Print
Zoom In
Zoom Out

در دفتر قم صورت گرفت

تفاهم نامه همکاری مرکزتخصصی تبلیغ خاتم النبیین(ص) با ستاد همکاریها

شناسه مطلب: 24678
زمان انتشار: دوشنبه 16 بهمن 1402 ساعت 10:36

تفاهم نامه همکاری موسسه حضرت خاتم النبیین(ص)، زیر نظردفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت االله وحید خراسانی با ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سالن جلسات ستاد همکاریها به امضای مدیر موسسه و دبیر ستاد همکاریها رسید.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها در این نشست ابتدا مدیر مرکزتخصصی تبلیغ موسسه خاتم النبیین(ص) با تقدیر از تلاشهای ستاد همکاریها در شتابدهی به برنامه های تربیت دینی در آموزش و پرورش، حوزه علمیه را مهد آموزش و پرورش دانست و گفت ؛ گرچه گذر زمان و تحولات جهانی موجب تغییر نگرش در سبک آموزش و پرورش شده ،اما قدمت ورود حوزه علمیه به عرصه تعلیم و تربیت دیرینه است. 

 حجت الاسلام  والسلمین فاضل افزود؛ اکنون که به برکت نظام جمهوری اسلامی آموزش و پرورش کشور بر مبنای دین و آرمانهای اسلامی فعالیت می کند این مهم وظیفه حوزه علمیه و مراکز تبلیغ تخصصی را روز افزون کرده است.

حجت الاسلام فاضل در ادامه و جود بیش از پانزده میلیون دانش آموز و بیش از یک میلیون معلم در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت را هم فرصت وهم تهدید دانست وگفت؛فرصت بسیار مغتنم و بی بدیلی برای حوزه علمیه و روحانیت است که با این گستره مخاطبان یاریگر دستگاه تعلیم و تربیت برای تربیت نسلی پاک و بر آمده از ارزشهای دینی باشد و خدای نکرده تهدید است اگر به عنوان متولی تبلیغ آموزهای دینی، نسل کنونی و آینده را نسبت به اعتقادات وباورمندی به اخلاق و معنویت بی تفاوت بار آوریم.

وی خاطر نشان ساخت؛پاسداری ازداشته های نظام اسلامی بر اساس رساندن این نسل به مراتبی از حیات طیبه رقم خواهد خورد.

مدیرمرکزتخصصی تبلیغ موسسه خاتم النبیین(ص) خروجی های تخصصی تعلیم و تربیت در این موسسه را روزآمد و بر مبنای تحولات روز برای ارایه به دانش آموزان و معلمان و اولیاء دانست و اظهار امید واری کرد؛ فازاول این همکاریها که با مساعدت و پیگیری های دبیر ستاد آماده اجرا است در مراحل بعدی برای توانمند سازی معلمان در سطوح مختلف، برنامه اعتقادی و اخلاقی و معنوی اجرا نماییم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها،با تقدیر از فعالیت های علمی، پژوهشی و تبلیغی، مرکزتخصصی تبلیغ موسسه خاتم النبیین(ص) ،سند تحول بنیادین را مبنای این گونه همکاریهادانست و گفت ؛ مردمی سازی آموزش و پرورش همواره مورئ تاکید مفاد سند تحول بنیادین است و در دولت سیزدهم که دولت مردمی نامیده شده است، باید از ظرفیت های دستگاه هایی چون حوزه علمیه و مراکز تخصصی آن که با پشتوانه فکری و دغدغه مراجع عظام تقلید فعالیت می کنند نهایت بهره مندی  را در راستای تحقق مراتبی از حیات طیبه جهت راهبری  مخاطبان میلیونی آموزش و پرورش برد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه به خروجی با کیفیت و قابل اجرای، مرکزتخصصی تبلیغ موسسه خاتم النبیین(ص) ،با آرزوی طول عمر بابرکت برای برمرجع عالیقدر حضرت آیت الله وحید خراسانی ،حضور با حکمت و منبعث از رسالت نبوی مراجع عظام تقلید برای ارتقاء سطح معلومات دینی و اخلاقی و اعتقادی دانش آموزان و معلمان را مایه مباهات دستگاه تعلیم و تربیت دانست.

 وی گفت؛ همه بزرگان دینی ما تاکید دارند بهترین جا شاساندن اسلام رحمانی با همه نگاه تمدنی آن، آموزش و پرورش است و امیدواریم این تفاهم نامه آغاز خوبی برای بسیج کردن فضیلت های تعلیم و تربیتی حوزه و روحانیت برای تربیت نسلی پاک و مهذب باشد.

  

 

     

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد