Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش:

نماز اصیل ترین فعالیت تربیتی و فرهنگی است

شناسه مطلب: 24872
زمان انتشار: شنبه 13 مرداد 1403 ساعت 08:54

پنجمین اجلاس سراسری نماز دانش آموزان در مشهد که با حضور مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و مسئولین ستاد اقامه نماز سراسر کشور و ... برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پنجمین اجلاس سراسری نماز دانش آموزان در مشهد که با حضور مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و مسئولین ستاد اقامه نماز سراسر کشور و ... برگزار شد؛ گفت: نقش مدیران مدارس در اجرای نماز در مدرسه انکار ناشدنی است.

وی گفت: باید بین کار فرهنگی و خدمت فرهنگی تمایز قائل شویم، کار فرهنگی کم هزینه تر است و اگر نباشد خدمت فرهنگی ارزشی ندارد. این دو اگر به هم اتصال پیدا نکنند نتیجه موردانتظار به دست نمی آید. برای مثال اردو یک خدمت فرهنگی است و اگر در آن کار فرهنگی انجام نشود به نتیجه نمیرسد و در حد خدمت باقی می ماند.

صحرائی بیان کرد: کار فرهنگی معطل باور درونی ماست، و اجرای نماز در مدارس کار فرهنگی است، وجود نمازخانه در مدرسه حتما لازم است اما نماز خواندن معطل نمازخانه نیست.نماز پاسخگویی به یک نیاز فطری است، مسئله اصلی ما و راه حل آن نماز است.

وی با تاکید بر نقش مدیران مدارس گفت: تحول از سر شروع می شود و مدیران مدارس اگر بخواهند نماز را اجرا کنند می توانند و هیچ چیز نمی تواند جلوی آن ها را بگیرد، آیین نامه اجرایی مدارس اختیارات زیادی به مدیر مدرسه داده است و فرق مدارس موفق و غیرموفق در امکانات نیست بلکه در مدیر و معلمان است. انجمن اولیا و مربیان را باید به جایگاه خود برگردانیم. مدرسه شریک راهبردی خانواده است، تربیت کار خانواده است نه مدرسه، باید کاری کنیم دغدغه خانواده ها از آموزش به تربیت برود.

وی با اشاره به بازدید از اردوی مادردختری حورا در آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: حضور مادران و دختران در کنار هم در اردوهای یک روزه حورا خراسان رضوی نشان دهنده تحولی بزرگ و خوشحال کننده است؛ ما می توانیم کمک کنیم فرد به استعداد وجودش برسد.

وی گفت: مشکل امروز ما اگر خودمحوری است نماز درمان آن است. اگر عدم عزت نفس فرزندانمان است، اگر کمبود اعتماد به نفس و آرامش و مسئولیت پذیری اجتماعی است نماز همه این ها را به آنان می دهد، نماز به زندگی معنا می دهد؛ بین آسیب های اجتماعی و نماز رابطه عکس وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین راه حل بسیاری از مشکلات کشور را از مدرسه عنوان کرد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به شهادت شهید اسماعیل هنیه گفت: اسرائیل هیچوقت به عنوان یک کشور شناخته نخواهد شد، هروقت ما را کشتند ما قوی تر و اسرائیل به زوال خود نزدیک تر شد و امروز میبینیم چفیه مجاهدان فلسطینی بر گردن دانشجویان آمریکاست، این فطرت انسان هاست که به این ظلم بزرگ هشیار شده است.



مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه علمیه خراسان با گروه‌های جهادی فرهنگی، آماده خدمت به آموزش و پرورش است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است