Print
Zoom In
Zoom Out

همزمان با سالروز شهادت سپهبد سلیمانی؛

زنگ مقاومت در مدارس کردستان نواخته شد

شناسه مطلب: 24623
زمان انتشار: چهارشنبه 13 دی 1402 ساعت 13:15

همزمان با سالروز شهادت سپهبد سلیمانی زنگ مقاومت در مدارس استان کردستان نواخته شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین توکلی نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان در آئین نمادین استانی نواختن زنگ مقاومت که در دبستان دکتر فانی ناحیه دو شهرستان سنندج برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: سردار سلیمانی یک شخص نیست؛ بلکه ایشان یک مکتب هستند مکتبی که راه و روش به سعادت رسیدن در آن به پیروانش آموخته می شود.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: ما باید دانش آموزان را با مفاهیم والای انقلاب و مقاومت آشنا کنیم تا از این طریق بتوانیم در ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت گام برداشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان همچنین در خصوص مفهوم ایثار گفت: ایثار به معنی مقدم کردن هدف بر خود یک مفهوم بسیار عالی و ارزشمند است و افراد محدودی مفتخر به نشان ایثار در سطح عالی می شوند؛ سپهبد سلیمانی از جمله آن انسانهای برجسته بود که خود را فدای امت اسلام و اهداف ارزشمند نظام مقدس اسلامی نمود.

حجت الاسلام توکلی همچنین در خصوص وظایف امت اسلامی خاطر نشان کرد: مومن باید همواره در مقابل خدعه های دشمنان هوشیار بوده و با مقاومت در مقابل زورگویی آنان، تبیین درست وقایع برای دیگر افراد جامعه و حضور در صحنه های اثر گذار ملی _مذهبی مانند انتخابات عزتی را که با خون مبارک هزارن شهید برای این سرزمین بدست آمده است پاسداری کنیم.

صلاح الدین مفیدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه نیز در طلیعه این آئین ضمن گرامیداشت دهه بصیرت و مقاومت و سالروز شهادت سپهبد سلیمانی عنوان کرد: امروز همه ما میهمان شهدا هستیم؛ یک مهمانی معنوی که باید با بهره گیری از راه و روش و مسلک این چراغ های هدایت سعادت دنیا و قیامت را برای خود فراهم نماییم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به ولادت پرسعادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد: همواره در طول تاریخ از دامن مادران وارسته بزرگ مردانی تربیت شده اند که در عصر خود نقطه عطف بوده اند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان سنندج همچنین به مقام والای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز اشاره ای کرد و گفت: شهید سلیمانی الگویی ناب برای همه ما بود؛ ایشان با عمل خویش درس های بزرگی به ما آموختند که می توان با تاسی به هر کدام از آنها مسیر سعادت را طی کرد.

گفتنی است در این آئین برنامه هایی همچون قرائت زندگی نامه شهید کاکه جانی از شهدای مدافع امنیت توسط همسر ایشان، اجرای سرود حماسی دبستان شاهد شهید خسروی و نهایتا نواختن زنگ مقاومت توسط مسئولان حاضر اجرا گردید.

به مناسبت هفنه معلم  صورت گرفت

تجلیل دبیر ستاد همکاریها از فرزند شهید ایرانمنش / شهید ایرانمنش را بیشتر بشناسیم

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم