Print
Zoom In
Zoom Out

در راستای توسعه همکاری دوجانبه

ستاد همکاریها و مرکز ملی پاسخ گویی به سوالات دینی، تفاهم نامه امضا کردند

شناسه مطلب: 24518
زمان انتشار: دوشنبه 22 آبان 1402 ساعت 13:21

با حضور مدیران دو مجموعه، تفاهم نامه همکاری میان ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش و مرکز ملی پاسخگویی به شبهات به امضای طرفین رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها ضمن خیرمقدم به مدیر و معاونین مرکز ملی پاسخگویی به شبهات دینی با بیان اینکه تعامل و همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش در 55 برنامه مشترک در دومین برنامه پنجم خودش بسر می برد، اظهار کرد: بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری و مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، تعامل و همراهی حوزه و آموزش و پرورش می بایست در ابعاد مختلف باشد.

وی افزود: در همین راستا آیت الله اعرافی در جلسات متعدد نکاتی را بیان داشتند که سرلوحه فعالیت های ما قرار گرفته است و آن اینست که تمام دستگاهها و نهادها باید پیوست آموزش و پرورشی داشته باشند.

دبیر ستاد همکاریها ادامه داد: با همین رویکرد دبیرخانه ستاد اولین برنامه 5 ساله همکاری را پشت سر گذاشت و در آستانه ورود به برنامه پنجم دوم است که می بایست از تفاهم خارج شده و به سمت برنامه ها حرکت کرد، این برنامه دوم پنج ساله بارها با نقد و نظرها اصلاح و کار جلو رفت تا ان شاءالله برنامه 5ساله دوم همکاری با دقت نظر بیشتری به تصویب برسد.

در ادامه این نشست ، حجت الاسلام محمد جواد اصغری ، رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز اظهار کرد: در صدد تقویت پاسخگویی دینی به ویژه در قشر جوانان و نوجوانان هستیم.

وی با اعلام افزایش ظرفیت کارشناسان پاسخگو و همچنین افزایش ساعات پاسخگویی گفت: با توجه به اعتماد و اهتمام مردم در پیگیری مسائل دینی و اعتقادی بسترهای متفاوتی ارتباطی را برای مطرح کردن سوالات خود طراحی کرده ایم بطوریکه مخاطبان می توانند با شماره تلفن ۰۹۶۴۰۰ همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به صورت مستقیم با کارشناسان پاسخگو مطرح نمایند. همچنین مخاطبان می توانند سؤالات را از طریق صندوق صوتی با همین شماره در هر زمان از شبانه روز ارسال و در کمتر از ۱۲ ساعت پاسخ را دریافت نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم در مورد سامانه پیامکی مرکز گفت: این سامانه با شماره ۳۰۰۰۹۶۴۰ تنها ویژه سوالات احکام شرعی می باشد که با میانگین ۵ ساعات پاسخ ارائه می گردد.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی افزود: در بخش پاسخگویی آنلاین در دو بستر اندروید با اپلیکیشن پاسخگو مرکز ملی پاسخگویی قابل دریافت از کافه بازار و مایکت و تحت وب به نشانی  https://my.pasokhgoo.ir  به صورت زنده و گفتگوی متنی پاسخگوی مخاطبین می باشد.

حجت الاسلام اصغری با اعلام به روز رسانی و بازنشر نرم افزار احکام روزه گفت: نرم افزار «احکام روزه» در دو نسخه اندروید و ویندوز توسط مرکز ملی تولید شده است و کاربران می توانند این نرم افزار را از طریق اپلیکیشن پاسخگو یا سایت مرکز دریافت نمایند. این نرم افزار، سؤالات پرتکرار مخاطبان در موضوع روزه بوده که بر اساس فتاوای مراجع بزرگوار تقلید پاسخ داده شده است.

وی در پایان گفت: مرکز ملی پاسخگویی در هشت گروه تخصصی، قرآن، حدیث، احکام، اخلاق، عقاید، سیاسی و اجتماعی و مشاوره و روانشناسی پاسخگوی هم وطنان عزیز می باشد.

در پایان این نشست ، تفاهم نامه همکاری به امضای مدیران هر دو نهاد رسید.

 

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس