Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

نقش معلمان در گسترش معرفت دینی بی بدیل است

شناسه مطلب: 24654
زمان انتشار: يكشنبه 01 بهمن 1402 ساعت 09:20

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با فرشته حشمتیان؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، و روسای مناطق آموزش و پرورش پایتخت دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، در این دیدار دبیر کل  بنیاد  بین المللی غدیر اظهار کرد: دل های شما مدیران عشق محبت حضرت علی (ع) را دارد؛ کسی که عاشق امیر المومنین (ع) است دل، جوارح و اعضای بدن و لباس ها یشان تقدس پیدا کرده است؛ برحسب آموخته های خود در دوران کودکی امیر المومنین (ع) یک شخصیت فرا زمینی و فرا نژادی بوده است.

وی  با اشاره به روایات متعدد تصریح کردند: هدف از نزول پیامبران از سوی خداوند متعال، امیر المومنین (ع) بوده و ایشان حلال مشکلات و کلید همه‌ موفقیت ها است؛ علی (ع) الگو و مغناطیس دل مومنان است؛ بر همین اساس قرآن کریم به تعبیر امام رضا (ع) در سوره مباهله به توصیف امام علی (ع) پرداخته است.

حجت الاسلام صدیقی گفت: باید مقصد آموزش و پرورش آن باشد که دانش آموزان با آشنایی امیر المومنین (ع) در مسیر تعالی و آسمانی شدن حرکت کنند؛ هرگز این نکته را نباید فراموش کنیم که بدون حضرت علی (ع) به جایی نمی رسیم زیرا ایشان سمت پدری دارند و نگاه به فرزندانشان بر اساس مهربانی بوده و خواسته های آنان را رد نمی کنند؛ امیر المومنین (ع) به خانواده احساس قدرت و آرامش می دهد.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه حضور پدران شهید در خانه منجر به قوی تر شدن خانواده ها می شود  عنوان کرد:  اگر دارای فرزند صالحی باشیم حضور پدر شهید خود حضرت علی (ع) را احساس می کنیم؛ باید تلاش کنیم از اخوت امیر المومنین (ع) بهره ببریم.

آیت الله صدیقی با اشاره به کتاب های شهید مطهری که با هدف رفع آسیب های اجتماعی نگاشته شده است بیان کردند: ۲ جلد از کتاب های این شهید بزرگوار به نام دافعه و جاذبه درباره  مسایل یادگیری  و انگیزه دهی برای آن است.

وی افزود: تربیت با زور و اجبار نیست؛ وقتی می توانیم جامعه را بسازید که دل افراد و دانش آموزان آنرا در دست داشته باشیم؛ رسالت آموزش و پرورش رسالت مورد قبولی است؛ آموزش و پرورش در حال تغییر و تحول است و  شاهکار آموزش و پرورش آن است که نسل جوان و دانش آموزان را با مکتب امیر المومنین (ع) سیراب کنند.  

وی ادامه داد: باید سبک زندگی امیر المومنین (ع) که ایثار، یتیم نوازی، تواضع، ادب و علم بی کران است را با روش های هنرمندا نه و کودکانه به دانش آموزان و فرزندان این کشور منتقل کنیم؛ امروز بهترین روزگار است زیرا که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای را داریم؛ در زمان غیبت حضرت صاحب الزمان(عج) کسی بهتر از مقام معظم رهبری در دوست شناسی، ارتباط با جوانان، نگاه به ابعاد مختلف عالم  نداریم؛ این سبک و رفتار دقیقا شبیه حضرت علی (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: دولت ما دل در گروه امیر المومنین (ع) و اسلام دارد؛ وظیفه دولت و حاکمیت آن است که امیر المومنین (ع) را به زندگی مردم بیاورد و همه کارها و اقدامات باید در این مسیر باشد؛ امیر المومنین (ع) برای کودکان، معلمان، عرفا، مدیران، نوجوانان الگو است؛ امیر المومنین (ع) مثل نور خورشید است و همه ما باید از آن استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: در برخی از استان ها  با  پاسخگویی به شبهات، فعالیت موثری در این راستا داشته اند؛ آموزش و پرورش و بنیاد بین المللی غدیر با همکاری هم می توانند برای معلمان و گروه های مختلف آموزش شیعه شناسی برگزار کنند؛ همچنین امکانات لازم برای  دوره های آشنایی معلمان با اسلام شناسی و امام شناسی وجود دارد؛ باید در یک اقدام انقلابی و جهادی سیره امیر المومنین (ع) را به مدارس ابتدایی و دبیرستان ها برد؛ باید بتوانیم از ظرفیت هنرمندان در تولید محتوا کمک بگیریم.

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران هم در این دیدار اظهار کرد: نقطه عطف فعالیت‌ های آموزش و پرورش مربوط به رویداد غدیر است و معرفی شخصیت امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) به  عنوان بهترین و کامل ترین الگوی و چراغ راه هدایت،  از رسالت های مهم معلمان می باشد که آن را به نسل امروز منتقل و تبیین کنند.

 وی در ادامه گفت در آموزش و پرورش محبت بسیار بزرگی نسبت به حضرت علی (ع) وجود دارد و از اینکه در این نقطه دنیا و در این برهه تاریخی متولد شده و زندگی می کنیم و می توانیم نام امیر المومنین (ع) را به زبان بیاوریم بسیار به خود می بالیم.

وی افزود: نعمت داشتن اهل بیت و محبت به آنان و داشتن شغل انبیا برای ما افتخار بزرگی است؛ شاید شغل دیگری داشتیم و از طریق دیگری امرار معاش می کردیم اما این شرایط را برای خود فرصت طلایی می دانیم و متوجه این حساسیت که دانش آموزان امانت در اختیار ما هستند، هستیم.

کریمیان نقش معلمان در گسترش معرفت دینی را  بی بدیل دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های مؤمن فرصت‌شناسی بوده و فرصت به معنای وقت‌ های ویژه‌ای است که باید در آن کاری انجام گیرد تا در سرنوشت جامعه اثرگذار باشد. و واقعه غدیر را یک فرصت طلایی  توصیف کرد که از طریق برگزاری برنامه های  ویژه  مرتبط با آن می‌ توان پیام آن را به دنیا و به نسل جوان منتقل کرد و ما عهد می بندیم که همگی مروج فرهنگ غدیر در بین دانش آموزان باشیم تا دانش آموزان با آشنایی امیر المومنین (ع) در مسیر تعالی و آسمانی شدن حرکت کنند.

سپس حکم انتصاب علیرضا کریمیان به سمت رییس ستاد فرهنگیان و دانش آموزی گرامیداشت ایام الله میلاد نور استان تهران توسط آیت الله صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر اعطای گردید.

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش