Print
Zoom In
Zoom Out

در مجمع طلاب فریدون شهر مطرح شد:

برکات فعالیت روحانیون طرح امین در مدارس آموزش و پرورش نمایان است

شناسه مطلب: 24689
زمان انتشار: يكشنبه 29 بهمن 1402 ساعت 09:47

حجت الاسلام ابطحی گفت: طرح امین آثار و برکات خود را در فریدن بزرگ و داران نشان داده و حضور طلاب و فضلا به مدارس آموزش و پرورش بسیار اثرگذار بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین ابطحی در جلسه طلاب و فضلای فریدن که در مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، به اهمیت مسئله تبلیغ اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی پیامبر(ص)، امیر مومنان(ع) و معاذ را برای تبلیغ به یمن روانه می سازد می فرماید: «انطلقا فبشرا ولا تنفرا و یسرا ولا تعسرا / مردم را مژده و بشارت دهید و آن ها را از خود مرانید، بر آنها سهل و آسان بگیرید نه سخت و دشوار» که نشان دهنده اهمیت مسئله تبلیغ و روش تبلیغ است.

وی ابراز داشت: این روایت، ارزش کار تبلیغی طلاب و فضلا را نشان می دهد که تبلیغ و رساندن پیام الهی به چه مقدار اثرگذار است و کار یک عالم را با هیچ شخص و شغلی نمی توان سنجید.

امام جمعه داران خاطرنشان ساخت: طرح امین آثار و برکات خود را در فریدن بزرگ و داران نشان داده و حضور طلاب و فضلا به مدارس آموزش و پرورش بسیار اثرگذار بوده است.

وی بیان داشت: ما امسال شاهد حضور پرشور دانش آموزان در مراسم اعتکاف بوده ایم که از اثرات حضور فضلا و روحانیون در مدارس آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذاران، اصلاح الگوی کشاورزی و ... از برنامه ها و خواسته های ما از مسئولین است تا خدمت بیشتری نسبت به مردم و منطقه انجام شود.

امام جمعه داران در پایان ابراز داشت: مسئله انتخابات از مهمترین مسائل امروز کشور است و فضلا و روحانیون باید نسبت به حضور پرشور مردم در انتخابات تمام تلاش خود را داشته باشند.

عزیزالله عباسی فرماندار فریدن نیز در این جلسه اظهار داشت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار داریم و دشمن برای ایجاد ناامیدی و حضور کمرنگ مردم در پای صندوق های رأی در حال تلاش است.

وی ابراز داشت: نبی و رسول امروز ما رهبر معظم انقلاب است و ایشان چراغ هدایت امت هستند و باید گوش به فرمان ایشان بوده و مطابق با منویات معظم له به پیش برویم.

فرماندار فریدن خاطرنشان ساخت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، خدمات بسیاری به مردم ارائه شده و اصلا قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و حتی در دورافتاده ترین روستاها نیز امکانات قابل قبولی وجود دارد که باید این دستاوردها را بیان کرد و به جهاد تبیین پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب شاخصه هایی را برای کاندیدای اصلح بیان کرده اند که باید براساس این شاخص ها کاندیدای اصلح را انتخاب کرد.

عباسی اظهار کرد: اگر نگاه یک مسئول، نگاه انقلابی باشد، فعالیت های او نیز انقلابی بوده و ما این مسئله را در دولت سیزدهم مشاهده کردیم و بحمدالله کارهای بسیار مناسبی در این دولت صورت گرفته که در گذشته نبوده است و با نگاه و عمل انقلابی اتفاق افتاده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از فعالیت ها در فریدن اشاره کرد و ابراز داشت: از دو سال قبل، بیش از ۱۴۴ مطالبه شهرستان فریدن را اولویت بندی نموده که ۴۸ مورد در اولویت اول بود و بحمدالله در جلسه با استاندار به تصویب رسید و در حال اجرای این اولویت ها هستیم.

فرماندار فریدن خاطرنشان ساخت: در راستای ایجاد اشتغال به بیش از ۱۷۰۰ نفر تسهیلات اشتغال پرداخت شده و در مسائل پزشکی نیز اورژانس مناسبی در فریدن ایجاد شده که تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی بیان داشت: همچنین ساختمانی برای مرکز ام آر آی نیز در حال ساخت است و ان شاءالله تا پایان سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد.

عباسی اظهار داشت: متأسفانه منطقه ما در خشکسالی قرار دارد و برای حل مشکل آب کشاورزان، برنامه های متنوعی داریم تا کشاورزان با مشکلات آبی کمتری مواجه باشند.

فرماندار فریدن در پایان به سوالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دوست محمدی، نماینده طلاب فریدن نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به دستور امام راحل ایجاد شده و نمایندگان هر منطقه با رأی طلاب و فضلا انتخاب می شوند.

وی اظهار داشت: قریب به ۲۰۰ نماینده در مجمع نمایندگان طلاب مشغول به فعالیت بوده و ۱۴ کمیسیون در آن فعال بوده که طرح ها و برنامه های خود را به بزرگان حوزه می رسانند.

نماینده طلاب فریدن در پایان خواستار استفاده از ظرفیت های طلاب، اساتید، نویسندگان و پژوهشگران فریدنی شد.

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد