روزآمدی برای معلمان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است

تصاویر/ دوره توانمندسازی مبلغین و طرح امین در شهرستان اهر

نماینده مدارس امین کرمانشاه خبر داد:

ثبت نام مدارس طرح امین در استان کرمانشاه آغاز شد

گفت و گو با عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

صنعت نوشت‌افزار و تاثیر آن بر فرهنگ و هویت جامعه

با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی:

نشست کمیته استانی ستاد همکاریها برگزار شد

آیت الله اعرافی در جمع مدیران کاشان:

مدرسه، حوزه و دانشگاه سه ضلع تحولات جامعه هستند

۱۰ نکته خواندنی درباره امام حسن عسکری(ع)

وزیر آموزش و پرورش:

افزایش معرفت دینی دانش آموزان با جریان سازی های فرهنگی میسر است

تاکید رئیس ستاد اقامه نماز

با دانش آموزان گفت و گوی خصوصی و چهره به چهره درباره اقامه نماز داشته باشیم

رئیس ستاد همکاریها:

۵۰ درصد مدارس غیردولتی، در راستای سند تحول بنیادین هدفگذاری شده اند

دوره تربیت مربی قرآن برای کودکان پیش دبستانی برگزار می‌شود

بخشی از کمبود مربی پرورشی را با طلاب طرح امین جبران کرده ایم

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (79) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

وزیر آموزش و پرورش:

پیاده سازی سند تحول بنیادین با ریل گذاری صحیح در برنامه های درسی ممکن می شود