Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش:

ماموریت اصلی خود را تحقق و اجرای سند تحول بنیادین می‌دانم

شناسه مطلب: 24892
زمان انتشار: سه شنبه 06 شهریور 1403 ساعت 10:50

وزیر آموزش و پرورش در ستاد راهبری و اجرایی سازی سند تحول بنیادین‌ آموزش و پرورش گفت: ماموریت اصلی خود را تحقق و اجرای سند تحول بنیادین می‌دانم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا کاظمی در جلسه ستاد راهبری و اجرایی سازی سند تحول بنیادین با آرزوی قبولی عزاداری ها ایام اربعین حسینی عليه السلام، اظهار کرد: کار بسیار ارزشمند و خوبی برای نقشه راه سند انجام گرفته  که مبنای کار قرار خواهد گرفت چرا که نقشه جامع و کاملی است و قانون نیز شده است.

وی ماموریت اصلی خود را تحقق و اجرای سند تحول بنیادین دانست و افزود: هر چقدر فرایندهای اجرای سند تحول طولانی و حلقه های متعدد ایجاد شود، دیرتر به مقصد می‌رسیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این پرسش كه بايد ديد آيا نسبت احکام برنامه هفتم با نقشه سند منطقی است یا خیر، گفت: بايد مشخص شود نسبت احکام برنامه هفتم با نقشه اجرای سند بر اساس زیر نظام ها است یا نسبت مسئله محوری دارد و اگر مسئله محور است مسائل مورد توجه برنامه هفتم در آن گنجانده شده است یا خیر؟

کاظمی با اشاره به الزامات اجرای نقشه همچون گفتمان سازي، نگاشت های نهادی، حقوقی و...، بیان کرد: این مهم است که برای اجرای سند پیوست اجرایی شامل گفتمان سازی، مسائل حقوقی و مالی مدنظر قرار بگیرد.

وی با تاکید براینکه نكته مهم ديگر اين است كه چند درصد از پروژه های نظام تعلیم و تربیت در اين نقشه هم تراز سند تحول است، تصریح کرد: باید در این نقشه نسبت اولویت ها و شاخص ها مشخص باشد.

كاظمي تصريح كرد:اگر بهترین نیروی انسانی تربیت و کلاس های درس استاندارد داشته باشیم، باز هم برنامه درسی مهم است که در حال حاضر این برنامه فقط آموزشی و حافظه محور است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد :وقتی برنامه درسی طوری طراحی شده که بخش های اساسی تربیت در حاشیه قرار دارد،سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مکلف می شود که بسته های یادگیری مکملی طراحی کند.

وی با بیان اینکه ماموریت مهم ما انتقال دانش و فرهنگ اعم از اعتقادات،باورها، ارزش ها، آداب و رسوم و سنن است، گفت: متاسفانه فعالیت های ورزشی نیز در برنامه درسی بخوبی گنجانده نشده است.

کاظمی با تاکید بر اینکه باید پیگیری اجرای سند بطور منظم و متداوم انجام بگیرد،اذعان کرد : الگوی مفهومی برای نقشه اجرا تهیه شود که تقسیم کارها در آن مشخص شده باشد و برای الزامات اجرای نقشه از سایر دستگاه ها، پیگیری های لازم مدنظر قرار داده شود.
 



آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سمپاد

کشوربیش ازهرجای دیگربه استعدادهای برتر نیاز دارد.

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»

معاون وزیرآموزش و پرورش دردیداربا آیات حسینی بوشهری واعرافی

استعدادهای برتر باید در مسیر حل مسائل راهبردی کشور قرارگیرند/ به دنبال تربیت نخبه‌ای هستیم عمیق بیندیشد و متعهدانه عمل کند

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سمپاد

کشوربیش ازهرجای دیگربه استعدادهای برتر نیاز دارد.

در دیدار رئیس سازمان ملی استعداهای درخشان:

تقدیرآیت الله اعرافی ازتوجه رئیس جمهوربه آموزش و پرورش

گزارش تصویری

همایش تخصصی طلاب شاغل در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان مشهد

رئیس بنیاد نهج البلاغه خبر داد

  شرکت ۳۰۰هزار دانش آموز در طرح فراگیر "قرار نهج البلاغه "

در کرمان

دوره آموزشی اردو داری مربیان کودک و نوجوان

درقم برگزارشد

دوره توانمندسازی طلاب در پاسخ به شبهات اعتقادی

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها:

تحقق تربیت تراز انقلاب اسلامی، نیازمند طرح‌های تازه است

مدیرحوزه های علمیه

ارتباط و تعامل  چشمگیر روحانیون با دانش‌آموزان از مهم‌ترین جلوه‌های تبلیغ حوزه علمیه است

درکتاب آموزشی احکام دختران بخوانید

نگاهی متفاوت برای آشنایی دختران با احکام شرعی

دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش

خدمات رئیس جمهور شهید تا سالیان متمادی در کشور جاری و ساری خواهد بود.

امام جمعه همدان:

مبلغ طرح امینی موفق است که ملجا همه دانش‌آموزان باشد

به همت نشر معارف

کتاب «شیخ بهایی» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شد

در حاشیه دیدار با معلمان و فرهنگیان

تفقد رهبرمعظم انقلاب ازافتخارآفرینان کاروان دانش‌آموزی امید ایران