Print
Zoom In
Zoom Out

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

شناسه مطلب: 24739
زمان انتشار: يكشنبه 26 فروردین 1403 ساعت 13:52

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها گفت: حوزه علمیه باتوجه به عقبه فاخری که دارد می‌تواند در تمام عرصه‌های سند تحول آموزش و پرورش نقش آفرینی داشته باشد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین دکتر نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش طی سخنانی در نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان با بیان اینکه همکاری اثربخش بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش از تاکیدات مقانم معظم رهبری و وزیر آموزش و پرورش است گفت: همکاری و وحدت زمانی محقق می‌شود که بتوانیم نقاط مثبت حوزه و آموزش و پرورش را با یکدیگر تلفیق کنیم که با چنین رویکردی وحدت رویه شکل می‌گیرد که مورد تاکید و مقبول مقام معظم رهبری نیز است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و حوزه هردو به این همکاری نیاز دارند، یادآور شد: حوزه علمیه باتوجه به عقبه فاخری که دارد می‌تواند در تمام عرصه‌های سند تحول آموزش و پرورش نقش آفرینی داشته باشد.

انقلاب اسلامی بر اساس امیدهای ایمانی شکل گرفت

دبیر ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس امیدهای ایمانی مردم شکل گرفت گفت: امید ایمانی رمز اساسی موفقیت در  حوزه‌های شغلی اجتماعی و سازمانی است و اگر نتوانیم خود را در بعد ایمانی و اعتقادی تقویت کنیم نمیتوانیم در حوزه تربیتی مروج و تاثیرگذار باشیم.

حجت الاسلام دکتر نیکزاد خاطرنشان کرد: امید ایمانی می‌گوید معنویت را حفظ کن، تلاش و کوشش کن خدا بهترین‌ها را برای شما رقم می‌زند همان کاری که حاج قاسم کرد و این امید ایمانی بود که حاج قاسم را در جامعه جهانی و بین المللی مشهور و اثرگذار نمود.

وی ادامه داد: اگر در بین دانش آموزان مشکلات اخلاقی و اعتقادی وجود دارد باید ریشه این مشکلات را در رفتارهای خودمان ریشه یابی و اقدام به رفع آن کنیم.

این مقام مسوول ادامه داد: طرحهای امین، روشنا، محراب، سفیرآسمانی و معراج از جمله برنامه های اجرایی در مدارس است که در راستای تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش آموزان در مدارس سراسر کشور اجرا می شود.
حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانش‌آموزان نیاز امروز است به گونه ای که  پیوند بین مدرسه و مسجد از مواردی است که به جدیت در وزارت آموزش و پرورش دنبال می شود.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش افزود: عرصه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش متنوع است و باید سازو کارها مشخص و از ظرفیت همه معلمان و مربیان استفاده شود.

وی با تاکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و روحانیون، افزود: باید جلسات گفت و گو، مناظره بین معلمان و روحانیون افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام دکتر نیکزاد تصریح کرد: با اجرای طرح های همچون طرح "روشنا" و با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسایل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.



رئیس بنیاد نهج البلاغه خبر داد

  شرکت ۳۰۰هزار دانش آموز در طرح فراگیر "قرار نهج البلاغه "

در نقده برگزارشد

نشست مدیران مدرسه علمیه خواهران نقده با مدیران مدارس آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تقویت همکاری‌ حوزه‌علمیه و آموزش وپرورش یک ضرورت است

دیدارمسئولان مدارس علوم و معارف اسلامی با مدیرکل آموزش‌وپرورش زنجان

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش؛

هفدهمین مدرسه خیرساز آیت‌الله نورمفیدی افتتاح شد

غدیر؛ بزرگترين عيد خدا

فیلم

نشست مدیر حوزه‌ علمیه خراسان با رابطین طلاب شاغل در آموزش و پرورش

فیلم/ همایش تخصصی طلاب وظیفه آموزش و پرورش خراسان رضوی

قابل توجه فرهنگیان و دانش اموزان

مسابقه کتابخوانی «از غدیر تا ظهور» برگزار می‌شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

نقش‌آفرینی طلاب در سنگر تعلیم و تربیت قابل تقدیر است

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»

معاون وزیرآموزش و پرورش دردیداربا آیات حسینی بوشهری واعرافی

استعدادهای برتر باید در مسیر حل مسائل راهبردی کشور قرارگیرند/ به دنبال تربیت نخبه‌ای هستیم عمیق بیندیشد و متعهدانه عمل کند

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سمپاد

کشوربیش ازهرجای دیگربه استعدادهای برتر نیاز دارد.

در دیدار رئیس سازمان ملی استعداهای درخشان:

تقدیرآیت الله اعرافی ازتوجه رئیس جمهوربه آموزش و پرورش

گزارش تصویری

همایش تخصصی طلاب شاغل در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان مشهد

رئیس بنیاد نهج البلاغه خبر داد

  شرکت ۳۰۰هزار دانش آموز در طرح فراگیر "قرار نهج البلاغه "

در کرمان

دوره آموزشی اردو داری مربیان کودک و نوجوان