Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش:

ماموریت اصلی خود را تحقق و اجرای سند تحول بنیادین می‌دانم

شناسه مطلب: 24892
زمان انتشار: سه شنبه 06 شهریور 1403 ساعت 10:50

وزیر آموزش و پرورش در ستاد راهبری و اجرایی سازی سند تحول بنیادین‌ آموزش و پرورش گفت: ماموریت اصلی خود را تحقق و اجرای سند تحول بنیادین می‌دانم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا کاظمی در جلسه ستاد راهبری و اجرایی سازی سند تحول بنیادین با آرزوی قبولی عزاداری ها ایام اربعین حسینی عليه السلام، اظهار کرد: کار بسیار ارزشمند و خوبی برای نقشه راه سند انجام گرفته  که مبنای کار قرار خواهد گرفت چرا که نقشه جامع و کاملی است و قانون نیز شده است.

وی ماموریت اصلی خود را تحقق و اجرای سند تحول بنیادین دانست و افزود: هر چقدر فرایندهای اجرای سند تحول طولانی و حلقه های متعدد ایجاد شود، دیرتر به مقصد می‌رسیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این پرسش كه بايد ديد آيا نسبت احکام برنامه هفتم با نقشه سند منطقی است یا خیر، گفت: بايد مشخص شود نسبت احکام برنامه هفتم با نقشه اجرای سند بر اساس زیر نظام ها است یا نسبت مسئله محوری دارد و اگر مسئله محور است مسائل مورد توجه برنامه هفتم در آن گنجانده شده است یا خیر؟

کاظمی با اشاره به الزامات اجرای نقشه همچون گفتمان سازي، نگاشت های نهادی، حقوقی و...، بیان کرد: این مهم است که برای اجرای سند پیوست اجرایی شامل گفتمان سازی، مسائل حقوقی و مالی مدنظر قرار بگیرد.

وی با تاکید براینکه نكته مهم ديگر اين است كه چند درصد از پروژه های نظام تعلیم و تربیت در اين نقشه هم تراز سند تحول است، تصریح کرد: باید در این نقشه نسبت اولویت ها و شاخص ها مشخص باشد.

كاظمي تصريح كرد:اگر بهترین نیروی انسانی تربیت و کلاس های درس استاندارد داشته باشیم، باز هم برنامه درسی مهم است که در حال حاضر این برنامه فقط آموزشی و حافظه محور است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد :وقتی برنامه درسی طوری طراحی شده که بخش های اساسی تربیت در حاشیه قرار دارد،سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مکلف می شود که بسته های یادگیری مکملی طراحی کند.

وی با بیان اینکه ماموریت مهم ما انتقال دانش و فرهنگ اعم از اعتقادات،باورها، ارزش ها، آداب و رسوم و سنن است، گفت: متاسفانه فعالیت های ورزشی نیز در برنامه درسی بخوبی گنجانده نشده است.

کاظمی با تاکید بر اینکه باید پیگیری اجرای سند بطور منظم و متداوم انجام بگیرد،اذعان کرد : الگوی مفهومی برای نقشه اجرا تهیه شود که تقسیم کارها در آن مشخص شده باشد و برای الزامات اجرای نقشه از سایر دستگاه ها، پیگیری های لازم مدنظر قرار داده شود.
 



تصاویر/ شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان همدان

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد

در مدارس طرح امین باید روحیه دینداری، انقلابی‌گری ورشد علمی دانش‌آموزان محسوس باشد

تصاویر/ شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

همکاری حوزه و آموزش و پرورش ارتقای فرهنگی، تربیتی را به دنبال دارد.

نشست فصلی مبلغان طرح امین خراسان شمالی

تصاویر/ آیین معرفی دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش

ستاد همکاریها‌ حلقه اتصال دو نهاد بنیادین کشور است

دبیرجدید ستاد همکاری حوزه‌علمیه وآموزش و پرورش منصوب شد

در زنجان تاکید شد

لزوم حضور روحانیان متخصص برای آموزش دینی کودکان و نوجوانان

تعبیرزیبای آیت الله جوادی آملی از آموزش و پرورش

امام جمعه اهواز

مکتب حاج قاسم  حاصل پیوند تربیتی  منزل، مدرسه و مسجد است  

مناسبت هزارمین سال تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف تدوین شد

فیلم «داستانی ـ تربیتی» شیخ طوسی و تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف

سه‌شنبه‌های حضور؛

 پیوند مدرسه، مسجد و نسل جدید در شهرستان دنا + و تصاویر

با همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تکاپوی طلاب برای پاسخ به شبهات دینی

امام جمعه رباط کریم:

لزوم همکاری همه دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان

راهکارهای همکاری استعدادهای درخشان با حوزه علمیه اصفهان بررسی شد

با شرکت سه میلیون دانش‌آموز

گزارشی ازافتتاحیه «درس‌هایی از قرآن» در ۴۰هزار مدرسه کشور