Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور وزیرآموزش و پرورش در شیراز تاکید کرد

مدیریت مدارس طرح امین برعهده آموزش و پرورش است / نقش حوزه علمیه حمایتی است

شناسه مطلب: 24532
زمان انتشار: دوشنبه 29 آبان 1402 ساعت 15:59

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه وآموزش و پرورش، گفت: استان فارس در بحث همکاری های بین دو نهاد و اجرای طرح ها همواره سرآمد بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،حجت‌الاسلام حمید نیکزاد در نشست منطقه ۳ کشوری ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با حضور استان های ایلام، لرستان ، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس در باشگاه فرهنگیان شیرازاظهار کرد:معلم ابتدا باید خودسازی کند و مراتب تربیتی را طی کند سپس به تربیت دانش آموزان بپردازد لذا معلم نباید صرفا به آموزش بپردازد بلکه تربیت دانش آموزان جزیی از عملکرد معلم است.

وی افزود:مسیرهمکاری ها و ارتباطات آموزش و پرورش و حوزه های علمیه همواره مطلوب بوده اما در دوسال اخیر این همکاری ها به نحو قابل توجهی ارتقا یافته است.

دبیر ستاد همکاریها تصریح کرد: دستورالعمل طرح امین که بسیار کار پژوهشی روی آن انجام شده و از طرح های پخته و جا افتاده است  توسط وزیر آموزش و پرورش ومدیر حوزه های علمیه ابلاغ شده و باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیوند مسجد و مدرسه در دستور کار ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اهداف تربیتی در دستور کار قرار گرفته است امید واریم نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدیریت مدارس وابسته به حوزه های علمیه برعهده آموزش و پرورش است و نقش حوزه علمیه در این مدارس حمایتی خواهد بود.  

وی ادامه داد: در مدارس طرح امین هدف ما بهره مندی از ظرفیت حوزه های علمیه در فرآیند تعلیم و تربیت است لذا این آموزش و پرورش و نهایتا دانش آموزان هستند که از این همکاری ذی نفع هستند.

حجت الاسلام نیکزاد اضافه کرد: بر اساس سند تحول بنیادین همه دستگاه‌ها و نهادها باید در امر تعلیم و تربیت با آموزش و پرورش همکاری کنند لذا یکی از این نهادها  که در فرآیند تربیتی نقش مهمی دارد، حوزه  های علمیه است.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه به سند تحول بنیادین اموزش و پرپرش لبیک گفته و در قالب ۳۰ برنامه با آموزش و پرورش همکاری می کند و بر اساس مصوبه ۷۸۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شده این همکاری ها شکل گرفته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورشی ادامه داد: همکاری های بین دو نهاد اموزش و پرورش و حوزه علمیه در زمینه های منابع انسانی، آموزش، پژوهش و متون درسی پیش می رود لذا یکی از موضوعاتی که در این نشست به آن پرداخته می شود؛ پیوند مدرسه و مسجد است بنابراین دانش آموز باید ارتباط قوی و عمیقی با پایگاه مسجد داشته باشد.

وی از ضرورت فراهم کردن زمینه تعامل داوطلبانه دانش آموزان با مساجد سخن گفت و افزود: در راستای تحقق ساحت اعتقادی اخلاقی ازجمله ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین، مربیان طرح امین کار تربیتی در مدارس انجام می دهند.

حجت الاسلام نیکزاد اضافه کرد: مربیان طرح امین پس از فراگیری آموزش های لازم و طی سطوح مختلف و عبور از گزینش وارد مدارس می شوند و با کمک مدیر  و سایر عوامل مدرسه فرآیند تربیت دانش آموزان را پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: در مدارس طرح امین سیستم آموزشی کاملا آموزش و پرورشی است اما در راستای غنی سازی کلاس های فوق برنامه از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده می شود لذا نه متون آموزشی و نه دانش آموز هیچ تغییر نمی کند

دبیر ستاد همکاریها عنوان کرد: استان فارس در بحث همکاری های بین دو نهاد و اجرای طرح ها همواره سرآمد و پیش قراول بوده است و من از نماینده ولی فقیه در فارس، مدیران حوزه های علمیه برادران و خواهران  و اداره کل آموزش و پرورش استان که تعامل بسیار سازنده ای با حوزه های علمیه دارد تشکر می کنم.

جلسه هم اندیشی ماهیانه مبلغات طرح امین شهرستان کرمان برگزار شد

به همت معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران صورت می گیرد؛

اجرای طرح منسجم و هماهنگ «نیازسنجی تخصصی مبلغان عرصه کودک و نوجوان»

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه

سرنوشت کشوراز راه دبستان و دبیرستان می‌گذرد

«نهاد نمایندگی ولی فقیه در آموزش و پرورش» تشکیل می‌شود؟

حجت الاسلام ذوعلم؛

ضرورت تشریح هویت انقلاب اسلامی برای دانش آموزان

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

معلمان در فرآیند تعلیم و تربیت دارای رسالت خطیر هستند

مدیرکل آموزش و پروش آذربایجان غربی:

هدف‌گذاری آموزش و پرورش استان حضور ۸۲۰ مبلغ طرح امین در مدارس است

امام جمعه نورآباد:

مبلغان امین پاسخگوی سؤالات و شبهات دانش آموزان باشند

پیام رهبرمعظم انقلاب در پی شهادت مجاهد قهرمان فرمانده «یحیی السنوار»:

جبهه مقاومت کمترین توقفی نخواهد داشت باذن‌الله حماس زنده است و زنده خواهد ماند

دیدار دبیر ستاد همکاریها با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

بازدید مشاور وزیر از فعالیت های فرهنگی تبلیغی دو دبیرستان شهر ارومیه

با حضور حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد

همایش گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در ارومیه برگزار شد

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

همراهی و سلوک واحد، لازمه‌ی ارتباط اولیا و مربیان است/ نگاه معلمان به تربیت، درخشان و مترقی است، باید این نگاه تقویت شود

ادای احترام مشاور وزیر آموزش و پرورش به شهدای آذربایجان غربی

پيام وزير آموزش‌وپرورش به مناسبت گرامیداشت هفته پيوند اوليا و مربيان