Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش:

ماموریت اصلی خود را تحقق و اجرای سند تحول بنیادین می‌دانم

شناسه مطلب: 24892
زمان انتشار: سه شنبه 06 شهریور 1403 ساعت 10:50

وزیر آموزش و پرورش در ستاد راهبری و اجرایی سازی سند تحول بنیادین‌ آموزش و پرورش گفت: ماموریت اصلی خود را تحقق و اجرای سند تحول بنیادین می‌دانم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا کاظمی در جلسه ستاد راهبری و اجرایی سازی سند تحول بنیادین با آرزوی قبولی عزاداری ها ایام اربعین حسینی عليه السلام، اظهار کرد: کار بسیار ارزشمند و خوبی برای نقشه راه سند انجام گرفته  که مبنای کار قرار خواهد گرفت چرا که نقشه جامع و کاملی است و قانون نیز شده است.

وی ماموریت اصلی خود را تحقق و اجرای سند تحول بنیادین دانست و افزود: هر چقدر فرایندهای اجرای سند تحول طولانی و حلقه های متعدد ایجاد شود، دیرتر به مقصد می‌رسیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این پرسش كه بايد ديد آيا نسبت احکام برنامه هفتم با نقشه سند منطقی است یا خیر، گفت: بايد مشخص شود نسبت احکام برنامه هفتم با نقشه اجرای سند بر اساس زیر نظام ها است یا نسبت مسئله محوری دارد و اگر مسئله محور است مسائل مورد توجه برنامه هفتم در آن گنجانده شده است یا خیر؟

کاظمی با اشاره به الزامات اجرای نقشه همچون گفتمان سازي، نگاشت های نهادی، حقوقی و...، بیان کرد: این مهم است که برای اجرای سند پیوست اجرایی شامل گفتمان سازی، مسائل حقوقی و مالی مدنظر قرار بگیرد.

وی با تاکید براینکه نكته مهم ديگر اين است كه چند درصد از پروژه های نظام تعلیم و تربیت در اين نقشه هم تراز سند تحول است، تصریح کرد: باید در این نقشه نسبت اولویت ها و شاخص ها مشخص باشد.

كاظمي تصريح كرد:اگر بهترین نیروی انسانی تربیت و کلاس های درس استاندارد داشته باشیم، باز هم برنامه درسی مهم است که در حال حاضر این برنامه فقط آموزشی و حافظه محور است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد :وقتی برنامه درسی طوری طراحی شده که بخش های اساسی تربیت در حاشیه قرار دارد،سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مکلف می شود که بسته های یادگیری مکملی طراحی کند.

وی با بیان اینکه ماموریت مهم ما انتقال دانش و فرهنگ اعم از اعتقادات،باورها، ارزش ها، آداب و رسوم و سنن است، گفت: متاسفانه فعالیت های ورزشی نیز در برنامه درسی بخوبی گنجانده نشده است.

کاظمی با تاکید بر اینکه باید پیگیری اجرای سند بطور منظم و متداوم انجام بگیرد،اذعان کرد : الگوی مفهومی برای نقشه اجرا تهیه شود که تقسیم کارها در آن مشخص شده باشد و برای الزامات اجرای نقشه از سایر دستگاه ها، پیگیری های لازم مدنظر قرار داده شود.
 



رئیس پژوهشکده زن و خانواده تبیین کرد:

پرورش فرد واجتماع هدف غایی سندهای تحول حوزه و آموزش و پرورش است.

در یاسوج برگزارشد

نشست کانون روحانیون شاغل در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)

در دوره دانش‌افزایی طلاب آموزش ‌وپرورش

تاکیدامام جمعه قزوین بر تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تفاهم نامه های ستاد همکاریها از آغاز تاکنون

به مناسبت آغازامامت حضرت ولیعصر(عج)

درمحضرغایب حاضر/ ازهمه خبرهاى شما آگاهيم!

موشن گرافی نماز / قسمت اول ؛بیمه واقعی

دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند؛

چهل و ششمین دوره تربیت مربی کودک و نوجوان

فعالیت‌های تبلیغی مدرسه امام صادق(ع) در مدارس شهر تهران

استاندار سمنان در ششمین اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی تأکید کرد؛

لزوم اهمیت ارتباط با خدا و اقامه نماز/ حسرت یک نماز پس از ۴۰ سال

نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه سمنان 

آموزش و پرورش کلید نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و ارزش‌های اسلامی در جامعه است

وزیر آموزش و پرورش:

ترویج فرهنگ اقامه نماز، انس با قرآن و عشق به پرچم کشورمان را در اولویت قرار می‌دهیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان

مدرسه؛ کانون تمرین زندگی و فعالیت‌های اجتماعی دانش‌آموزان است

با حضور وزیر آموزش و پرورش

تصاویر/ ششمین اجلاسیه سراسری نماز دانش‌آموزی