Print
Zoom In
Zoom Out

در جمع طلاب طرح امین مطرح شد:

تبلیغ مؤثر در گرو بررسی و شناخت گروه هدف قرار دارد

شناسه مطلب: 24418
زمان انتشار: چهارشنبه 05 مهر 1402 ساعت 08:16

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: به‌عنوان مبلغ، مصرف‌گرایی و محیط را مورد بررسی قرار دهید. مصرف و محیط اندیشه‌های انسان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،حجت‌الاسلام محمد امینیان با حضور در جمع مبلغان مساجد و طرح امین مدارس قم که با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهارکرد: به‌ عنوان مبلغ، مصرف‌گرایی و محیط را مورد بررسی قرار دهید. مصرف و محیط اندیشه‌های انسان را تشکیل می‌دهد.

وی جایگاه تبلیغ را خط مقدم کار طلبگی دانست و گفت: باید گروه هدف خود را بشناسیم تا برنامه‌ریزهایی را که صورت می‌دهیم، با اقتضائات و حال آنها هم‌خوانی داشته باشد.

حجت الاسلام امینیان درباره اقتصائات گروه هدف سه عامل را مطرح کرد و افزود: اگر بخواهیم دانش‌آموزان و به‌ویژه دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها را مخاطب خود قرار دهیم از سه چیز نمی‌توانیم چشم‌پوشی کنیم و آن سه؛ سن، محیط و مصرف هستند. در واقع مصرف‌گرایی و محیط را مورد بررسی قرار دهید؛ چراکه مصرف و محیط اندیشه‌های انسانی را تشکیل می‌دهد.

دبیر کمیته ستادهمکاری های حوزه و آموزش و پرورش در استان قم، با تأکید بر تأثیرپذیری مبتنی بر سن دانش‌آموزان تصریح کرد: به‌عنوان یک مبلغ، درنظر داشته باشیم که مخاطب ما بیش از آن‌که از ما چیزی فرابگیرد، از گروه هم‌سن‌وسال خودش تأثیر می‌پذیرد. بنابراین به‌عنوان یک راه‌کار، برنامه‌های جمعی را افزایش دهیم و تشکل‌ها و گروه‌های دانش‌آموزی را ارتقا دهیم و آن را در جهت مثبت رهبری کنیم.

حجت الاسلام امینیان در رابطه با اقتضائات سنی افزود: یکی دیگر از چیزهایی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، تغییرات هورمونی است که به تغییرات رفتاری می‌انجامد. بنابراین در تعامل با مخاطب خود، به عدم ثبات احساس و عواطف توجه داشته باشیم. نتیجه چنین نگرشی این است که در التهابات اجتماعی آنان را بررسی خواهیم کرد، نه حذف. هم‌چنین از دیگر اقتضائات سنی دانش‌آموزان نیز، می‌توان به گریز آنها از امر و نهی‌ها توجه نمود.

وی، مبلغان را به ایجاد فضایی صمیمی و دوستانه توصیه کرد و گفت: قرار دادن دانش‌آموزان در حیاط مدرسه و فضاهای غیرکلاسی و برنامه‌ریزی برای بازی‌های هدفمند و بانشاط، از جمله کارهای تبلیغی مؤثر است، تا با تغییر محیط، تخلیه هیجانی و مواجهه با چالش‌ در حین بازی، اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام امینیان بیان کرد: در حال حاضر برخی دانش‌آموزان با کمبود نشاط مواجه شده‌اند که می‌طلبد در برنامه‌های خود، چاشنی نشاط‌افزایی و نشاط‌آفرینی را فراموش نکنیم.

وی در خصوص آشنایی با بازی‌های فعلی کودکان و نوجوانان تأکید کرد: بازی‌هایی که از طرف کشورهای غربی برای بچه‌ها طراحی می‌شود، حاوی مطالب ساختارشکنانه است که ذهنیت این نسل را نشانه رفته است. به همین دلیل مدیریت و شناخت بازی‌ها، در دستور کار مبلغان قرار بگیرد.

در ادامه این نشست که به‌صورت تعاملی صورت گرفت، مبلغان نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند و چالش‌های خود پیرامون مدرسه و مواجهه با دانش‌آموزان را گفتند.

تحقق برنامه های همکاریها (11)

توانمند سازی فرهنگیان یزد

تحقق برنامه های ستاد( 10)

نشست توانمندسازی مربیان امین استان کرمانشاه برگزار شد) + تصاویر

تحقق برنامه های همکاریها (9)

دوره توانمندسازی طلاب، روحانیون و ائمه جماعات مدارس آذربایجان شرقی برگزار گردید

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

اسلام و ارزش‌های آن را با زبان ساده و شیرین به دانش‌آموزان بگویید

تحقق برنامه های همکاریها (8)

بازدید دانش آموزان از کتابخانه مجتهده "بانوامین"

بسیج در کلام امام خامنه ای

جملاتی ناب از رهبرمعظم انقلاب درباره بسیج

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

گفت وکو با مولف کتاب «مبلغ کودک، تبلیغ با نمک»

گزارشی از فعالیت مبلغین موسسه الزهرای قم در لرستان

تحقق برنامه های همکاریها (7)

فیلم / نگاهی به طرح ملی تعالی پیوند مدرسه، مسجد و منزل "سه میم"

 فیلم/ تحقق برنامه های همکاریها (6)

 آشنایی با مدارس وابسته به حوزه علمیه

تحقق برنامه های همکاریها (5)

نشست طرح پیوند مسجد ،مدرسه و منزل در پاکدشت

تحقق برنامه های همکاریها (4)

برگزاری دوره آموزشی مهارتی« راه نشان تربیت » در شهرستانهای تهران

تحقق برنامه های همکاریها (3)

اجرای آزمایشی طرح "سه میم" دربرخی مدارس 12 استان

با حضور مسئولین شهر سلماس؛

اولین همایش مدارس مجری طرح تربیتی امین شهرستان سلماس برگزار شد

با حضور طلاب و دانشجویان

برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان در شهرستان های جنوب استان کرمان