Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام والمسلمین ملکی:

تعلیم و تربیت نیازمند تحقیق، تفکر و استفاده از تجربیات دیگران است

شناسه مطلب: 24588
زمان انتشار: پنجشنبه 23 آذر 1402 ساعت 13:13

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم گفت: حضور در عرصه تعلیم و تربیت نیازمند تخصص است و بدون تحقیق، تفکر و استفاده از تجربیات دیگران نمی‌توانیم به اهداف خود برسیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در اجلاسیه سراسری طلاب و روحانیون مدیر در آموزش و پرورش که در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س)، اظهار کرد: تعلیم و تعلم از ابتدا در امتداد مسیر انبیاء توسط حوزه‌های علمیه انجام می‌شده است.

وی اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است، اگر افرادی که علم دارند در معارف ناب اهل بیت(ع) غرق نباشند، علم آن‌ها از جهل بدتر است.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم با اشاره به اینکه امروز حوزه‌های علمیه افراد خود را به میدان فرستاده است، مطرح کرد: توقع حوزه از این افراد این است که چندبرابر دیگران تلاش کنند.

وی با بیان اینکه کار چند برابری انسان را به حاج قاسم تبدیل می‌کند، عنوان کرد: باید عهد ببندیم که در این عرصه به کارمند تبدیل نشویم بلکه عاشق باشیم چراکه عشق می‌تواند انرژی درونی انسان را آزاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بهترین مکان برای تبلیغ است، خاطرنشان کرد: ظرفیت آموزش و پرورش حتی از دانشگاه نیز قوی‌تر است.

وی ادامه داد: البته حضور در این عرصه نیازمند تخصص است و بدون تحقیق، تفکر و استفاده از تجربیات دیگران نمی‌توانیم به اهداف خود برسیم.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم با بیان اینکه تعلیم و تربیت کار سختی است، تصریح کرد: همین سختی موجب شده است که تعلیم و تربیت به عنوان شغل انبیاء معرفی شود.

وی افزود: افرادی که تخصص و انگیزه لازم در عرصه تعلیم و تربیت ندارند باید هرچه سریع‌تر از این مسیر خارج شوند چراکه عدم آگاهی در این عرصه موجب خسران می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه باید به پاداش اخروی تعلیم و تربیت توجه داشته باشید، یادآور شد: تعلیم و تربیت زمانی محقق می‌شود که دانش آموزان به معلم و مدیر خود اعتماد داشته باشند.

وی اضافه کرد: احساس امنیت، حکمت، دلسوزی و ... نسبت به معلم موجب جلب اعتماد دانش آموزان می‌‍شود.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم با بیان اینکه اگر به دانش آموزان کرامت داده شود، در مسیر درستی قرار می‌گیرند، ابراز کرد: تعلیم و تربیت یک اقدام شورایی است و با همکاری دیگران باید در این عرصه به موفقیت برسید.

انتهای پیام



مدیر حوزه علمیه خراسان تاکید کرد

ضرورت تسلط مربیان طرح امین بر فضای مجازی و ارتباط با نسل جدید

امام جمعه برازجان:

ره آورد حضورروحانیون در آموزش و پرورش تقویت هویت دینی دانش‌آموزان است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است