Print
Zoom In
Zoom Out

برشی از یک کتاب

وقتی پیامبر روضه خوان حضرت زهرا سلام الله علیها می‌شود

شناسه مطلب: 24547
زمان انتشار: دوشنبه 06 آذر 1402 ساعت 09:34

آیت االه ابراهیم امینی "ره " درکتاب "بانوی نمونه اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها " ماجرای آخرین شب حیات رسول اعظم اسلام حضرت محمد مصطفی صل الله علیه و آله را در روایتی از حضرت امام موسی کاظم علیه السلام تبیین نموده است. 

پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت جان سوز حضرت زهرا سلام الله علیها متن این روایت  را که به گونه ای روضه خوانی حضرت ختمی مرتبت برای پاره تن خود است منتشرمی کند.

حضرت موسى بن جعفر عليه السلام فرمود: پيغمبر اكرم (صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم) در آخرين شب زندگى، على و فاطمه و حسن و حسين عليهم السلام را دعوت نمود و درب خانه را بست و با آنان خلوت كرد. فاطمه را نزد خويش خواند و مدت زيادى در گوشش سخن گفت. چون مذاكره آنان بطول انجاميد على و حسن و حسين عليهم السلام خارج شدند و دم درب ايستادند.

 مردم، پشت در ايستاده بودند، زنان پيغمبر به على و حسن و حسين نگاه مى كردند.... حضرت على مى فرمايد: طولى نكشيد كه فاطمه (عليهاالسلام) مرا صدا زد. وقتى داخل شدم ديدم حال رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم) بسيار خطرناك است، نتوانستم از گريه خوددارى نمايم، فرمود: يا على چرا گريه مى كنى؟ هنگام فراق و جدايى فرارسيده، تو را به خدا مى سپارم، و به سوى پروردگار جهان مى شتابم، گريه و غم و اندوه من براى تو و دخترم زهرا است. زيرا مردم تصميم گرفته اند حقوق شما را پايمال نمايند و بر شما ستم كنند. شما را به خدا مى سپارم ، خدا هم وديعه ى مرا پذيرفته است يا على اسرارى را به فاطمه گفتم او هم به تو خواهد گفت، به دستورات من عمل كن و بدان كه فاطمه راستگو است.                                              

سپس فاطمه (عليهاالسلام) را در بغل گرفت، سرش را بوسيد، و فرمود: فاطمه جان! پدرت به قربانت ،صداى گريه ى زهرا بلند شد، پيغمبر (صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم) فرمود: خدا انتقام تو را از ستمكاران مى ستاند و براى غضب تو غضب مى كند. واى بر ستمكاران، واى بر ستمكاران، واى بر ستمكاران! سپس شروع بگريستن نمود.

حضرت على (عليه السلام) مى فرمايد: اشك رسول خدا مانند باران جارى شد و محاسن شريفش را تر كرد، در حالى كه از فاطمه جدا نمى شد و سر مباركش روى سينه من قرار داشت و حسن و حسين پاهايش را مى بوسيدند و بلند بلند گريه مى كردند، صداى گريه ى ملائكه را مى شنيدم و بطور حتم جبرئيل در يك چنين موقع حساسى رسول خدا را تنها نگذاشته است.

 فاطمه ى زهرا طورى مى گريست كه زمين و آسمان برايش مى گريستند. سپس پيغمبر (صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم) فرمود: فاطمه جان! خدا خليفه ى من است بر شما و او بهترين خليفه است. عزيزم گريه نكن زيرا گريه ى تو عرش خدا و ملائكه و زمين و آسمان را به گريه انداخته است. به خدا سوگند! تا من داخل بهشت نشوم، كسى داخل آن نخواهد شد، و تو نخستين كسى هستى كه بعد از من با لباسهاى زيبا داخل بهشت مى شوى، كرامت پروردگار جهان گوارايت باد.

 به خدا قسم تو بزرگ زنان بهشت هستى. به خدا سوگند دوزخ چنان فرياد مى كشد كه از صدايش ملائكه و پيمبران صحيه ميزنند، از جانب پروردگار عالم به او خطاب مى شود، ساكت باش تا فاطمه دختر محمد (صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم) به سوى بهشت برود.

 به خدا سوگند در حالى كه حسن در طرف راست و حسين در طرف چپ تو حركت مى كنند داخل بهشت خواهى شد، و از طبقات عالى آن، بر اوضاع محشر نظارت خواهى نمود در حاليكه پرچم حمد در دست على (عليه السلام) قرار دارد.

 به خدا سوگند در آن هنگام حق تو را از دشمنان مطالبه خواهم نمود. در آن هنگام اشخاصى كه حق تو را غضب نمودند و دوستى تو را قطع كرده اند پشيمان خواهند شد. هر چه بگويم: خدايا بداد امت من برس، در جواب گفته مى شود: بعد از تو قوانين و دستوراتت را تبديل نمودند و مستوجب آتش دوزخ گشتند./ [بحارالانوار ج 22 ص 490.]

برگرفته ازکتاب  بانوى نمونه اسلام اثر ایت الله ابراهیم امینی "ره"

 

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد