Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر ستاد همکاریها:

درحال تدوین برنامه 5ساله دوم ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش هستیم

شناسه مطلب: 24454
زمان انتشار: شنبه 29 مهر 1402 ساعت 13:01

مشاور وزیر ودبیر ستاد همکاریها گفت: باتوجه به پایان برنامه پنج ساله اول ، هم اکنون ارکان مختلف ستاد همکاریها در حال تدوین برنامه 5ساله دوم هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیرستاد همکاریها در نشست هم اندیشی مراکز و نهادهای حوزوی که در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: یکی از نکاتی که آیت الله اعرافی مکرر نسبت به آن تاکید و سفارش دارند و ما سرلوحه کارمان قرارداده ایم، آنست که همه دستگاهها و نهادها می بایست دارای پیوست آموزش و پرورش باشند.

وی افزود: در برنامه دوم می بایست از قالب تفاهم خارج و به سمت برنامه ها حرکت کنیم، در تدوین برنامه دوم 5 ساله بارها جلسات متعدد نقد و بررسی صورت گرفته است تا بتوانیم بهترین برنامه دوم پنج ساله را تدوین و ارائه کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه ادامه داد: متاسفانه با توجه به حجم سنگین کار و وسعت فعالیت ها هنوز آنطور که شایسته است نتوانسته ایم تمام ظرفیت های حوزه و مراکز حوزوی را به صورت کامل احصا کنیم و به کمک آموزش و پرورش بیاوریم.

حجت الاسلام نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه سال 88 مدارس وابسته در شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: یکی از شرایطی که به وجود آمده است بکارگیری روحانیون شاغل در آموزش و پرورش به عنوان مدیر مدارس وابسته است. این مدارس به صورت کامل دراختیار آموزش و پرورش و تنها برای مدیریت از طلاب شاغل و استخدام شده آموزش و پرورش استفاده می شود.

دبیر ستاد همکاریها افزود: این مدارس به کمک آموزش و پرورش به دنبال ترویج و گسترش نگرش های اصلی انقلاب و آموزه های توحیدی و الهی است. در این سبک از مدارس سخت افزار در اختیار آموزش و پرورش است و فقط تئوری و بخش نرم افزاری آن توسط کسانی است که در حوزه تربیت شده و کار را پیش برده اند.

وی نکاتی را در خصوص آخرین وضعیت کودکستان ها (مهدهای کودک) بیان کرد و پیرامون مدارس مسجد محور گفت: موضوعی که قریب به 10 سال است کم و بیش وجود دارد، فعالیت مدارس مسجد محور است، این مدارس برای ادامه فعالیت باید قانون مند شوند و خود را با ضوابط اداری و آیین نامه ای آموزش و پرورش تطبیق دهند.

وی بیان کرد: طرح هایی که توسط ستاد همکاریها با همکاری حوزه و آموزش و پرورش به اجرا درمی‌آید در واقع به دنبال ارتقای و مهارت آموزی فرهنگیان، کادر مدرسه، دانش آموزان و حتی خانواده ها است، وقتی این اضلاع به یک رشد و معرفت دینی برسند بدون تردید بسیاری از دغدغه های آینده نسل جوان مرتفع می گردد.

حجت الاسلام نیکزاد موضوع دیگر را پژوهش در کتب درسی عنوان کرد و گفت: امروز  در برخی از کارگروه های حوزوی در آموزش و پرورش از خرد جمعی و دانشی نخگبان حوزه علمیه بهره مند هستیم.

دبیر ستاد همکاریها با توجه به سخن 13 سال پیش مقام معظم رهبری در جمع روحانیون تصریح کرد: حوزه باید معلم تربیت کند و با تلاش همکارمانمان امروز شاهد راه اندازی پردیس حوزوی دانشگاه فرهنگیان در قم هستیم که ان شاءالله شاهد تربیت و رشد دانشجو طلبه ها باشیم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از طرح های موفق ستاد همکاریها، برگزاری طرح دیده بان با محوریت جامعه نخبگانی دانشگاههای کشور با هدف جهاد تببین است. رسالت ستاد در این عرصه تربیت راویان پیشرفت است و تاکنون قریب به 20 هزار نفر در این دوره که به صورت برخط و هفتگی بوده است شرکت کرده اند.

حجت الاسلام نیکزاد در پایان سخنان خود به تببین طرح های معراج، روشنا، محراب اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس