به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، این نشست با هدف هم افزایی دستگاههای مرتبط با این طرح به منظورافزایش سطح تعاملات وتجمیع ظرفیتها در راستای تقویت پیوند مسجد و مدرسه با حضور اثرگذار برگزار شد.
این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری که فرمودند؛« میان مسجد و مراکز آموزشی درهر محل همکاری و پیوند تعریف شده و شایسته ای برقرار گردد» توسط ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش تدوین و مورد استقبال مسئولان ارشد حوزه علمیه و وزرات آموزش و پرورش قرارگرفته است.
حجت الاسلام حمید نیکزاد در ابتدای این نشست با تقدیر از اهتمام نمایندگان سازمانها و دستگاه ای مربوطه در این نشست گفت؛ رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف با مسولان فرهنگی و دستگاههای مربوطه مکرر تأکید کرده اند؛ دانش آموزان برجسته و ممتاز در هر محل در مسجد و در برابر چشم مردم از سوی ائمه جماعات تشویق شوند.
دبیر ستاد همکاریها افزود، بر این اساس وهمچنین جهت تحقق بخش دیگری از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طرح پیوند مسجد و مدرسه تدوین شده وامید واریم با همکاری سایر دستگاهای مرتبط با امر تبلیغ و تعلیم و تربیت شاهد نتایج خوب اجرای این طرح باشیم.
برپایه این گزارش، تربیت نوجوانان و جوانان در فضای مسجد از طریق ایجاد انس با مسجد با محوریت مربی آموزشی و افزایش اثربخشی مسجد در حوزه تربیت در کنار مدرسه و خانواده از اهداف این طرح می باشد
همچنین، تهیه محتوای چند رسانه ای ویژه اولیا و دانش آموزان با موضوع معرفی آثار و برکات حضور در مسجد، شناسایی ظرفیت ها کانون، پایگاه و بسیج مسجد، برگزاری کلاس های آموزش خانواده در حسینه و مسجد محل، تشکیل جلسات دانش آموزی، انجمن ها و تشکل های مدرسه در محل مسجد از برنامه های پیش بینی شده برای تحقق پیوند مدرسه و مسجد است.
گفتنی است در این نشست، دبیر و معاونین ستاد همکاریها توضیحات لازم در خصوص نحوی اجرایی کردن این طرح و نیز محتوای پیشنهادی آنرا جهت تصویب و سپس ابلاغ با مشارکت نهادهای مرتبط ارائه دادند.
در این نشست، معاون سازمان اوقاف کشور، معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، رییس کانونهای مساجد، رییس سازمان فعالیت های دینی شهرداری تهران، مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، دبیر شورای فرهنگی وزارت کشور، معاون حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه، معاون فرهنگی کانون پرورشی کشور، مدیرکل تبلیغ سازمان تبلیغات، معاون سازمان بسیج دانش آموزی حضور داشتند.