Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

شناسه مطلب: 24762
زمان انتشار: پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 ساعت 11:58

امام جمعه اصفهان گفت: حضور در آموزش و پرورش و هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است، اما طلاب خواهر و برادر و روحانیون و مبلغین دینی هرگز از مطالعه دروس طلبگی و حوزوی و حفظ ظاهر طلبگی خود دست برندارید و ارتباط خود را با حوزه های علمیه قطع نکنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در گردهمایی «طلیعه حضور» طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: حضور طلاب و روحانیون در آموزش و پرورش و یا هر ارگان مقدس و خوب دیگری هم مایه مباهات و هم جای تأسف دارد، مباهات از این حضور قدرتمند و تأسف از اینکه این قشر، ارتباط خود را با حوزه های علمیه و مدارس قطع کنند.

وی با اشاره به اینکه در روایتی از معصوم آمده است مثل علمای ما در جامعه مثل ستارگان درخشان در آسمان است که هدایتگر دیگران بوده، گفت: وجود دایمی و روشن بودن ستارگان آسمان لازمه هدایت مردم بوده و حضور دائمی علما در جامعه نیز این چنین است .

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید براینکه تنها علمی که خداوند دستور بر آموزش و فراگیری آن را به مردم داده است، علم فقه است، تفقه در دین یک واجب کفایی از ناحیه خداوند متعال است و این آیه شریفه قرآن کریم فلسفه تاسیس و وجودی حوزه های علمیه برای تربیت طلاب است.

وی در ادامه با توصیه به طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش یادآور شد: حفظ نظم و آراستگی ظاهری، حفظ ابهت و شانیت طلبگی، پرهیز از شوخی ها و مزاح های دون شانیت، عفت در کلام و رفتار، رفیق شدن با نوجوانان و تبسم همیشگی سر کلاس ها از ضروریات حضور طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش است.
امام جمعه اصفهان بیان کرد: حضور در آموزش و پرورش و هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است، اما طلاب خواهر و برادر و روحانیون و مبلغین دینی هرگز از مطالعه دروس طلبگی و حوزوی و حفظ ظاهر طلبگی خود دست برندارید و ارتباط خود را با حوزه های علمیه قطع نکنید.

وی تاکید کرد: اصل کار هدایت‌گری خود را در هیچ‌ شرایط و زمانی فراموش نکنید، خاصه هدایت‌گری و تربیت برای کودکان طبق روایات متعدد اسلامی بسیار ارزشمندتر است.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: حفظ وقار طلبگی و معلمی منافاتی با گپ زدن و تشکیل گعده های صمیمانه با دانش آموزان و ایجاد محبت فی مابین نیست .

وی با اشاره به شرایط مساعد جهانی به نفع جمهوری اسلامی ایران، دین مبین اسلام و مکتب شیعه اذعان کرد: عزت،سربلندی و بزرگی نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا خاصه پس از عملیات وعده صادق بسیار زبانزد است و این جز در سایه ایمان، توکل و جهاد محقق نشده است، امروز شکست گنبد آهنین رژیم کودک کش صهیونیست توسط موشک های تولید شده توسط جوانان، مایه افتخار اسلام شده است و آبروی نداشته این رژیم را بیش از پیش برده است.

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد