Print
Zoom In
Zoom Out

سه ضلع جامعه سعادتمند از نگاه آیت الله اعرافی

شناسه مطلب: 24603
زمان انتشار: شنبه 02 دی 1402 ساعت 08:34

مدیرحوزه های کشور در جمع نهادهای حوزوی استان مازندران سه ضلع جامعه سعادتمند را تببین کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه و رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در جمع طلاب و مبلغین طرح امین و نهادهای حوزوی در مازندران، اظهار داشت: طیف فرهنگ‌ و دینی که از مازندران برخاستند یک شمول و گستردگی خاصی دارد، این بزرگان غیر از مقامات علمی و خردورزی، در عمل هم اهل میدان بوده و تلاش کردند.

وی افزود: برای اینکه این استان به نقطه مطلوب برسد، اتکا به هویت تاریخی ضرورت دارد، اینها را باید به حوزه و دانشگاه برد، این ریشه عمیق تاریخی همچون درختی تنومند در تاریخ رشد کرده و اثرگذاری کرده است.

آیت الله اعرافی یادآور شد: امروز علاوه بر هویت سازی باید بر آن برگ‌های جدید متناسب با نیاز نسل جوان بی‌افزاییم، این چیزی است که به حوزه‌های علمیه خط می‌دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: یک مثلث سه ضلعی است که اگر در جامعه منزلت داشته باشد جامعه سعادتمند است، این سه ضلع، آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه است که همه ما باید تلاش کنیم پرکار و قوی باشند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش جایگاه رفیعی دارد، گفت: همه دستگاه‌ها باید پیوست آموزش و پرورشی داشته باشند، باید کمک کنیم تا در صدر باشد، از آن طرف دستگاه آموزش و پرورش باید راه را برای اصلاح، ارتقا و تکمیل باز کند.

وی با اشاره به کارهایی که درباره آموزش و پرورش در سند تحول انجام شد، تصریح کرد: درخواست در این رابطه این است که حوزه اولویت خودش را آموزش و پرورش بداند و به سوالات پیچیده دانش آموز امروز با درنظر گرفتن شرایط پاسخ بدهد.

آیت الله اعرافی با اشاره به طراحی طرح‌های تحول در حوزه، بیان کرد: یکی از طرح‌های کلان، امضای برنامه مشترک پنج ساله با وزیر آموزش و پرورش با سی محور از جمله طرح امین بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این که معالجه دردهای آموزش و پرورش این است که کمک به ارتقای آن را باید از همه بخواهیم، تأکید کرد: خارجی‌ها گاهی نسبت به انجام کار فرهنگی طلاب در آموزش و پرورش حساسیت نشان دادند، در حالی که این حضور با تعامل و مهر و محبت است، نقصی هم اگر وجود دارد آماده اصلاح آن هستیم.

 آیت الله علیرضا اعرافی  همچنینن در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: با اشاره به تأثیرگذاری اجرای طرح امین در مدارس دانش آموزی، ادامه داد: طرح "امین" خیلی دشمن دارد، از بی بی سی گرفته تا برخی منحرفین داخلی درباره‌اش حرف می‌زنند؛ وزیر کشور در اجلاس خبرگان گفت که «هر جایی که امین بوده از فتنه‌ها مصون‌تریم و در اغتشاشات اصلا نبوده که مبالغه نیست».

مدیر حوزه های علمیه  اجرای طرح امین در مدارس را بالاترین کار حوزه و روحانیت دانست و اظهار کرد: طلبه‌ای که به مدرسه و دبیرستان می‌رود نمی‌تواند طلبه عادی باشد؛ دغدغه هر روز ما ارتقاء روند کیفی کار است.

 



فعالیت‌های تبلیغی مدرسه امام صادق(ع) در مدارس شهر تهران

استاندار سمنان در ششمین اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی تأکید کرد؛

لزوم اهمیت ارتباط با خدا و اقامه نماز/ حسرت یک نماز پس از ۴۰ سال

گام‌های مهم حوزه علمیه خراسان در توسعه مدارس امین

مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد؛

۹۶ درصد مخاطبان مدارس طرح امین ،عملکرد مبلغین را عالی ارزیابی کرده‌اند.

دوره آموزشی «جذب دانش‌آموزان به نماز» در کرمانشاه برگزار شد

امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش مبتنی برفهم کودک

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)