Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش:

ماموریت اصلی خود را تحقق و اجرای سند تحول بنیادین می‌دانم

شناسه مطلب: 24892
زمان انتشار: سه شنبه 06 شهریور 1403 ساعت 10:50

وزیر آموزش و پرورش در ستاد راهبری و اجرایی سازی سند تحول بنیادین‌ آموزش و پرورش گفت: ماموریت اصلی خود را تحقق و اجرای سند تحول بنیادین می‌دانم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا کاظمی در جلسه ستاد راهبری و اجرایی سازی سند تحول بنیادین با آرزوی قبولی عزاداری ها ایام اربعین حسینی عليه السلام، اظهار کرد: کار بسیار ارزشمند و خوبی برای نقشه راه سند انجام گرفته  که مبنای کار قرار خواهد گرفت چرا که نقشه جامع و کاملی است و قانون نیز شده است.

وی ماموریت اصلی خود را تحقق و اجرای سند تحول بنیادین دانست و افزود: هر چقدر فرایندهای اجرای سند تحول طولانی و حلقه های متعدد ایجاد شود، دیرتر به مقصد می‌رسیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این پرسش كه بايد ديد آيا نسبت احکام برنامه هفتم با نقشه سند منطقی است یا خیر، گفت: بايد مشخص شود نسبت احکام برنامه هفتم با نقشه اجرای سند بر اساس زیر نظام ها است یا نسبت مسئله محوری دارد و اگر مسئله محور است مسائل مورد توجه برنامه هفتم در آن گنجانده شده است یا خیر؟

کاظمی با اشاره به الزامات اجرای نقشه همچون گفتمان سازي، نگاشت های نهادی، حقوقی و...، بیان کرد: این مهم است که برای اجرای سند پیوست اجرایی شامل گفتمان سازی، مسائل حقوقی و مالی مدنظر قرار بگیرد.

وی با تاکید براینکه نكته مهم ديگر اين است كه چند درصد از پروژه های نظام تعلیم و تربیت در اين نقشه هم تراز سند تحول است، تصریح کرد: باید در این نقشه نسبت اولویت ها و شاخص ها مشخص باشد.

كاظمي تصريح كرد:اگر بهترین نیروی انسانی تربیت و کلاس های درس استاندارد داشته باشیم، باز هم برنامه درسی مهم است که در حال حاضر این برنامه فقط آموزشی و حافظه محور است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد :وقتی برنامه درسی طوری طراحی شده که بخش های اساسی تربیت در حاشیه قرار دارد،سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مکلف می شود که بسته های یادگیری مکملی طراحی کند.

وی با بیان اینکه ماموریت مهم ما انتقال دانش و فرهنگ اعم از اعتقادات،باورها، ارزش ها، آداب و رسوم و سنن است، گفت: متاسفانه فعالیت های ورزشی نیز در برنامه درسی بخوبی گنجانده نشده است.

کاظمی با تاکید بر اینکه باید پیگیری اجرای سند بطور منظم و متداوم انجام بگیرد،اذعان کرد : الگوی مفهومی برای نقشه اجرا تهیه شود که تقسیم کارها در آن مشخص شده باشد و برای الزامات اجرای نقشه از سایر دستگاه ها، پیگیری های لازم مدنظر قرار داده شود.
 



مرکز تربیت معلم - مبلغ منتشر کرد

کتاب «خشت اول معلمی» با بیش از ۱۲۰۰ نکته کاربردی

مدارس لاهیجان در ایام فاطمیه میزبان مبلّغان خواهند بود

تصاویر/ همایش مبلغان دانش آموزی فاطمیه موسسه انوار طاها

مدیر حوزه علمیه فارس

طرح امین سند همکاری موفق حوزه و آموزش و پرورش است

مرکز تربیت معلم - مبلغ منتشر کرد

کتاب «خشت اول معلمی» با بیش از ۱۲۰۰ نکته کاربردی

باز نشر / تحولی شگرف درعرصه همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

دوهزار و 16 مدرسه تحت برنامه های فرهنگی تربیتی یک مجتهد

نشست نمایندگان معاونت های وزارت آموزش و پرورش با دبیر ستادهمکاریها

تصاویر/ برگزاری اجلاس نماز دانش‌آموزی در آموزش و پرورش ناحیه دو همدان

امام جمعه کاشان تاکید کرد:

لزوم مطالعه کتاب تعلیم و تربیت استاد شهید مطهری

خیزبلند حوزه علمیه برای تربیت تخصصی طلاب تعلیم و تربیتی

دبیرستاد همکاریها

هرگونه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش از رهگذربرنامه پنج ساله خواهد بود

مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد

نیازمند کارگاه‌های مهارتی و دانش‌افزاییبرای طلاب طرح امین هستیم

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح

تجربه نشان داده است حضور یک روحانی در مدرسه برنگرش دانش‌آموزان اثر مثبت دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی کهگیلویه و بویر احمد خبرداد

فعالیت 800 روحانی در آموزش و پرورش استان

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویر احمد

ستاد همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش از ظرفیت‌های مهم برای تحقق اهداف تربیتی است

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

ضرورت گسترش همکاری آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه/ تربیت نسل آینده نیازمند هم‌افزایی علمی و تربیتی است

«پیک فاطمی» در مدارس کاشان