Print
Zoom In
Zoom Out

درقم برگزارشد

آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های «پرسش و پاسخ دانش آموزی» با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

شناسه مطلب: 24798
زمان انتشار: دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ساعت 09:00

دبیر ستاد همکاریها گفت: کار برای کودک و نوجوان، دانش آموزان و آموزش و پرورش در کلام و سخن ها بسیار است اما دستگاهها و نهادهای کشور برای کمک به آموزش و پرورش باید فراتر از سخن گام عملی بردارند و یاری رسان آموزش و پرورش باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمید نیکزاد، مشاور وزیرآموزش و پرورش در آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های «پرسش و پاسخ دانش آموزی» مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در سخنانی با اشاره به اینکه همه قبول دارند که مهمترین دوران زندگی انسان دوران کودکی و نوجوانی است، اظهار داشت: در دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی کارهای ارزشمند برای کودک و نوجوان به ندرت صورت گرفته؛ همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی لازم است در عمل به دستگاه آموزش و پرورش کمک کنند.

دبیرستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با طرح چند پرسش بر اهمیت توجه به آموزش و پرورش و مدرسه تأکید کرد و افزود: حوزه امروز، ورودی خود را از کجا تأمین می‌کند؟ بدون تردید طلبه‌ای نداریم که در مدرسه درس نخوانده باشد، آیا حوزه می‌تواند نسبت به مدرسه بی تفاوت باشد؟ آیا نگاه حوزه به آموزش است یا تربیت؟ کدامیک اولویت است؟ قطعا پرورش و تربیت اولویت اول حوزه است حال سوال اینجاست که آیا حوزه می تواند نقشی که در روح و جان دانش آموز در طول ۱۲ سال بسته شده را به راحتی تغییر دهد؟ («اَلْعِلمُ فی الصِّغَرِ کَالنَّقْشَ فی الْحَجَرِ») اینها سوالات جدی است که باید در مورد آن به جمع بندی رسید.

وی به گروه های مرجع و تأثیر گذار دانش آموزان اشاره کرد و گفت: خانواده، مدرسه و جامعه سه رکن مرجع تأثیر گذار بر دانش آموزان و به طور کلی جوانان و نوجوان هستند که از این میان سهم خانواده نسبت به مدرسه خیلی بالاتر است.

حجت الاسلام نیکزاد بیان کرد: در این میان بهترین نهاد اثر گذار بر خانواده، مدرسه و آموزش و پرورش است، اثرگذاری که یک مدیر در مدرسه و به دنبال آن در خانواده دانش آموزان دارد بسیار حائز اهمیت است، ما به این ظرفیت چندان توجه نکرده ایم. خانواده بنیادی ترین سلول جامعه است، چیزی که غرب آن را مورد هجوم قرار داده و از بین برده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر اینکه توجه به مقوله مدرسه و دانش آموز باید مطالبه جدی حوزه علمیه باشد، تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب نظام تعلیم و تربیت با سایر نظام‌ها قابل مقایسه نیست؛ بهترین نهاد برای اثرگذاری بر خانواده و به تبع آن دانش آموزان مدرسه است که از این ظرفیت باید بیش از پیش توجه نماییم.

 

تحقق برنامه های ستاد( 10)

نشست توانمندسازی مربیان امین استان کرمانشاه برگزار شد) + تصاویر

تحقق برنامه های همکاریها (9)

دوره توانمندسازی طلاب، روحانیون و ائمه جماعات مدارس آذربایجان شرقی برگزار گردید

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

اسلام و ارزش‌های آن را با زبان ساده و شیرین به دانش‌آموزان بگویید

تحقق برنامه های همکاریها (8)

بازدید دانش آموزان از کتابخانه مجتهده "بانوامین"

بسیج در کلام امام خامنه ای

جملاتی ناب از رهبرمعظم انقلاب درباره بسیج

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

گفت وکو با مولف کتاب «مبلغ کودک، تبلیغ با نمک»

گزارشی از فعالیت مبلغین موسسه الزهرای قم در لرستان

تحقق برنامه های همکاریها (7)

فیلم / نگاهی به طرح ملی تعالی پیوند مدرسه، مسجد و منزل "سه میم"

 فیلم/ تحقق برنامه های همکاریها (6)

 آشنایی با مدارس وابسته به حوزه علمیه

تحقق برنامه های همکاریها (5)

نشست طرح پیوند مسجد ،مدرسه و منزل در پاکدشت

تحقق برنامه های همکاریها (4)

برگزاری دوره آموزشی مهارتی« راه نشان تربیت » در شهرستانهای تهران

تحقق برنامه های همکاریها (3)

اجرای آزمایشی طرح "سه میم" دربرخی مدارس 12 استان

با حضور مسئولین شهر سلماس؛

اولین همایش مدارس مجری طرح تربیتی امین شهرستان سلماس برگزار شد

با حضور طلاب و دانشجویان

برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان در شهرستان های جنوب استان کرمان

حضور طلاب خارجی در مدارس شهرستان رفسنجان