Print
Zoom In
Zoom Out

برگزاری دوره «دانش‌افزایی علمی اخلاقی و اجتماعی فرهنگیان» در ساوه

شناسه مطلب: 24891
زمان انتشار: سه شنبه 06 شهریور 1403 ساعت 10:04

پنجمین دوره «دانش افزایی علمی اخلاقی و اجتماعی فرهنگیان( طلبه معلم)» در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا ساوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، به همت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها و با همکاری کانون رهپویان کوثر شمیم ریحان جلسه پنجم دوره «دانش افزایی علمی اخلاقی و اجتماعی فرهنگیان(طلبه معلم‌)» امروز با حضور طلبه معلمین و با تدریس حجت الاسلام فرهادی کارشناس مرکز مشاوره سماح در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد.

در این جلسه، حجت الاسلام فرهادی به چگونگی برقراری ارتباط و تعامل والدین و فرزندان پرداخت.

وی در بیان و توضیح این ارتباط، والدین را به چهار گروه تقسیم کرد و هر گروه را که شامل علائم خاص، شاخص های خاص و ویژگی های خاص بود را مورد تبیین و تحلیل قرار داد.

حجت الاسلام فرهادی اظهار داشت: گروه اول: والدین ناظر که نظارتشان بالا و محبتشان کم است؛ بچه های این والدین افسرده و منزوی می‌شوند. گروه دوم: والدین با نظارت کم و محبت بالاست که فرزندان این دسته همانند برده می‌مانند و هر کسی از آنها سوء استفاده می‌کنند. دسته سوم: والدینی که نظارتی بر فرزندان خود ندارند و این بچه ها هم دچار آسیب هایی می شوند که تنش در این خانواده ها بالاست و گروه چهارم: والدینی که مقتدر هستند یعنی هم نظارت و محبت مناسب و هم تعامل خوبی با فرزندانشان دارند و فرزندان در صورت بروز هر گونه مشکلی بلافاصله با والدین مطرح می کنند و دنبال راهکاری برای درمان هستند.

وی در ادامه بحث که چگونه والدین مقتدری باشیم، گفت: کنترل هیجانات یکی از روش های نشان دهنده اقتدار والدین است.

کارشناس مرکز مشاوره سماح به چهار گام در مدیریت تربیت اشاره کرد و گفت: در گام اول با وجود بد رفتاری و کج رفتاری فرزند یک رفتار مطلوب را در او ایجاد نماییم، در مرحله دوم رفتار مطلوب دومی را در فرزند ایجاد کنیم، در مرحله سوم رفتارهای مطلوب قبلی که ایجاد کردیم را تثبیت نماییم و در آخرین گام یک رفتار نامطلوب را حذف نماییم. که این چرخه چهار گانه تا اصلاح کامل فرزند ادامه داشته باشد.



به منظور هدایت تحصیلی

بازدید دانش‌آموزان محلاتی از مدرسه علمیه فاطمیه+ عکس

نشست کادر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه و آموزش و پرورش برای جذب طلاب جدید

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است