Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

نقش معلمان در گسترش معرفت دینی بی بدیل است

شناسه مطلب: 24654
زمان انتشار: يكشنبه 01 بهمن 1402 ساعت 09:20

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با فرشته حشمتیان؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، و روسای مناطق آموزش و پرورش پایتخت دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، در این دیدار دبیر کل  بنیاد  بین المللی غدیر اظهار کرد: دل های شما مدیران عشق محبت حضرت علی (ع) را دارد؛ کسی که عاشق امیر المومنین (ع) است دل، جوارح و اعضای بدن و لباس ها یشان تقدس پیدا کرده است؛ برحسب آموخته های خود در دوران کودکی امیر المومنین (ع) یک شخصیت فرا زمینی و فرا نژادی بوده است.

وی  با اشاره به روایات متعدد تصریح کردند: هدف از نزول پیامبران از سوی خداوند متعال، امیر المومنین (ع) بوده و ایشان حلال مشکلات و کلید همه‌ موفقیت ها است؛ علی (ع) الگو و مغناطیس دل مومنان است؛ بر همین اساس قرآن کریم به تعبیر امام رضا (ع) در سوره مباهله به توصیف امام علی (ع) پرداخته است.

حجت الاسلام صدیقی گفت: باید مقصد آموزش و پرورش آن باشد که دانش آموزان با آشنایی امیر المومنین (ع) در مسیر تعالی و آسمانی شدن حرکت کنند؛ هرگز این نکته را نباید فراموش کنیم که بدون حضرت علی (ع) به جایی نمی رسیم زیرا ایشان سمت پدری دارند و نگاه به فرزندانشان بر اساس مهربانی بوده و خواسته های آنان را رد نمی کنند؛ امیر المومنین (ع) به خانواده احساس قدرت و آرامش می دهد.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه حضور پدران شهید در خانه منجر به قوی تر شدن خانواده ها می شود  عنوان کرد:  اگر دارای فرزند صالحی باشیم حضور پدر شهید خود حضرت علی (ع) را احساس می کنیم؛ باید تلاش کنیم از اخوت امیر المومنین (ع) بهره ببریم.

آیت الله صدیقی با اشاره به کتاب های شهید مطهری که با هدف رفع آسیب های اجتماعی نگاشته شده است بیان کردند: ۲ جلد از کتاب های این شهید بزرگوار به نام دافعه و جاذبه درباره  مسایل یادگیری  و انگیزه دهی برای آن است.

وی افزود: تربیت با زور و اجبار نیست؛ وقتی می توانیم جامعه را بسازید که دل افراد و دانش آموزان آنرا در دست داشته باشیم؛ رسالت آموزش و پرورش رسالت مورد قبولی است؛ آموزش و پرورش در حال تغییر و تحول است و  شاهکار آموزش و پرورش آن است که نسل جوان و دانش آموزان را با مکتب امیر المومنین (ع) سیراب کنند.  

وی ادامه داد: باید سبک زندگی امیر المومنین (ع) که ایثار، یتیم نوازی، تواضع، ادب و علم بی کران است را با روش های هنرمندا نه و کودکانه به دانش آموزان و فرزندان این کشور منتقل کنیم؛ امروز بهترین روزگار است زیرا که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای را داریم؛ در زمان غیبت حضرت صاحب الزمان(عج) کسی بهتر از مقام معظم رهبری در دوست شناسی، ارتباط با جوانان، نگاه به ابعاد مختلف عالم  نداریم؛ این سبک و رفتار دقیقا شبیه حضرت علی (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: دولت ما دل در گروه امیر المومنین (ع) و اسلام دارد؛ وظیفه دولت و حاکمیت آن است که امیر المومنین (ع) را به زندگی مردم بیاورد و همه کارها و اقدامات باید در این مسیر باشد؛ امیر المومنین (ع) برای کودکان، معلمان، عرفا، مدیران، نوجوانان الگو است؛ امیر المومنین (ع) مثل نور خورشید است و همه ما باید از آن استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: در برخی از استان ها  با  پاسخگویی به شبهات، فعالیت موثری در این راستا داشته اند؛ آموزش و پرورش و بنیاد بین المللی غدیر با همکاری هم می توانند برای معلمان و گروه های مختلف آموزش شیعه شناسی برگزار کنند؛ همچنین امکانات لازم برای  دوره های آشنایی معلمان با اسلام شناسی و امام شناسی وجود دارد؛ باید در یک اقدام انقلابی و جهادی سیره امیر المومنین (ع) را به مدارس ابتدایی و دبیرستان ها برد؛ باید بتوانیم از ظرفیت هنرمندان در تولید محتوا کمک بگیریم.

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران هم در این دیدار اظهار کرد: نقطه عطف فعالیت‌ های آموزش و پرورش مربوط به رویداد غدیر است و معرفی شخصیت امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) به  عنوان بهترین و کامل ترین الگوی و چراغ راه هدایت،  از رسالت های مهم معلمان می باشد که آن را به نسل امروز منتقل و تبیین کنند.

 وی در ادامه گفت در آموزش و پرورش محبت بسیار بزرگی نسبت به حضرت علی (ع) وجود دارد و از اینکه در این نقطه دنیا و در این برهه تاریخی متولد شده و زندگی می کنیم و می توانیم نام امیر المومنین (ع) را به زبان بیاوریم بسیار به خود می بالیم.

وی افزود: نعمت داشتن اهل بیت و محبت به آنان و داشتن شغل انبیا برای ما افتخار بزرگی است؛ شاید شغل دیگری داشتیم و از طریق دیگری امرار معاش می کردیم اما این شرایط را برای خود فرصت طلایی می دانیم و متوجه این حساسیت که دانش آموزان امانت در اختیار ما هستند، هستیم.

کریمیان نقش معلمان در گسترش معرفت دینی را  بی بدیل دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های مؤمن فرصت‌شناسی بوده و فرصت به معنای وقت‌ های ویژه‌ای است که باید در آن کاری انجام گیرد تا در سرنوشت جامعه اثرگذار باشد. و واقعه غدیر را یک فرصت طلایی  توصیف کرد که از طریق برگزاری برنامه های  ویژه  مرتبط با آن می‌ توان پیام آن را به دنیا و به نسل جوان منتقل کرد و ما عهد می بندیم که همگی مروج فرهنگ غدیر در بین دانش آموزان باشیم تا دانش آموزان با آشنایی امیر المومنین (ع) در مسیر تعالی و آسمانی شدن حرکت کنند.

سپس حکم انتصاب علیرضا کریمیان به سمت رییس ستاد فرهنگیان و دانش آموزی گرامیداشت ایام الله میلاد نور استان تهران توسط آیت الله صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر اعطای گردید.

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (21)

گزارشی از اردوی مسجدی‌ها ویژه دانش‌آموزان کرمانشاهی+عکس

تصاویر / شورای همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش همدان

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (20)

پایان دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ایرانشهر و دلگان

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

بولتن شماره (82)ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی:

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش آینده کشور را  تضمین می کند

در مصلی امام خمینی(ره) بجنور

گردهمایی بزرگ دانش آموزی یاوران مقاومت و نماز

حسن ختام هفته پژوهش

پژوهش از نگاه پیامبر و اهل بیت علیهم السلام

تصاویر

نشست شورای سیاستگذاری ستاد همکاریهای استان یزد با حضور مشاور وزیر

با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش

نشست  پیاده سازی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین درلرستان برگزارشد

فیلم / گردهمایی ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش استان یزدبا حضور مشاور وزیرآموزش و پرورش  

دبیرستادهمکاریها تاکید کرد

حمایت از راه اندازی کودکستانها و مدارس وابسته به حوزه علمیه

امام جمعه یزد:

تربیت نسل انقلابی، محور حرکت آموزش و پرورش باشد

نشست مشاور وزیرآموزش و پرورش با روسای ادارات استان یزد

تصاویر

دبیرستاد همکاریها در میان دانش آموزان یزدی

بازدید مشاور وزیرآموزش و پرورش از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار یزد