Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش:

ماموریت اصلی خود را تحقق و اجرای سند تحول بنیادین می‌دانم

شناسه مطلب: 24892
زمان انتشار: سه شنبه 06 شهریور 1403 ساعت 10:50

وزیر آموزش و پرورش در ستاد راهبری و اجرایی سازی سند تحول بنیادین‌ آموزش و پرورش گفت: ماموریت اصلی خود را تحقق و اجرای سند تحول بنیادین می‌دانم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا کاظمی در جلسه ستاد راهبری و اجرایی سازی سند تحول بنیادین با آرزوی قبولی عزاداری ها ایام اربعین حسینی عليه السلام، اظهار کرد: کار بسیار ارزشمند و خوبی برای نقشه راه سند انجام گرفته  که مبنای کار قرار خواهد گرفت چرا که نقشه جامع و کاملی است و قانون نیز شده است.

وی ماموریت اصلی خود را تحقق و اجرای سند تحول بنیادین دانست و افزود: هر چقدر فرایندهای اجرای سند تحول طولانی و حلقه های متعدد ایجاد شود، دیرتر به مقصد می‌رسیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این پرسش كه بايد ديد آيا نسبت احکام برنامه هفتم با نقشه سند منطقی است یا خیر، گفت: بايد مشخص شود نسبت احکام برنامه هفتم با نقشه اجرای سند بر اساس زیر نظام ها است یا نسبت مسئله محوری دارد و اگر مسئله محور است مسائل مورد توجه برنامه هفتم در آن گنجانده شده است یا خیر؟

کاظمی با اشاره به الزامات اجرای نقشه همچون گفتمان سازي، نگاشت های نهادی، حقوقی و...، بیان کرد: این مهم است که برای اجرای سند پیوست اجرایی شامل گفتمان سازی، مسائل حقوقی و مالی مدنظر قرار بگیرد.

وی با تاکید براینکه نكته مهم ديگر اين است كه چند درصد از پروژه های نظام تعلیم و تربیت در اين نقشه هم تراز سند تحول است، تصریح کرد: باید در این نقشه نسبت اولویت ها و شاخص ها مشخص باشد.

كاظمي تصريح كرد:اگر بهترین نیروی انسانی تربیت و کلاس های درس استاندارد داشته باشیم، باز هم برنامه درسی مهم است که در حال حاضر این برنامه فقط آموزشی و حافظه محور است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد :وقتی برنامه درسی طوری طراحی شده که بخش های اساسی تربیت در حاشیه قرار دارد،سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مکلف می شود که بسته های یادگیری مکملی طراحی کند.

وی با بیان اینکه ماموریت مهم ما انتقال دانش و فرهنگ اعم از اعتقادات،باورها، ارزش ها، آداب و رسوم و سنن است، گفت: متاسفانه فعالیت های ورزشی نیز در برنامه درسی بخوبی گنجانده نشده است.

کاظمی با تاکید بر اینکه باید پیگیری اجرای سند بطور منظم و متداوم انجام بگیرد،اذعان کرد : الگوی مفهومی برای نقشه اجرا تهیه شود که تقسیم کارها در آن مشخص شده باشد و برای الزامات اجرای نقشه از سایر دستگاه ها، پیگیری های لازم مدنظر قرار داده شود.
 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

لزوم برگزاری دوره‌های توانمندسازی توأم با روزآمدی برای معلمان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است

تصاویر/ دوره توانمندسازی مبلغین و طرح امین در شهرستان اهر

نماینده مدارس امین کرمانشاه خبر داد:

ثبت نام مدارس طرح امین در استان کرمانشاه آغاز شد

گفت و گو با عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

صنعت نوشت‌افزار و تاثیر آن بر فرهنگ و هویت جامعه

با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی:

نشست کمیته استانی ستاد همکاریها برگزار شد

آیت الله اعرافی در جمع مدیران کاشان:

مدرسه، حوزه و دانشگاه سه ضلع تحولات جامعه هستند

۱۰ نکته خواندنی درباره امام حسن عسکری(ع)

وزیر آموزش و پرورش:

افزایش معرفت دینی دانش آموزان با جریان سازی های فرهنگی میسر است

تاکید رئیس ستاد اقامه نماز

با دانش آموزان گفت و گوی خصوصی و چهره به چهره درباره اقامه نماز داشته باشیم

رئیس ستاد همکاریها:

۵۰ درصد مدارس غیردولتی، در راستای سند تحول بنیادین هدفگذاری شده اند

دوره تربیت مربی قرآن برای کودکان پیش دبستانی برگزار می‌شود

بخشی از کمبود مربی پرورشی را با طلاب طرح امین جبران کرده ایم

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (79) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

وزیر آموزش و پرورش:

پیاده سازی سند تحول بنیادین با ریل گذاری صحیح در برنامه های درسی ممکن می شود