Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

همه امکانات کشور باید در اختیار امر تربیت قرار گیرد

شناسه مطلب: 24565
زمان انتشار: دوشنبه 13 آذر 1402 ساعت 21:57

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، مدرسه را مهم‌ترین نهاد تربیتی عنوان کرده و گفت: همه امکانات کشور باید در اختیار امر تربیت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله سید محمد علی آل‌هاشم، رئیس کمیته همکاریهای استان آذربایجان شرقی در نشست قطب چهار کشور ستاد همکاریهای آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: دستیابی به ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی و نظام اسلامی مستلزم تلاش همه جانبه در تمام ابعاد علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است‌.

وی ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت از مهم‌ترین زیرساخت‌های تعالی همه جانبه کشور و ابزار اساسی برای ارتقا شایستگی‌های سرمایه انسانی کشور در عرصه‌های مختلف است.

آیت الله آل هاشم با اشاره به چند ساحتی بودن تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بیان کرد: به نظر می‌رسد نظام یکپارچه تربیتی، حلقه مفقوده نظام آموزشی از مدرسه گرفته تا خانواده، مسجد، جامعه و دانشگاه بوده و  یکپارچه‌نگری مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف سند تحول است.

وی با تاکید بر تقویت شایستگی اعتقادی و حرفه‌ای مدیران و معلمان، تقویت ایمان و بصیرت دانش‌آموزان را بسیار حایز اهمیت عنوان کرد و گفت: توجه به تربیت تمام ساحتی برای گسترش عدالت آموزشی، افزایش مشارکت و اثربخشی خانواده در نظام تعلیم و تربیت و به بار آوردن انسان موحد، مومن، معتقد به معاد و آشنا و متعهد به مسئولیت‌های عدااتخواهانه و صلح‌جویانه ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید بیش از این در رابطه با مسایل پرورشی دانش‌آموزان تلاش کنید؛ چرا که الان دشمنان دانش آموزان را هدف قرار داده‌اند.

امام جمعه تبریز در ادامه از تلاش و پیگیری‌های دقیق مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونت‌ پرورشی و تمامی تشکل‌های این مجموعه و نهادهای حوزوی برادران و خواهران، قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه تربیت صحیح جسمی و روحی باعث شکوفایی استعدادهای ذاتی بشر و تعالی حقیقی است، اظهار کرد:
هدف کلی جریان تربیت باید آماده‌سازی متربیان برای برپایی مدینه فاضله و تمدن نوین اسلامی باشد؛ اما این آمادگی در صورتی محقق خواهد شد که متربیان در تمامی ابعاد به شکل یکپارچه در راستای شکلگیری جامعه صالح بر اساس معیارهای نظام اسلامی تکوین و تعالی یابد.

آیت الله آل هاشم گفت: انسان نقش اساسی در شکل‌گیری هویت فردی و جمعی خود و تشکیل جامعه صالح دارد؛ از این رو لازم است با درک موقعیت خود و دیگران و با استناد بر اعمال فردی و جمعی مبتنی بر معیارهای اسلامی در تحقق هدف کلی تربیت بکوشد و نقش هر یک از بازیگران عرصه آموزش و پرورش اعم از خانواده، معلم، مدرسه و رسانه در فرایند تربیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به تقدم پرورش بر آموزش، بیان کرد: چالش‌های تربیتی بر بعد آموزشی تقدم دارند. رشد و تکامل تدریجی بوده و باید تربیت نیز در کنار آموزش به عنوان یکی از مهم ترین کارکردهای نظام آموزشی به شمار آمده و هدف غایی نظام تعلیم و تربیت و پرورش سرمایه انسانی به عنوان قوه عاقله جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امروزه آینده جامعه ارتباط تنگاتنگی با تربیت دانش‌آموزان دارد و تغییر در رویکردها و روش‌های تربیتی ضروری بوده و به روش‌های پرورشی متفاوتی نیاز دارد؛ چرا که امروز نسل جدید در زمینه فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، رباتیک و زبان‌های خارجی، مسلط‌تر از نسل‌های قبل بوده و روش‌های سنتی دیگر جواب نمی‌دهند.

انتهای پیام

به مناسبت هفنه معلم  صورت گرفت

تجلیل دبیر ستاد همکاریها از فرزند شهید ایرانمنش / شهید ایرانمنش را بیشتر بشناسیم

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم