Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور وزیر آموزش و پرورش درگلستان

تربیت نسلی سالم و متعهد، در گرو همکاری آموزش‌ و پرورش و حوزه علمیه

شناسه مطلب: 24489
زمان انتشار: دوشنبه 08 آبان 1402 ساعت 16:16

ترویج ارزش‌های اخلاقی و مذهبی در مدارس با همکاری هر دو دستگاه اثر گذار در کشور می تواند زمینه تقویت ارزش‌های اخلاقی در جامعه و پرورش نسلی اخلاقی و متعهد کمک کنند..

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،  ﻧﺸـﺴﺖ دﺑﯿﺮان ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻫﻤﮑﺎرﯾﻬـﺎی ﺣﻮزه ﻫـﺎی ﻋﻠﻤﯿﻪ و آﻣﻮزش و ﭘﺮورش  قطب ۲ کشوری صبح امروز ۸ آبان ۱۴۰۲ با حضور حجت الاسلام و المسلمین ﺣﻤﯿـﺪ ﻧﯿﮑﺰاد، ﻣﺸﺎور وزﯾﺮ و دﺑﯿﺮ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻫﻤﮑـﺎری ﻫﺎی ﺣﻮزه ﻫﺎی ﻋﻠﻤﯿﻪ و آﻣﻮزش و ﭘﺮورش،سید رضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان دﺑﯿﺮان ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻫﻤﮑﺎرﯾﻬـﺎیاﺳﺘﺎن ﻫﺎی سمنان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، سیستان‌ و ‌بلوچستان و گلستان در باشگاه آموزشی و رفاهی فرهنگیان گرگان برگزار شد

در این نشست تخصصی،حجت الاسلام  حمید نیکزاد؛ مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ضمن تقدیر از فعالیت های استان گلستان در عرصه همکاریها ، با بیان اینکه تربیت و انسان سازی، مهم ترین هدف مشترک آموزش وپرورش وحوزه علمیه است، گفت: ترویج ارزش‌های اخلاقی و مذهبی در مدارس با همکاری هر دو دستگاه اثر گذار در کشور می تواند زمینه تقویت ارزش‌های اخلاقی در جامعه و پرورش نسلی اخلاقی و متعهد کمک کنند.

وی با معرفی طرح پیوند مسجد و مدرسه گفت: این طرح مورد تاکید وزیر آموزش‌ و پرورش است و با اجرای آن به دنبال هویت سازی برای دانش‌آموزان و نسل آینده هستیم؛ باید ارتباط مرتبط و منسجم دانش‌آموزان را با مسجد بیشتر کنیم و بخشی از آن رسالت آموزش‌ و پرورش است و بخشی دیگر رسالت سایر دستگاه ها است.

دبیر ستاد همکاریها ، در ادامه موفقیت چنین طرح هایی را در گرو همکاری و تعامل همه دستگاه های مرتبط مانند آموزش‌ و پرورش، حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات، شهرداری ها، کانون های مساجد و ... دانست و گفت: برای درونی سازی ارزش های معنوی و تربیت نسل تراز انقلاب باید از ظرفیت همه دستگاه ها استفاده کرد در این صورت است که دانش‌آموزان با میل و رقبت خود به سراغ مسائل دینی و اخلاقی میروند.

وی با اشاره به لزوم ارتباط معاونین پرورشی استان ها با حوزه های علمیه گفت: برگزاری جلسه هفتگی میان این دو دستگاه مهم و اثرگذار می تواند آثار و برکات بسیار خوبی در سطح دستگاه تعلیم و تربیت داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به شیوه تامین مربیان طرح امین خاطرنشان کرد: ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش همسو با رویکرد تحولی مدیران آموزش‌وپرورش، خود را ملزم به هماهنگی بیشتر با اسناد بالادستی یعنی  سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش‌ و پرورش و سند تحول بنیادین می‌داند و تمام برنامه‌ها و طرح‌های خود را ناظر به این مهم بازنگری کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسایلی که مورد تاکید ویژه ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش قرار گرفته، ایجاد مدارس  وابسته به حوزه علمیه ، قانونمند کردن و توسعه مدارس مسجدمحور است که برنامه ها و فوق برنامه های مدرسه توسط حوزه علمیه راهبری می شود و دخالتی در قوانین، کادر و دانش‌آموزان و ... آن ندارد.

حجت الاسلام حمید نیکزاد در این نشست کمیته‌های همکاری را حلقه وصل بدنه آموزش و پرورش و حوزه علمیه با ستاد دانست و گفت: جلسات قطب‌ها و مصوبات و خروجی آن‌ها در شورای  سیاست گذاری ستاد همکاری‌ها با حضور وزیرآموزش و پرورش و نیز مدیر حوزه‌های علمیه مورد بحث و بررسی و جمع بندی قرار می‌گیرد و از بطن آن برنامه پنج ساله دوم تدوین خواهد شد.

به مناسبت هفنه معلم  صورت گرفت

تجلیل دبیر ستاد همکاریها از فرزند شهید ایرانمنش / شهید ایرانمنش را بیشتر بشناسیم

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم