به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، رضامراد در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد؛ نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در ۳۰ ماه گذشته و به برکت فعالیت های دولت مردمی بالغ بر ۶ هزار و هفتصد مدرسه جدید به بهره برداری رسید که ۶۰ درصد این مدارس در مناطق روستایی هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است؛ توضیح داد: در سال ۱۴۰۲ بالاترین میزان جذب نیروی انسانی در سطح کشور صورت گرفته است و بالغ بر ۵۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش پیوستند. همچنین بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ۷۲ هزار معلم جدید در سال ۱۴۰۲ جذب خواهند شد. همچنین بعد از ۱۵ سال در حوزه پرورشی به صورت اختصاصی جذب مربی پرورشی خواهیم داشت تا مسائل تربیتی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
صحرایی در عین حال با اظهار اینکه در حوزه شاخص فضاهای آموزشی برنامه های گسترده ای در دولت مردمی در دست اجراست؛ توضیح داد: در این دولت همه تلاش ما این است که مدارس کانکسی برچیده شود و البته در این راستا با همکاری و هم افزایی بنیاد برکت یک طرح جامع در دست اجرا داریم و به زودی شاهد برچیده شدن مدارس کانکسی در سطح کشور خواهیم بود.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در راستای بسط عدالت آموزشی؛ توضیح داد: توجه ویژه به افزایش پوشش تحصیلی یکی از اولویتهای مهم وزارت آموزش و پرورش است و بر این اساس در کشور ما بالغ بر ۱۴ هزار مدرسه با تعداد ۱۰ دانش آموز داریم.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت مدارس دولتی در برنامه های تحولی؛ تصریح کرد: در بحث مدارس روستایی و مناطق کم برخوردار برنامه ما توجه به روستا مرکزی است و بر این اساس آموزش و پرورش همه ظرفیت های خود برای پوشش تحصیلی دانش آموزان به کار خواهد بست.
صحرایی در ادامه گفت: برنامه ریزی های لازم برای توزیع شیر رایگان در مدارس نیز صورت گرفته است و هر هفته بالغ بر ۱۶/۵ میلیون پاکت شیر در سطح مدارس کشور توزیع می شود و در این راستا وزارت آموزش و پرورش از همه ظرفیت های موجود برای پیشبرد این طرح استفاده خواهد کرد.
وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: شورای آموزش و پرورش یکی از کلیدی ترین ظرفیت هایی است که می تواند کمک شایانی به آموزش و پرورش در اجرای برنامه های تحولی کند و بر این اساس خواسته ما این است که این شورا در استان خوزستان نیز با جدیت به کمک مجموعه تعلیم و تربیت استان بیاید و برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش فعال تر باشد.