Print
Zoom In
Zoom Out

در همایش بصیرت فاطمی تبیین شد

تفکر بسیجی در میان‌فرهنگیان ساری و جاری است

شناسه مطلب: 24551
زمان انتشار: چهارشنبه 08 آذر 1402 ساعت 09:05

اگر از رزمنده‌ها و ایثارگران دفاع مقدس بپرسید در جبهه‌های جنگ چه دیدید پاسخ می‌دهند «خدا»، چراکه حضور خدا را پررنگ می‌دیدند و همین موضوع باعث استقامت در آن شرایط سخت بود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد همکاریها،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، در همایش تبیین بصیرت فاطمی اظهار داشت: خداوند برای انتخاب به انسان قدرت داده و راه را به وی نشان داده است؛ یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که جوامع با آنها درگیر هستند این است که انسان می‌خواهد پس از مرگ چشمانش باز شود یا قبل از مرگ به آگاهی برسد. 

وی با بیان اینکه، بعد از مرگ همه مردم بصیر می‌شوند و باطن افراد را می‌بینند و در خواست بازگشت به دنیا را دارند، افزود: موضوع بصیرت بسیار مهم است؛ بصیرت قبل از مرگ این است که خدا چشم عقل ما را باز کند و انسان عاقل کسی است که نتیجه کار را در ابتدای انجام کار ببیند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری بیان داشت: اگر از رزمنده‌ها و ایثارگران دفاع مقدس بپرسید در جبهه‌های جنگ چه دیدید پاسخ می‌دهند «خدا»، چراکه حضور خدا را پررنگ می‌دیدند و همین موضوع باعث استقامت در آن شرایط سخت بود و امروز باید در تمام محاسبات خدا را ببینم و حضورش را همانند آن شرایط احساس کنیم تا بتوانیم به رشد و شکوفایی برسیم.

این استاد حوزه اذعان داشت: آخرت را چون آخر دنیاست این‌گونه نام نهادند؛انسان عاقل آخرت را با بصیرت می‌بیند و فرجام کار را می‌داند به همین دلیل این نوع نگاه را بصیرت فاطمی می‌نامند، بصیرت فاطمی یعنی انسان از قرآن و اهل‌بیت بگیرند و انتها و فرجام فعالیت هایش را در روزهای ابتدایی مسیرش بداند

وی تأکید کرد: به اخبار دشمن گوش ندهید چرا که شمارا از مسیر منحرف می‌کند؛ قرآن کریم، راه و مسیریابی، برای ندیدن هرآنچه غیر خدایی است و به همین دلیل غیر از خدا را نمی‌بینند و کسانی که از راه مسیریابی دیدنی استفاده می‌کنند محو جلوه‌های دنیوی شده و ابرقدرت‌های زمینی را خدا می‌پندارد؛ بسیجی کسی است که ابرقدرت او خدا باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری اضافه کرد: هر فردی چشم عقل او باز باشد می‌داند فرصت بسیار کوتاه است و به همین دلیل در مسیر زندگی تمام تلاش خود را می‌کنند و این ویژگی بسیجی است که مجاهد ولایت‌مدار است باشد.

وی تصریح کرد: هر فردی که با نگاه باز در زندگی پیش می‌رود می‌داند که دنیا یک میدان مین با مین‌های قدرت، ثروت و... است و تنها از یک معبر برخوردار است که باید از آن عبور کند و گرفتار آنها نشود.

وی خاطرنشان کرد: بسیجی کسی است که می‌داند اگر تا انتهای مسیر استقامت نکند، تلاشش را در تمام مسیر بیهوده کرده است لذا استقامت می‌کند و علی‌رغم تمام مشکلات پیش می‌رود؛ جمهوری اسلامی به‌اندازه‌ای بسیجی دارد که نگذاشت یک وجب خاک پس از ۸ سال جنگ از کشور کم شود و امروز به شکوهی رساندند که در عموم عرصه‌های بین‌المللی از کشورهای برتر باشد.

  *حضرت زهرا (س) اولین تبیین‌گر   

در ادامه این همایش محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: حضرت زهرا (س) اولین تبیین‌گر اسلام عزیز و شیعه بود و با اقدام خود باعث حفظ تشیع و اسلام عزیز شد

وی ادامه داد: بسیج یک فرهنگ است و نه یک نهاد و از زمان رسول اکرم (ص) آغاز شد و در ابتدای انقلاب هم یک شجره طیبه به نام بسیج شکل گرفت که در دفاع مقدس، امنیت شهری، اقدامات فرهنگی، اجتماعی و حتی حوزه‌های بهداشتی در این دوران نام بسیج درخشیده است.

ابراهیمی اذعان داشت: تفکر و مشی بسیجی در میان‌فرهنگیان ساری و جاری است و تفکر بسیجی بر اساس خدمت به خلق خدا است و اگر اقدامی رضایت خداوند را همراه داشته باشد، آن اقدام بسیجی وارد قلمداد خواهد شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: بسیج در بزنگاه‌های تاریخی بسیج حضوری مؤثر داشته و این امر حیرت جهانیان را به دنبال داشت بسیج در میان دانش‌آموزان و فرهنگیان تفکر بسیج به‌عنوان یک ارزش و افتخار است

به مناسبت هفنه معلم  صورت گرفت

تجلیل دبیر ستاد همکاریها از فرزند شهید ایرانمنش / شهید ایرانمنش را بیشتر بشناسیم

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم