Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

شناسه مطلب: 24754
زمان انتشار: دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 ساعت 08:55

سرمایه گذاری بهینه برای معلمین صرورت دارد، اگر معلمان و مربیان خودشان دغدغه مند باشند میتوانند مسیر تربیت را به بهترین شکل هدایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله محمود رجبی در دیدار با معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطر گفت: در انجام امور تربیتی وضع موجود، مطلوب و فرایند های مورد نیاز برای حرکت به سمت وضع مورد نظر باید در نظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: وضع موجود ظرفیت ابعاد وجودی انسان از نظر وضعیت روحی و جسمانی و تأثیر گذاری آن ها بر یکدیگر و... هم چنین وضع مطلوب رسیدن انسان به قرب الهی است که با عمل آگاهانه و اختیاری زمینه ساز تغییرات مثبت در فرد می گردد.

*سه مولفه مهم در تربیت

آیت الله رجبی گفت: لوح وجودی انسانی آماده دریافت انوار الهی است که باید در انسان شکوفا شود ،در منظر قرآن معرفت صحیح و منطبق بر واقعیت، محبت خدای متعال و اهل بیت علیهم السلام  و عوامل تاثیر گذار اجتماعی برانسان سه مولفه مهم در تربیت او می باشد.

رئیس موسسه اموزشی و پژوهشی امام خمینی ره  خاطر نشان کرد:دوره حضور دانش آموز در مدرسه بهترین دوره فرزندان در زندکی است که اگر شخصیت آنان در این ایام به خوبی شکل گیرد نقش و تاثیر بسیاری در آینده ایران اسلامی دارد.

وی با اشاره به نقش مهم متربیان، گفت: نیروی انسانی همیشه نقش برتر در آموزش دارد لذا سرمایه گذاری بهینه برای معلمین صرورت دارد، اگر معلمان و مربیان خودشان دغدغه مند باشند میتوانند مسیر تربیت را به بهترین شکل هدایت کنند.

وی گفت: مجموعه آموزش و پرورش پیگیر مسائل اعتقادی و تربیتی دانش آموزان هستند و فعالیت های مناسبی در این زمینه به انجام رساندند که قابل تقدیر است.

*توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

رئیس موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی (رحمه الله علیه) تصریح کرد: اجرای طرح ولایت مبانی انسان شناسی و امتداد آن تا ولایت مطلقه فقیه را تبیین کرده است که سبب می شود مخاطبان به صورت مستدل با مبانی اعتقادی و اسلامی آشنا شوند. مدرسین دوره طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص و مستعد آموزش و پرورش پرورش توسعه یابند تا بتوانند این مبانی را در سطح گسترده تبلیغ کنند و‌ به فراگیری آن کمک نماید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگ ترین نهاد دولتی کشور می باشد خاطر نشان کرد: فعالیت های آموزش و پرورش در عرصه امور تربیتی و فرهنگی به شکلی گسترده و فراگیر در نظر گرفته شده است تا تمامی دانش آموزان را در بر بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: تربیت فرهنگی و اسلامی یکی از اصولی ترین محور های رشد دانش آموزان بوده است که وزارت آموزش و پرورش تدابیر مدونی با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری،برگزاری اردوهای دانش آموزی پر نشاط و …. در این زمینه دارد.

پورثانی در خصوص نقش حوزه علمیه در آموزش و پرورش گفت: حوزه های علمیه ورود مؤثری در آموزش و پرورش داشته است و با حضور کارشناسان خبره اسلام شناسی در کنار معلمان فرایند های تربیتی کارآمدی به وجود آمده است.



در ماه مبارک رمضان

تبلیغ چهره به چهره  کارشناسان دینی درمیان دانش آموزان

گزارشی از فعالیت های گروه تبلیغی انصارالحسین(ع)؛

از طرح تربیت محور درمدارس تا پیوند مسجد ، مدرسه و منزل

پیوند مدارس با مراکز دینی و فرهنگی تقویت شود.

گام‌های مهم حوزه علمیه خراسان در توسعه مدارس امین

مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد؛

۹۶ درصد مخاطبان مدارس طرح امین ،عملکرد مبلغین را عالی ارزیابی کرده‌اند.

دوره آموزشی «جذب دانش‌آموزان به نماز» در کرمانشاه برگزار شد

امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش مبتنی برفهم کودک

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد