Print
Zoom In
Zoom Out

یادداشتی ازمدیر کل آذربایجان شرقی

همراهی های پدر و پسرمعنوی با دستگاه تعلیم و تربیت

شناسه مطلب: 24811
زمان انتشار: شنبه 05 خرداد 1403 ساعت 09:12

مسعود سعادتی مدیر کل اموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در یادداشتی کوتاه گوشه ای از برکات وجودی امام جمعه تبریز واستاندارآذربایجان شرقی در همراهی با دستگاه تعلیم و تربیت استان را توصیف کرده است.

به گرارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،متن یادداشت وی با اندکی تلخیص و ویراست در پی می آید.  

مردم شریف ایران و آذربایجان شرقی در کنار فقدان رئیس جمهور مردمی، با تقوا و با اخلاص و وزیر امور خارجه مکتبی، داغدار دو مسئول محبوب دیگر نیز هستند  که اگر بگوییم، پدر و پسر معنوی آذربایجان بودند اغراق‌ نیست.

شهید بزرگوار، آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم، با تفکری نوین و مردم‌داری خود به تعبیر رهبر معظم انقلاب به عالمی محبوب و معتبر، شهرت یافته بود و امرو،جای خالی ایشان،همانند سایر بخش ها در دستگاه تعلیم و تربیت نیز به وضوح دیده می‌شود.

 

حضورحداکثری ایشان در برنامه‌های متعدد آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از رویدادهای پرورشی و فرهنگی گرفته تا آموزشی و پرداختن به مسائل روز تعلیم و تربیت در سخنرانی‌های متعدد و اختصاص تریبون نماز جمعه به دانش آموزان، فرهنگیان و مسئولان آموزش و پرورش در مناسبت‌های مختلف، در تاریخ تعلیم و تربیت و اذهان فرهنگیان استان تا ابد ماندگار خواهد بود.

مردم‌داری و خلوص نیت آن عالم ربانی، نه تنها در بین مردم همیشه قهرمان استان آذربایجان شرقی، بلکه در سایر استان‌های همجوار و جنوبی نیز زبانزد بود و حضور میلیونی و چند باره مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر ایشان و استاندار فقید، جناب آقای دکتر رحمتی، نشان داد، مهر و محبت امام جمعه فقید تبریز در دل تک تک مردم ایران، ریشه دوانده بود.

آخرین خاطره در دستگاه تعلیم و تربیت به دیدار شهید آیت‌الله آل هاشم ، با معلمان نمونه استانی درهفته گرامیداشت مقام معلم بازبود که ما فرهنگیان استان، نصیحت‌ها و سخنان داهیانه ایشان در این دیدار را همچون گنجی باارزش، سرلوحه کارهایمان قرار خواهیم داد.

همچنین خاطره حضور آیت‌الله آل هاشم در برنامه پنج هزاری نفری جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر در محل مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز نیز روزی فراموش نشدنی در تقویم تعلیم و تربیت استان است؛ چرا که ایشان به قدری پدرانه و متواضعانه در حلقه دانش‌آموزان کلاس سومی، قرار گرفته بودند که از دخالت و ورود سایرین ممانعت کردند تا در جمع بچه‌ها باشند و چه با سعادت بودند دانش‌آموزانی که به امامت ایشان، نماز خواندند.

جا دارد یادی کنیم از جوان انقلابی، مومن ،متعهد و خوش‌فکری که با سنت‌شکنی و افکاری جدید و از دل محرومیت آمده بود تا بهترین استاندار آذربایجان شرقی باشد، دکتر مالک رحمتی که مردم از او به عنوان مالک دل‌ها یاد می‌کنند، در همین مدت اندک، جایگاهی والا در قلوب مردم یافت و از زمان انتصاب تا لحظه شهادت کسی این جوان پویا را پشت میز و صندلی ندید.

او به عنوان نماینده دولت در همراهی با دستگاه تعلیم و تربیت از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و از نواختن زنگ انقلاب و سپاس معلم گرفته تا شرکت منظم در جلسات شورای آموزش و پرورش استان، هیچگاه ما را تنها نگذاشت و توصیه‌های ارزشمند شان در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش، چراغ راه ما در پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت خواهد بود.

از درگاه خداوند متعال برای ملت شریف ایران، مردم شهیدپرور آذربایجان و خانواده هشت شهید خدمت، آرزوی صبر و آرامش می‌کنم.

خدا افزون کند در هجر او، صبر کم ما را

مسعود سعادتی

خادم تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی

عشق به همه خوبىها

از  سخن خداوند با لهجه علی تا اقرارفرات به ولایت امیر المومنین

وزیر آموزش و پرورش:

بیش از۶۰ درصد مدارس ساخته شده در دولت سیزدهم متعلق به مناطق کم‌برخوردار است

تصاویر / دیدار وزیر آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در استان همدان

امام جمعه همدان :

کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش بسیار فعال است

اجرای طرح تابستانه میثاق ویژه دانش آموزان بروجردی

تصاویر/ نشست صمیمی سالانه اساتید و کارشناسان مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه

به مناسبت ولادت امام هادي‏ عليه السلام

آماده کردن مردم نسبت به غیبت حضرت مهدی علیه السلام رسالت خطیر امام هادی

نماینده ناحیه ۱ طرح امین خواهران در استان قم:

طرح تربیتی امین رویکردی هویت ده و کرامت بخش دارد

به مناسبت اعیاد پیش روی

درنگی در نشاط و شادی خدامحور

اُدْعُونِى اءسْتَجِبْ لَكُمْ

درنگی در دلگویه های معصومانه پیامبر و اهل بیت علیهم السلام

صحرایی در دیدار با امام جمعه اصفهان:

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از دستاوردهای مهم رئیس جمهور شهید است

ثبت نام تا 31خرداد؛

کارگاه مجازی بیان معارف ایام غدیریه ویژه مربیان طرح امین برگزار می شود

یادداشت؛

خاطره مبلغ امین از نمازخوان شدن بچه ها در مدرسه

خدمت‌رسانی۴۵۰ طلبه خواهر ایلامی در "مشاورین طرح امین"

درمحضر امام تمدن ساز