Print
Zoom In
Zoom Out

 مدیرکل آموزش و پرورش فارس

مبنای همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است

شناسه مطلب: 24533
زمان انتشار: دوشنبه 29 آبان 1402 ساعت 16:36

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: تلاش داریم با تعامل با حوزه های علمیه دانش آموزانی در تراز تمدن اسلامی تربیت کنیم.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، محمد خلیل عسکری در نشست قطب  ۳ کشوری ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با حضور استان های ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه وبویراحمد و فارس در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش فارس به شکل کنونی از ۱۱۶ سال قبل راه اندازی شده و  در ابتدا برخی از استان های همجوار را نیز  تحت پوشش داشته است

وی افزود: ۶۲ هزار معلم شاغل کار تعلیم و تربیت بیش از ۹۴۰ هزار دانش آموز را در سطح استان برعهده دارند.

عسکری تصریح کرد: حوزه علمیه فارس با قدمت بیش از  ۷۰۰ ساله خود همواره سرآمد بوده است به طوری که مدرسه خان شیراز  در دوره صفویه بسیار معروف بوده است.

وی ادامه داد: بزرگانی بیشماری در ادوار مختلف در این سرزمین پرورش یافته اند لذا نمونه های بسیاری از علما را در دوران گذشته و معاصر  را در فارس داشته ایم  که نامشان در تاریخ می درخشد. 

نایب رئیس کمیته همکاریهای فارس خاطرنشان کرد: از سوی رهبر معظم انقلاب، شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام نامیده شد و ایشان جایگاه فارس را در قله دانستند.

وی اضافه کرد: تقدیم ۱۵ هزار شهید به انقلاب در استان فارس و تعلق ۲۵ درصد از این شهدا به جامعه دانش آموزی و فرهنگی از دیگر افتخارات این استان وآموزش و پرورش است.

عسکری عنوان کرد:بر اساس سندتحول بسیاری از دستگاه ها جز عوامل موثر تربیت محسوب می شوند اما حوزه علمیه هم از عوامل موثر و هم از عوامل سهیم در فرآیند تعلیم و تربیت است.  

وی ادامه داد: حوزه علمیه نقش حمایتی در تعلیم و تربیت ایفا می کند و بواسطه اهمیت نقش حوزه در فرآیند تعلیم و تربیت بیش از ۲۵سال است که دفتر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش راه اندازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود:پس از تدوین سند تحول و بر اساس این سند قرار است از ظرفیت حوزه‌های علمیه در تعمیق و تثبیت مبانی دینی و اعتقادی دانش آموزان بهره مند شویم.

وی ادامه داد: تلاش داریم با تعامل با حوزه های علمیه دانش آموزانی در تراز تمدن اسلامی تربیت کنیم.

وی با اشاره به فعالیت مدارس طرح امین عنوان کرد: همه مدارس تحت هر عنوانی در محتواهای درسی و برنامه های تربیت و آموزش های عمومی تابع آموزش و پرورش هستند لذا مدارس امین وابسته به حوزه علمیه هستند و تنها فعالیت های فوق برنامه خود را بر اساس برنامه های ارایه شده از سوی حوزه های علمیه انجام می دهند.

عسکری اذعان کرد: در استان فارس ۹ مدرسه طرح امین داریم که به واسطه استقبال مردم از این نوع مدارس توسعه آنها را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در استان فارس ۲ هزار و ۳۰۰ طلبه طرح امین داریم که به صورت جهادی در مدارس فعالیت می کنند و توانسته اند ارتباط خوبی با دانش آموزان برقرار کنند و به شبهات انها پاسخ بدهند. .

به مناسبت هفنه معلم  صورت گرفت

تجلیل دبیر ستاد همکاریها از فرزند شهید ایرانمنش / شهید ایرانمنش را بیشتر بشناسیم

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم