Print
Zoom In
Zoom Out

استاد حوزه علمیه خواهران:

برای کادر سازی نیاز به تربیت درست دانش آموزان داریم

شناسه مطلب: 24622
زمان انتشار: سه شنبه 12 دی 1402 ساعت 09:08

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: امروز به منظور کادرسازی و حفظ هویت ملی و دینی نوجوانان و جوانان، نیاز داریم مشکلات را بیان کرده و راه حل آن‌ها را نیز برای جوانان تبیین کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، وحیده محمدلو از طلاب خواهر فعال در تبلیغ دانش آموزی در گفت‌وگویی، با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای نوجوانان و جوانان و دانش آموزان، اظهار داشت: امروز نوجوانان در تیررأس حملات دشمنان قرار دارند و با توجه به اینکه بنده خودم به عنوان مبلغه طرح امین در مدارس حضور دارم این نیاز را بیش از بیش احساس می‌کنم.

وی با بیان اینکه در مدارس مختلف در موضوعات حجاب، مهدویت، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسخ به شبهات سخنرانی کردم، گفت: متاسفانه فوج فوج شبهات از طریق فضای مجازی وارد اذهان دانش آموزان و جوانان می‌شود و نیاز است به آن ها پاسخ داده شود و در این راستا، در جلساتی که در مدارس، مسجد، حسینیه و امامزاده برای دانش آموزان، معلمین، مربیان و مبلغات و طلاب داشتم، بر لزوم تبیین مسائلی چون حجاب، تربیت اسلامی، آسیب‌های اجتماعی، بیانیه گام دوم، و معرفی الگوهای زن اسلامی، بیان آسیب‌های فضای مجازی و تبیین ابعاد جنگ نرم تاکید کردم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی عنوان کرد: امروز به منظور کادرسازی و حفظ هویت ملی و دینی نوجوانان و جوانان نیاز داریم مشکلات را بیان کرده و راه حل آن‌ها را نیز برای جوانان تبیین کنیم، البته توانمندسازی اولیاء در راستای تربیت فرزند، بیان آسیب‌های اجتماعی برای والدین و بیان مدیریت استفاده از فضای مجازی برای دانش آموزان نیز لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه امروز باید جهاد تبیین در مدارس و برای دانش آموزان به صورت واقعی اتفاق بیفتد، اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از دانش آموزان و جوانان هیچ اطلاعی از دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و مبانی اسلام ندارند و لذا باید این مسائل به درستی برای مردم تبیین شود.

محمدلو خاطرنشان کرد: در مدارسی که به عنوان مبلغه حضور داشتم سعی کردم با دانش آموزان دختر ارتباط صمیمی داشته باشم تا بتوانم مشکلاتی را حل کنم و لذا با دادن جوایز، اجرای پویش‌های مختلف، مسابقه‌ها سعی کردم آن‌ها را در اجرای برنامه‌ها دخیل کنم و البته نباید این ارتباط ها فقط صرفا به ایام تحصیل محدود شود و باید با دانش آموزان از طریق حقیقی و مجازی در طول سال ارتباط داشته باشیم که فعال کردن کانون‌های تربیتی مساجد در ایام تابستان و برگزاری کلاس‌های جذاب برای دانش آموزان در عرصه لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد اصلاح مشکلات و اخلاق انسان‌ها فقط با مهربانی و ارتباط درست ممکن است و باید به نوجوانان و دانش آموزان با رفتار خودمان، حس کرامت انسانی را انتقال دهیم، چیزی که دشمن به شدت به دنبال از بین بردن آن می‌باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی عنوان کرد: گاهی تغافل و نادیده گرفتن خطاها و به ویژه عدم تحقیر می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای نوجوانان و جوانان هم موثر باشد و اگر یک‌ معلم و مربی بتواند احساس کرامت نفس را در دانش آموزان ایجاد کند، خواهد توانست بخش قابل توجهی از مسیر تربیت را طی کند.

وی تأکید کرد: متربی را به این باور برسانیم که انسان بالاتر از این است که به گناهان آلوده بشود و اگر این باور در نوجوان و جوان ایجاد بشود و به سراغ مسائل پست نمی‌روند.

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس