Print
Zoom In
Zoom Out

همایش ویژه مبلّغان امین و طرح هجرت در قزوین برگزار شد

شناسه مطلب: 24691
زمان انتشار: دوشنبه 30 بهمن 1402 ساعت 11:39

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: برای اثرپذیری بیشتر احکام در جامعه و ترویج روحیه دینی در میان جوانان، باید آنها را با مسائل دینی آشنا و از روش های مطلوب در بیان احکام استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در همایش ویژه مبلّغان امین و طرح هجرت که در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بر بهره گیری بیشتر از فیوضات و برکات این ماه مبارک و ورود و آمادگی به ماه مبارک رمضان تاکید نمود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی به نقش اثرگذار مبلغین در جامعه اسلامی بیان کرد: تبلیغ دین یک رسالت و شغل الهی است و مهمترین شرط تبلیغ این است که دغدغه مند باشیم و نسبت به آن احساس مسئولیت کنیم، چنانچه همواره به دنبال فرصتی برای تبلیغ باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: هیچ اصلاحی در جامعه اتفاق نمی افتد، جز با تبلیغ مناسب، بنابراین رسالت سنگینی به عهده ما و شما مبلغان است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: محتوای تبلیغی باید متناسب با نیاز مخاطبان باشد، محتواهایی را که در اختیار شما قرار می‌گیرد به روز و از مثال‌های روز استفاده کنید.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: خداوند بزرگترین مبلغ است که دین و کتاب و پیامبران خود را تبلیغ می‌کند، امروز نیز این توفیق و سعادت نصیب ما شده که به عنوان مبلغ می‌توانیم فعالیت کنیم.

وی ادامه داد: امروز تمام مشکلات ناشی از مشکلات اعتقادی است و اگر پایه‌های اعتقادی محکم باشد، بسیاری از مشکلات اخلاقی، اجتماعی، اعتقادی و غیره رفع می‌شود.
وی اظهار کرد: مبلغان باید با مطالعه و تحقیق در منابر خود حضور پیدا کرده و نسبت به پاسخ سوالات مطرح شده از طرف مردم مسلط باشند و در نهایت بتوانند پاسخی قانع کننده و با ادله و برهان به مخاطب تحویل دهند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: مبلغان نقش زیادی در بالا بردن فرهنگ دینی و عمومی در جامعه دارند، لذا باید با حفظ جایگاه خود همانند طبیب در جامعه عمل کرده و التیام بخش دردهای معنوی مردم باشند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) برای تبلیغ خود به سراغ مردم می رفتند و ایشان همانند طبیب دوار بودند و مردم هم پای خطابه ایشان جمع می شدند.
دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد مبلغین باید جزئیات اسلام و قواعد دین را نیز برای مردم تشریح و تبیین نمایند، چرا که بسیاری از ناهنجاری های دینی و اجتماعی در جامعه به دلیل اطلاع نداشتن از جزئیات دین مبین اسلام است.

وی ادامه داد:شما مبلغین باید با نیاز سنجی مخاطبان محتوای تبلیغی خود را مشخص نموده و با علم و آگاهی به آن موضوع برای تبلیغ اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی تصریح کرد: مهارت های مختلف و متعددی در عرصه تبلیغ و مدل های مختلفِ فعالیت های تبلیغی وجود دارد که مبلغین باید آن مهارت ها را کسب کنند و بتوانند آن ها را به کار گیرند و باید بتوانند با استفاده از تکنولوژی روز و ابزارهای جدید در ارائه محتوا در عرصه تبلیغ فعال باشند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: امروز وسایل تبلیغ نوشتاری و گفتاری به قدری متنوع و زیاد است که اگر یک طلبه و یک مبلغ ابزارها و تکنولوژی روز را نشناسد و نتواند به مسائل جدید همسو با تحولات مدرن در روشها، پاسخ گو باشد، موفقیت حداکثری به دست نخواهد آورد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: امروز باید مبلغان به این موضوع توجه داشته باشند که نیاز اصلی جامعه چه چیزی است و کدام یک از مباحث کمتر گفته شده، و به روشن گری آن ها بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی توجه به شبهات جاری در جامعه و بیان آن برای مردم را یکی دیگر از وظایف مبلغان بیان کرد و عنوان کرد: با توجه به گسترش فضای مجازی و پیام رسان ها، شبهات اجتماعی، هزاران شبه اجتماعی ایجاد شده که مبلغان باید این شبهات را شناسایی کنند و با علم و آگاهی کافی برای مردم اطلاع رسانی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: مبلغ باید مطالب مورد نیاز تبلیغ برای هر منطقه ای را براساس آسیب های رایج در همان منطقه و راهکارهای برون رفت از آن را در اختیار داشته باشد چرا که در هر منطقه ای آسیب ها و مشکلات ویژه و خاص خودش را دارد ‌ایشان در پایان به مسئله مهم روز انتخابات و حضور حد اکثریت مردم پای صندوق های رای پرداخت و گفت امروز همه وظیفه سنگینی بر عهده داریم و آن روشن گری و تبیین و رساندن عموم مردم به منطق تصمیم گیری درست و بجاست تا بدینوسیله دین خود را به نظام اسلامی، شهدا ادا و لبیک به ندای امام امت و رهبر معظم را بدرستی و قوت بگوییم تا امنیت و پیشرفت و تعالی ملت و کشور در آینده نیز تامین گردد.

به مناسبت هفنه معلم  صورت گرفت

تجلیل دبیر ستاد همکاریها از فرزند شهید ایرانمنش / شهید ایرانمنش را بیشتر بشناسیم

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم