Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

نقش علما و روحانیون برای مردم نقش روشن‌گری و هدایت‌گری است

شناسه مطلب: 24634
زمان انتشار: جمعه 22 دی 1402 ساعت 10:12

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه خود عالم باید از خودش نور داشته باشد، گفت: برای انتخاب افرادی که به مدارس می‌روند باید روحانیونی را انتخاب کنیم که از خودشان نور داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد صبح امروز جمعه 22دیماه در پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات خانه معلم شماره یک قم برگزار شد، اظهار کرد: باید از کلیات پرهیز کرد و برای هر گامی که بر می‌داریم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ارتباط حوزه و آموزش و پرورش حضور حوزویان در کنار دانش آموزان و دانشجویان است، مطرح کرد: انسان تا علم پیدا نکند، در عرصه عمل ورود پیدا نخواهد کرد و ورود حوزه کنار آموزش و پرورش نیز در راستای آموزش علم دینی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تمام ایرادات و اشکالات برای این است که آگاهی از علم دینی وجود ندارد، عنوان کرد: به همین دلیل در تمام آیات قرآن کریم، گمراهان به افرادی که نمی‌دانند تعبیر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در روایات آمده است که علما مانند ستاره‌های درخشان در بیابان هستند، خاطرنشان کرد: نقش علما و روحانیون برای مردم نقش روشن‌گری و هدایت‌گری است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه خود عالم باید از خودش نور داشته باشد، تصریح کرد: برای انتخاب افرادی که به مدارس می‌روند باید روحانیونی را انتخاب کنیم که از خودشان نور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حضور روحانیون در مدراس باید تداوم داشته باشد، یادآور شد: روشن‌گری و هدایت باید دائما ادامه داشته باشد و متوقف نشود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه نباید در این مرحله نیز متوقف شویم، ابراز کرد: باید معلمین توسط اساتید حوزوی دانا، تعلیم داده شوند تا در عرصه تربیتی دانش آموزان درخشان ظاهر شوند.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ هرچه از دین داریم، از حوزه‌ها داریم، بیان کرد: باید تمام تلاش خودمان را برای دین‌داری مردم انجام دهیم ولی نباید اقداماتی انجام دهیم که حوزه علمیه که منبع دین است، دچار اختلال شود.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه افرادی با دیدن یک فرد بی‌حجاب می‌گویند به پیش از انقلاب برگشته‌ایم، اظهار داشت: این افراد هیچ تصوری از پیش از انقلاب ندارند و این سخنان درست نیست.
وی با اشاره به اینکه با پیشرفت تکنولوژی 40 سال است که بشر به سوی فساد رفته است، مطرح کرد: امروز تلفن‌های همراه فساد را دم دستی قرار داده‌اند که باتوجه به این موضوعات ما به خوبی توانسته‌ایم جوانان خود را حفظ کنیم. امام جمعه اصفهان اضافه کرد: اینکه امروز صف بزرگی از جوانان تشکیل شده که خواستار اعزام به غزه و جنگ با اسرائیل هستند، موضوع بسیار ارزشمندی است.

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است