Print
Zoom In
Zoom Out

درقم برگزارشد

آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های «پرسش و پاسخ دانش آموزی» با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

شناسه مطلب: 24798
زمان انتشار: دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ساعت 09:00

دبیر ستاد همکاریها گفت: کار برای کودک و نوجوان، دانش آموزان و آموزش و پرورش در کلام و سخن ها بسیار است اما دستگاهها و نهادهای کشور برای کمک به آموزش و پرورش باید فراتر از سخن گام عملی بردارند و یاری رسان آموزش و پرورش باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمید نیکزاد، مشاور وزیرآموزش و پرورش در آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های «پرسش و پاسخ دانش آموزی» مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در سخنانی با اشاره به اینکه همه قبول دارند که مهمترین دوران زندگی انسان دوران کودکی و نوجوانی است، اظهار داشت: در دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی کارهای ارزشمند برای کودک و نوجوان به ندرت صورت گرفته؛ همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی لازم است در عمل به دستگاه آموزش و پرورش کمک کنند.

دبیرستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با طرح چند پرسش بر اهمیت توجه به آموزش و پرورش و مدرسه تأکید کرد و افزود: حوزه امروز، ورودی خود را از کجا تأمین می‌کند؟ بدون تردید طلبه‌ای نداریم که در مدرسه درس نخوانده باشد، آیا حوزه می‌تواند نسبت به مدرسه بی تفاوت باشد؟ آیا نگاه حوزه به آموزش است یا تربیت؟ کدامیک اولویت است؟ قطعا پرورش و تربیت اولویت اول حوزه است حال سوال اینجاست که آیا حوزه می تواند نقشی که در روح و جان دانش آموز در طول ۱۲ سال بسته شده را به راحتی تغییر دهد؟ («اَلْعِلمُ فی الصِّغَرِ کَالنَّقْشَ فی الْحَجَرِ») اینها سوالات جدی است که باید در مورد آن به جمع بندی رسید.

وی به گروه های مرجع و تأثیر گذار دانش آموزان اشاره کرد و گفت: خانواده، مدرسه و جامعه سه رکن مرجع تأثیر گذار بر دانش آموزان و به طور کلی جوانان و نوجوان هستند که از این میان سهم خانواده نسبت به مدرسه خیلی بالاتر است.

حجت الاسلام نیکزاد بیان کرد: در این میان بهترین نهاد اثر گذار بر خانواده، مدرسه و آموزش و پرورش است، اثرگذاری که یک مدیر در مدرسه و به دنبال آن در خانواده دانش آموزان دارد بسیار حائز اهمیت است، ما به این ظرفیت چندان توجه نکرده ایم. خانواده بنیادی ترین سلول جامعه است، چیزی که غرب آن را مورد هجوم قرار داده و از بین برده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر اینکه توجه به مقوله مدرسه و دانش آموز باید مطالبه جدی حوزه علمیه باشد، تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب نظام تعلیم و تربیت با سایر نظام‌ها قابل مقایسه نیست؛ بهترین نهاد برای اثرگذاری بر خانواده و به تبع آن دانش آموزان مدرسه است که از این ظرفیت باید بیش از پیش توجه نماییم.

 



حضوربیش از ۳۰۰۰ دانش‌آموز دختر در برنامه های مربیان طرح امین خراسان

ما ملت امام حسینیم

امیدبخشی در دل مستضعفان از آثار توجه به ماه محرم است

رئیس پژوهشکده زن و خانواده تبیین کرد:

پرورش فرد واجتماع هدف غایی سندهای تحول حوزه و آموزش و پرورش است.

برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی در دبیرستان‌های دخترانه تهران

به همت سازمان تبلیغات اسلامی

رویداد استانی «مدار»  با هدف تربیت دانش آموز در یدان مبارزه مازندران برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:

روحانیت در آموزش و پرورش، کلید هدایت فرهنگی جوانان است

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد

طلاب معلم، سفیران حوزه در میدان تربیت هستند

ویژه معاونان پرورشی آموزش و پرورش

دوره مهارت‌های فردی واجتماعی با الهام از  نهج‌البلاغه برگزارشد

در یاسوج برگزارشد

نشست کانون روحانیون شاغل در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار کرد

سلسله نشست‌های تربیتی اخلاقی فرهنگیان با حضورنماینده ولی فقیه

دبیرستاد همکاری ها

برنامه دوم همکاریها ناظر به تحقق آموزش و پرورش انقلابی است.

مدیر حوزه علمیه فارس خبرداد

رضایت بیش از نودوپنج درصد جامعه هدف از فعالیت های مدارس طرح امین

مشاوروزیرآموزش وپرورش

برنامه پنج ساله دوم همکاریها با رفع نواقص گذشته تصویب وابلاغ شده است  

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد؛

تقویت مبانی اعتقادی؛ راهبرد کلیدی در آموزش و پرورش/ تقدیر از پیگیری‌های مستمر رئیس‌جمهور در راستای تحول در آموزش و پرورش

پاهای حنا بسته!

روایت جانسوز یک مادر از حنابندان شهید سیزده‌ساله

برکات دغدغه های فرهنگی آیت الله العظمی صافی "ره"

موسسه دارالزهراء وحلقه های معرفتی عاشورایی برای  نوجوانان

حضوربیش از ۳۰۰۰ دانش‌آموز دختر در برنامه های مربیان طرح امین خراسان