Print
Zoom In
Zoom Out

مدیرجامعه الزهرا(س)

سابقه همکاری حوزویان در آموزش و پرورش درخشان است

شناسه مطلب: 24636
زمان انتشار: جمعه 22 دی 1402 ساعت 10:30

مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: سابقه تاریخی همکاری حوزویان در آموزش و پرورش درخشان و ارزشمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، سیده زهره برقعی، مدیر جامعه الزهرا(س)، امروز جمعه 22 دی‌ماه در پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات خانه معلم شماره یک قم برگزار شد، اظهار کرد: معدن و انسان شباهت‌های بسیاری دارند.

وی با اشاره به اینکه معدن نیازمند کشف شدن است، مطرح کرد: اگر بخواهیم از ظرفیت‌های انسان بهره‌مند شویم و ظرفیت‌های آن را فعال کنیم نیازمند علم و کشف کردن هستیم.

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه استخراج از معدن نیازمند تلاش و کوشش است، عنوان کرد: در عرصه تعلیم و تربیت نیز نیازمند تلاش و کوشش هستیم.

وی با اشاره به اینکه استخراج از هر معدن متفاوت است، خاطرنشان کرد: انسان‌ها نیز استعدادهای متفاوتی دارند که باید به شیوه‌های مختلف از آن‌ها استفاده کرد.

خانم برقعی با بیان اینکه آموزش و پرورش موفق باید تمام نیازها و مشاغل جامعه را تامین کند، تصریح کرد: استخراج نیازمند تلاش و کوشش است و پرورش انسان‌ها بدون صبر و بردباری ممکن نیست.

وی اضافه کرد: در این مسیر نیازمند همراهی و همکاری و استفاده از یک اکوسیستم موفق هستیم. مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه امروز در جنگ ترکیبی قرار داریم، یادآور شد: در این جنگ میدان تعلیم و تربیت و نوجوانان ما مورد هدف قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در جنگ ترکیبی هدف اصلی دشمن فرهنگ ما است، ابراز کرد: اگر بتوانیم ارزش‌ها و باورهای دینی را به نسل بعدی انقلاب اسلامی منتقل کنیم، پیروز جنگ ترکیبی خواهیم بود.

برقعی با اشاره به اینکه امروز نیازمند تحول بنیادین هستیم، بیان کرد: این تحول بنیادین به نوعی جهاد تبیین است و باید تمام ارکان آموزش و پرورش نسبت به این تحول آگاه شوند.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی از عامل نفوذ استفاده می‌کند تا ملت را درگیر یاس و ناامیدی کند، اظهار داشت: امروز ما مکلف هستیم فرامایشات مقام معظم رهبری را عمل کنیم و امید را در جامعه زنده کنیم.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه همکاری با آموزش و پرورش موجب اصلاح نگرش و ساخت هویت اسلامی و انقلابی می‌شود، مطرح کرد: این همکاری موجب استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه در منظومه تربیتی اسلام، تعلیم و تربیت دو موضوع مستقل نیستند، عنوان کرد: ما مبتنی بر مبانی اسلامی معتقد هستیم درهم تنیدگی تعلیم و تربیت در قرآن کریم بیان شده است.

برقعی با اشاره به اینکه سابقه تاریخی همکاری حوزویان در آموزش و پرورش درخشان و ارزشمند است، خاطرنشان کرد: شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید باهنر نمونه‌های درخشان این همکاری هستند.

انتهای پیام



مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ:

کتاب "مولفه‌های نسل جدید" تا دو ماه آینده منتشر می‌شود

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است