Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

شناسه مطلب: 24754
زمان انتشار: دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 ساعت 08:55

سرمایه گذاری بهینه برای معلمین صرورت دارد، اگر معلمان و مربیان خودشان دغدغه مند باشند میتوانند مسیر تربیت را به بهترین شکل هدایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله محمود رجبی در دیدار با معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطر گفت: در انجام امور تربیتی وضع موجود، مطلوب و فرایند های مورد نیاز برای حرکت به سمت وضع مورد نظر باید در نظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: وضع موجود ظرفیت ابعاد وجودی انسان از نظر وضعیت روحی و جسمانی و تأثیر گذاری آن ها بر یکدیگر و... هم چنین وضع مطلوب رسیدن انسان به قرب الهی است که با عمل آگاهانه و اختیاری زمینه ساز تغییرات مثبت در فرد می گردد.

*سه مولفه مهم در تربیت

آیت الله رجبی گفت: لوح وجودی انسانی آماده دریافت انوار الهی است که باید در انسان شکوفا شود ،در منظر قرآن معرفت صحیح و منطبق بر واقعیت، محبت خدای متعال و اهل بیت علیهم السلام  و عوامل تاثیر گذار اجتماعی برانسان سه مولفه مهم در تربیت او می باشد.

رئیس موسسه اموزشی و پژوهشی امام خمینی ره  خاطر نشان کرد:دوره حضور دانش آموز در مدرسه بهترین دوره فرزندان در زندکی است که اگر شخصیت آنان در این ایام به خوبی شکل گیرد نقش و تاثیر بسیاری در آینده ایران اسلامی دارد.

وی با اشاره به نقش مهم متربیان، گفت: نیروی انسانی همیشه نقش برتر در آموزش دارد لذا سرمایه گذاری بهینه برای معلمین صرورت دارد، اگر معلمان و مربیان خودشان دغدغه مند باشند میتوانند مسیر تربیت را به بهترین شکل هدایت کنند.

وی گفت: مجموعه آموزش و پرورش پیگیر مسائل اعتقادی و تربیتی دانش آموزان هستند و فعالیت های مناسبی در این زمینه به انجام رساندند که قابل تقدیر است.

*توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

رئیس موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی (رحمه الله علیه) تصریح کرد: اجرای طرح ولایت مبانی انسان شناسی و امتداد آن تا ولایت مطلقه فقیه را تبیین کرده است که سبب می شود مخاطبان به صورت مستدل با مبانی اعتقادی و اسلامی آشنا شوند. مدرسین دوره طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص و مستعد آموزش و پرورش پرورش توسعه یابند تا بتوانند این مبانی را در سطح گسترده تبلیغ کنند و‌ به فراگیری آن کمک نماید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگ ترین نهاد دولتی کشور می باشد خاطر نشان کرد: فعالیت های آموزش و پرورش در عرصه امور تربیتی و فرهنگی به شکلی گسترده و فراگیر در نظر گرفته شده است تا تمامی دانش آموزان را در بر بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: تربیت فرهنگی و اسلامی یکی از اصولی ترین محور های رشد دانش آموزان بوده است که وزارت آموزش و پرورش تدابیر مدونی با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری،برگزاری اردوهای دانش آموزی پر نشاط و …. در این زمینه دارد.

پورثانی در خصوص نقش حوزه علمیه در آموزش و پرورش گفت: حوزه های علمیه ورود مؤثری در آموزش و پرورش داشته است و با حضور کارشناسان خبره اسلام شناسی در کنار معلمان فرایند های تربیتی کارآمدی به وجود آمده است.



در ماه مبارک رمضان

تبلیغ چهره به چهره  کارشناسان دینی درمیان دانش آموزان

تصاویر

دیدار جمعی از دانش آموزان سطح شهر سنندج با نماینده ولی فقیه

تصاویر

دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمان در ماهان

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان:

تعامل باحوزه‌علمیه ارتقا تعلیم و تربیت دینی را به دنبال دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

تقویت جنبه اعتقادی نومعلمان از وظایف شورای همکاریها است.

گزارشی از کارگروه های همکاریهای در لرستان

مدرسه دژ مستحکم مقابله با جنگ نرم دشمن است/ اجرای ۴۶۳ برنامه فرهنگی و تربیتی با همکاری حوزه در آموزش و پرورش لرستان

تصاویر/ شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

همکاری حوزه و آموزش و پرورش ارتقای فرهنگی، تربیتی را به دنبال دارد.

نشست فصلی مبلغان طرح امین خراسان شمالی

تصاویر/ آیین معرفی دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش

ستاد همکاریها‌ حلقه اتصال دو نهاد بنیادین کشور است

دبیرجدید ستاد همکاری حوزه‌علمیه وآموزش و پرورش منصوب شد

در زنجان تاکید شد

لزوم حضور روحانیان متخصص برای آموزش دینی کودکان و نوجوانان

تعبیرزیبای آیت الله جوادی آملی از آموزش و پرورش

امام جمعه اهواز

مکتب حاج قاسم  حاصل پیوند تربیتی  منزل، مدرسه و مسجد است  

مناسبت هزارمین سال تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف تدوین شد

فیلم «داستانی ـ تربیتی» شیخ طوسی و تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف