Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور وزیرآموزش و پرورش در شیراز تاکید کرد

مدیریت مدارس طرح امین برعهده آموزش و پرورش است / نقش حوزه علمیه حمایتی است

شناسه مطلب: 24532
زمان انتشار: دوشنبه 29 آبان 1402 ساعت 15:59

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه وآموزش و پرورش، گفت: استان فارس در بحث همکاری های بین دو نهاد و اجرای طرح ها همواره سرآمد بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،حجت‌الاسلام حمید نیکزاد در نشست منطقه ۳ کشوری ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با حضور استان های ایلام، لرستان ، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس در باشگاه فرهنگیان شیرازاظهار کرد:معلم ابتدا باید خودسازی کند و مراتب تربیتی را طی کند سپس به تربیت دانش آموزان بپردازد لذا معلم نباید صرفا به آموزش بپردازد بلکه تربیت دانش آموزان جزیی از عملکرد معلم است.

وی افزود:مسیرهمکاری ها و ارتباطات آموزش و پرورش و حوزه های علمیه همواره مطلوب بوده اما در دوسال اخیر این همکاری ها به نحو قابل توجهی ارتقا یافته است.

دبیر ستاد همکاریها تصریح کرد: دستورالعمل طرح امین که بسیار کار پژوهشی روی آن انجام شده و از طرح های پخته و جا افتاده است  توسط وزیر آموزش و پرورش ومدیر حوزه های علمیه ابلاغ شده و باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیوند مسجد و مدرسه در دستور کار ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اهداف تربیتی در دستور کار قرار گرفته است امید واریم نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدیریت مدارس وابسته به حوزه های علمیه برعهده آموزش و پرورش است و نقش حوزه علمیه در این مدارس حمایتی خواهد بود.  

وی ادامه داد: در مدارس طرح امین هدف ما بهره مندی از ظرفیت حوزه های علمیه در فرآیند تعلیم و تربیت است لذا این آموزش و پرورش و نهایتا دانش آموزان هستند که از این همکاری ذی نفع هستند.

حجت الاسلام نیکزاد اضافه کرد: بر اساس سند تحول بنیادین همه دستگاه‌ها و نهادها باید در امر تعلیم و تربیت با آموزش و پرورش همکاری کنند لذا یکی از این نهادها  که در فرآیند تربیتی نقش مهمی دارد، حوزه  های علمیه است.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه به سند تحول بنیادین اموزش و پرپرش لبیک گفته و در قالب ۳۰ برنامه با آموزش و پرورش همکاری می کند و بر اساس مصوبه ۷۸۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شده این همکاری ها شکل گرفته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورشی ادامه داد: همکاری های بین دو نهاد اموزش و پرورش و حوزه علمیه در زمینه های منابع انسانی، آموزش، پژوهش و متون درسی پیش می رود لذا یکی از موضوعاتی که در این نشست به آن پرداخته می شود؛ پیوند مدرسه و مسجد است بنابراین دانش آموز باید ارتباط قوی و عمیقی با پایگاه مسجد داشته باشد.

وی از ضرورت فراهم کردن زمینه تعامل داوطلبانه دانش آموزان با مساجد سخن گفت و افزود: در راستای تحقق ساحت اعتقادی اخلاقی ازجمله ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین، مربیان طرح امین کار تربیتی در مدارس انجام می دهند.

حجت الاسلام نیکزاد اضافه کرد: مربیان طرح امین پس از فراگیری آموزش های لازم و طی سطوح مختلف و عبور از گزینش وارد مدارس می شوند و با کمک مدیر  و سایر عوامل مدرسه فرآیند تربیت دانش آموزان را پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: در مدارس طرح امین سیستم آموزشی کاملا آموزش و پرورشی است اما در راستای غنی سازی کلاس های فوق برنامه از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده می شود لذا نه متون آموزشی و نه دانش آموز هیچ تغییر نمی کند

دبیر ستاد همکاریها عنوان کرد: استان فارس در بحث همکاری های بین دو نهاد و اجرای طرح ها همواره سرآمد و پیش قراول بوده است و من از نماینده ولی فقیه در فارس، مدیران حوزه های علمیه برادران و خواهران  و اداره کل آموزش و پرورش استان که تعامل بسیار سازنده ای با حوزه های علمیه دارد تشکر می کنم.

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش