Print
Zoom In
Zoom Out

برگزاری دوره «دانش‌افزایی علمی اخلاقی و اجتماعی فرهنگیان» در ساوه

شناسه مطلب: 24891
زمان انتشار: سه شنبه 06 شهریور 1403 ساعت 10:04

پنجمین دوره «دانش افزایی علمی اخلاقی و اجتماعی فرهنگیان( طلبه معلم)» در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا ساوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، به همت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها و با همکاری کانون رهپویان کوثر شمیم ریحان جلسه پنجم دوره «دانش افزایی علمی اخلاقی و اجتماعی فرهنگیان(طلبه معلم‌)» امروز با حضور طلبه معلمین و با تدریس حجت الاسلام فرهادی کارشناس مرکز مشاوره سماح در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد.

در این جلسه، حجت الاسلام فرهادی به چگونگی برقراری ارتباط و تعامل والدین و فرزندان پرداخت.

وی در بیان و توضیح این ارتباط، والدین را به چهار گروه تقسیم کرد و هر گروه را که شامل علائم خاص، شاخص های خاص و ویژگی های خاص بود را مورد تبیین و تحلیل قرار داد.

حجت الاسلام فرهادی اظهار داشت: گروه اول: والدین ناظر که نظارتشان بالا و محبتشان کم است؛ بچه های این والدین افسرده و منزوی می‌شوند. گروه دوم: والدین با نظارت کم و محبت بالاست که فرزندان این دسته همانند برده می‌مانند و هر کسی از آنها سوء استفاده می‌کنند. دسته سوم: والدینی که نظارتی بر فرزندان خود ندارند و این بچه ها هم دچار آسیب هایی می شوند که تنش در این خانواده ها بالاست و گروه چهارم: والدینی که مقتدر هستند یعنی هم نظارت و محبت مناسب و هم تعامل خوبی با فرزندانشان دارند و فرزندان در صورت بروز هر گونه مشکلی بلافاصله با والدین مطرح می کنند و دنبال راهکاری برای درمان هستند.

وی در ادامه بحث که چگونه والدین مقتدری باشیم، گفت: کنترل هیجانات یکی از روش های نشان دهنده اقتدار والدین است.

کارشناس مرکز مشاوره سماح به چهار گام در مدیریت تربیت اشاره کرد و گفت: در گام اول با وجود بد رفتاری و کج رفتاری فرزند یک رفتار مطلوب را در او ایجاد نماییم، در مرحله دوم رفتار مطلوب دومی را در فرزند ایجاد کنیم، در مرحله سوم رفتارهای مطلوب قبلی که ایجاد کردیم را تثبیت نماییم و در آخرین گام یک رفتار نامطلوب را حذف نماییم. که این چرخه چهار گانه تا اصلاح کامل فرزند ادامه داشته باشد.



نشست کادر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه و آموزش و پرورش برای جذب طلاب جدید

در نشست با وزیر آموزش و پرورش مطرح شد

گسترش همکاری حوزه علمیه خراسان و آموزش‌وپرورش/ فعالیت ۶۴۳۰ طلبه و حمایت از ۶۷۰ هزار دانش‌آموز

مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه علمیه خراسان با گروه‌های جهادی فرهنگی، آماده خدمت به آموزش و پرورش است

وزیرآموزش و پرورش دردیدار با  مدیر حوزه علمیه خراسان

نظام آموزشی نیازمند گفتمان‌سازی و تمرکز بر مهارت‌آموزی است

امام جمعه برازجان:

تربیت دینی زیربنای رشد معنوی و اخلاقی انسان است

نماینده ولی فقیه در لرستان

تربیت نسل تراز انقلاب از شاخص ترین رسالت های آموزش و پرورش است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش فرصتی ارزشمند برای تعلیم و تربیت کشوراست

فیلم / همایش مشاورین مدارس آموزش و پرورش با موضوع استعداد سنجی و حوزه علمیه

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

احیای نماز از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش مازندران است

نماینده ولی فقیه در استان مازندران

عزم و اراده آموزش و پرورش مازندران در توجه به بعد عملیاتی نماز جدی است

در سفر به استان زنجان صورت گرفت

دیدار دبیر ستاد همکاری ها با نماینده ولی فقیه در زنجان

دبیرستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش:

شناخت خدا و عمل به معارف الهی مسیر موفقیت و سعادت انسان را هموار می‌کند

بازدید مشاور وزیرآموزش و پرورش از آموزشگاه ایروانی زنجان

بیست نکته کلیدی در تبلیغ دانش‌آموزی

امام جمعه  اصفهان:

تفاوت بین کلام و عمل مانع از تربیت صحیح می‌شود/ همه امورانسانی  به تربیت وابسته است

مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خواشتار شد:

شبکه سازی و تولید بسته‌های محتوایی ویژه نوجوانان