Print
Zoom In
Zoom Out

استاندار مازندران:

گسترش طرح امین در مدارس بیشتری از مازندران

شناسه مطلب: 24432
زمان انتشار: چهارشنبه 12 مهر 1402 ساعت 09:40

استاندار مازندران: طرح امین با شناسایی ظرفیت‌ها و امکانات در مدارس مازندران گسترش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اجرای طرح امین و حضور طلاب در مدارس بر لزوم بهره‌مندی از طلاب آموزش‌دیده و آسیب‌شناسی پیش از اجرای طرح و گسترش آن با توجه به ظرفیت‌های استان تأکید کرد.

وی افزود: به دلیل شیوع کرونا امکان حضوری دانش‌آموزان در فضای مجازی وجود ندارد، تولید محتوا در اجرای این طرح در شبکه شاد با توجه به پرسش‌های ذهن نوجوانان بسیار مهم است تا پیام‌ها اثربخش باشد.

حسین‌زادگان با تأکید بر اینکه کار فرهنگی و تربیتی بخصوص در دو دهه اخیر در میان کودکان و نوجوانان از اهمیت بیشتری برخوردار شده است، گفت: برای نهادینه کردن امور تربیتی در نسلی که در همه‌ی بخش‌های جامعه حضور دارد، آموزش و پرورش یک نهاد اصلی است.

استاندار مازندران با بیان اینکه نتوانسته‌ایم واقعیت‌های دینی و اعتقادی را به نسل نوجوان و جوان به درستی منتقل کنیم، افزود: احتیاج به یک خیزش روشنگری در کشور داریم که بخشی از آن همین همکاری آموزش و پرورش و حوزه است که نیاز به هم‌افزایی آموزش و پرورش و حوزه علمیه است.

حسین‌زادگان در پاسخ به خواسته مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش مبنی بر گسترش طرح امین در مدارس بیشتری از استان مازندران، گسترش این طرح را منوط به برآورد ظرفیت‌ها و امکانات استان دانست.

سعدی پور، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این جلسه از همکاری و هم‌افزایی اعضای شورا قدردانی کرد و گفت: در زیست بوم جدیدی قرار گرفتیم که حفظ سلامت همکاران و دانش‌آموزان اولویت همه ماست.

نایب رئیس کمیته همکاریهای استان مازندران افزود: در این شرایط، همه توان دستگاه تعلیم و تربیت را به کار گرفتیم تا از طریق آموزش مجازی به اهداف علمی و آموزشی دست یابیم

وی گفت: اقدامات خوبی در ستاد همکاری‌های بین حوزه و آموزش و پرورش برای اجرای بهتر طرح مدارس امین صورت گرفته است.

سعدی پور افزود: توسعه و تجهیز مدارس معارف اسلامی در استان از طریق ستاد همکاری‌های حوزه و وزارت آموزش و پرورش در جلسه مصوب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به ضرورت برخورداری دانش آموزان از گوشی هوشمند و تبلت تاکید کرد و گفت: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز اختصاص حدود یک میلیارد تومان برای خرید تبلت و گوشی هوشمند در دست اجرا است.

وی افزود: افزون بر آن پویش همکلاسی مهربان نیز با محوریت فرمانداران، بخشداران، شورا‌های اسلامی همکاری کردند و ۴۰۰۰گوشی از این طریق تامین شد.

سعدی پور گفت: در این جلسه همچنین مشکلات مراکز‌های اقامتی، رفاهی، مجتمع‌های آموزشی شامل پلاژ فرهنگیان، اردوگاه بادله وباشگاه فرهنگیان بررسی شد.



مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

احیای نماز از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش مازندران است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است