Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش: انقلاب اسلامی با مدرسه به قله می‌رسد + فیلم

شناسه مطلب: 24675
زمان انتشار: چهارشنبه 11 بهمن 1402 ساعت 13:39

رضامراد صحرایی در مراسم آیین نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی گفت: انقلاب با مدرسه به قله می‌رسد و اگر مدرسه‌ها قوی شوند ایران قوی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،  آیین نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه، ۱۱ بهمن‌ماه با حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مدیران آموزش و پرورش در دبیرستان دخترانه  شایسته برگزار شد.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم بیان کرد: انقلاب اسلامی  از مدرسه شروع شد. امام خمینی(ره) وقتی وارد ايران شدند به مدرسه رفاه رفتند و شورای انقلاب از داخل مدرسه اداره می‌شد. چند روز بعد هم به مدرسه علوی رفتند و از آنجا انقلاب را تا ۹ اسفند هدایت کردند.

رئیس ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش تأکید کرد: انقلاب با مدرسه به قله می‌رسد و اگر مدرسه‌ها قوی شوند ایران قوی خواهد شد. امروز اگر قوی هستیم به دلیل این است که مدرسه‌های ما قوی هستند. هر کشوری پیشرفت‌ها، چالش‌ها و کاستی‌هایی دارد، هر شهر و روستا و هر خانواده‌ای نیز به همین گونه داشته‌ها و نداشته‌هایی دارد. عقلاً انسان بر چیزی که دارد تکیه می‌کند نه آن چیزی که ندارد. بنابراین توصیه می‌کنم به اینکه خودتان را با آنچه بودیم و آنچه امروز شده‌ایم مقایسه کنید.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از توطئه‌ها در مورد کشور‌های مستقل این است که نمی‌گذارند بچه‌های آنها فکر کنند که در گذشته چه بوده‌اند و چه شده‌اند؛ پیشرفت‌های ما نسبت به گذشته حیرت‌آور است.

صحرایی تأکید کرد: قبلاً از هر دو نفر، یک نفر باسواد بود اما امروز سواد به حدی رسیده که غیرقابل مقایسه با گذشته است. دشمنان برای اینکه این پیشرفت را نبینیم ما را با کسی مقایسه می‌کنند که زودتر شروع کرده است. ما تازه سیزدهمین دولت خود را تشکیل داده‌ایم و نباید با کشوری که صد‌وپنجاهمین دولت خود را تشکیل داده است مقایسه کرد. اگرچه از آنها هم پیشی خواهیم گرفت و با این سرعت غیرممکنی مقابل ما نیست.

صحرایی در پایان از معلمان شهید یاد کرد و گفت: معلمان در انقلاب نقش کلیدی داشتند. معلمان بودند که خمودی، خستگی و خفتگی این ملت را با آگاهی بخشیدن از بین بردند. دانش‌آموزان و معلمان با هم انقلاب را پیش بردند و بعد که جنگ شد، تعداد دانش‌آموزان و معلمان شهید قابل مقایسه با گروه‌های دیگر نیست. معلم آگاهی می‌دهد و روشنی می‌بخشد و با این کار به جامعه خدمت می‌کند.  امیدوارم که پیروزی انقلاب اسلامی و  یادآوری دستاوردهای انقلاب اسلامی مایه امید ما برای حرکت به سمت آینده باشد.

در انتهای این مراسم زنگ انقلاب اسلامی توسط وزیر آموزش و پرورش و دو نفر از دانش‌آموزان مدرسه شایسته نواخته و از پوستر پویش «ماها» رونمایی شد.

 

 

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش