Print
Zoom In
Zoom Out

با حضور نمایده ولی فقیه در استان لرستان

پیوند مسجد و مدرسه با جرای طرح محراب

شناسه مطلب: 24516
زمان انتشار: يكشنبه 21 آبان 1402 ساعت 08:56

در راستای ترویج فرهنگ نماز و آشنایی دانش آموزان با آموزه های دینی طرح محراب با حضور ۱۰۰۰ دانش آموز در خرم آباد برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با بر شمردن  آثار  وبرکات نماز در زندگی انسان  گفت : فواید نماز بر سلامتی جسم و روان انسان ها بسیار زیاد است و این فواید بارها و بارها در علم ثابت شده است و دانشمندان زیادی در دنیا ثابت کرده اند که نماز هم بر سلامت جسم و هم بر سلامت روانی افراد تاثیر گذار است..

رئیس کمیته همکاریهای لرستان در بخش دیگری از سخنانش به نظم نوین جهانی اشاره کرد و افزود :  انزوای آمریکا و استکبار جهانی ، انتقال قدرت از اروپا و غرب به آسیا ، شکل گیری جبهه مقاومت  از مهمترین خصوصیت های نظم نوین جهانی است و  ایران هم در این نظم نوین جهانی جایگاه شایسته ای دارد و دانش اموزان  و جوانان در شکل گیری  جایگاه در آینده نقش بسزایی دارند که باید با استعداد ، دانش و عزم راسخ خود قطار پیشرفت کشور را به جلو حرکت دهند.

امام جمعه خرم آباد به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و اظهار داشت : الان همه دنیا  و مجامع جهانی جنایات رژیم کودک کش اسرائیل را در غزه می بینند   و در قبال این  کشتار کودکان و زنان  غزه سکوت اختیار کرده اند و فریاد دروغین حقوق بشر را در اغتشاشات سال گذشته  سر دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان هم در این مراسم به اهمین نماز در تربیت دانش آموزان اشاره کرد و گفت : نماز در مدرسه خیلی مهم است چون باعث تربیت صحیح می‌شود و علاوه‌بر این جایگاه تعلیم و تربیت را ارتقا می‌دهد و روابط معلم و دانش‌آموز را محترمانه می‌سازد.

رضا عزتی  به اجرای طرح محراب اشاره کرد و افزود : طرح محراب ناظر بر برنامه پنج ساله ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش و مطابق با اهداف و تأکیدات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که موجب پیوند مدرسه و مسجد خواهد شد و در تربیت دینی و انقلابی دانش‌آموزان اثر بخشی خوبی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اموزش و پرورش استان هم به حضور بیش از  یک هزار دانش آموز دختر و پسر در مسجد امام حسن عسکری گلدشت خرم آباد اشاره کرد و گفت : این طرح در سایر مساجد استان با حضور دانش اموزان پیرامون همان مسجد برگزار می شود

امین رسولی اظهار داشت : این برنامه با همکاری دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم آباد، ادارات قرآن، عترت و نماز و امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش و دبیرخانه همکاری های حوزه و علمیه و اموزش و پرورش و با مشارکت ویژه مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهران استان و ستاد اقامه نماز لرستان برگزار می گردد. لازم به ذکر است علاوه بر برپایی نماز جماعت، پاسخ به سوالات دانش اموزان  در رابطه با مسائل شرعی و جهاد تبیین هم صورت می گیرد .

در پایان این مراسم به تعدادی از دانش آموزان که  پاسخ صحیح به سوالات مطرح شده توسط نماینده محترم ولی فقیه در استان را دادند، تجلیل بعمل آمد

گفتنی است طرح محراب از برنامه های ابلاغی ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در قالب تفاهم نامه های سالانه اسنتانی می باشد

رضامراد صحرایی در دیدار با خانواده شهید عسگری جمکرانی:

۱۳۷۴ فرزند شهید در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند/امروز اصلی ترین قدرت فرهنگی ما شهدا هستند

وزیر آموزش و پرورش در سفر به قم:

امسال سال ترمیم سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است

به مناسبت هفنه معلم  صورت گرفت

تجلیل دبیر ستاد همکاریها از فرزند شهید ایرانمنش / شهید ایرانمنش را بیشتر بشناسیم

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب