Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای پاکدشت:

کار مبلغین امین، مقدس است

شناسه مطلب: 24405
زمان انتشار: يكشنبه 26 شهریور 1402 ساعت 10:59

در جلسه گردهمایی مبلغین طرح امین مدارس سطح شهرستان پاکدشت در حوزه علمیه امام صادق شهرستان پاکدشت، با حضور مسئولین از مبلغین و مبلغات تقدیر شد و امام جمعه پاکدشت کار مبلغین امین را مقدس دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام شیخ حسن لزومی در گفتگو با مبلغین امین گفت: برای تلاشی که مبلغین امین می‌کنند و با توجه به سختی کار آن‌ها باید هزینه بیشتری پرداخت بشود.

لزومی دانش‌آموزان را به گل‌هایی در باغ تشبیه کرد و گفت: دانش‌آموزان مانند گل‌هایی در باغ هستند که باید با لطافت و آرامی با آن‌ها برخورد کرد، و در ادامه افزود ، مهم است که با دانش‌آموزان محبت ایجاد کنید و با رفتاری دوستانه و صمیمی با آن‌ها گفتگو کنید، تا آنکه گفتار شما بر دانش‌آموزان تاثیر بگذارد.

او اضافه کرد که در مدارس با مبلغین امین به درستی برخورد نمی‌شود، و چه نیکوست که مدیران و معاونان و دانش‌آموزان مدارس به خوبی رفتار کنند و ادامه داد : باید دانش‌آموزان به صورت درستی پرورش دهیم، چرا که دشمن به دنبال این است که دانش‌آموزان ایرانی را تحت سلطه خود در بیاورد و توصیه‌ای به مبلغین و مبلغات داشت که به هیچ عنوان در مدارس با عصبانیت نروید چنان‌چه دانش‌آموزان یا معلم رفتار مناسبی نداشتند، با چهره خندان آنها را متوجه آن رفتار نامناسب بکنید.

امام‌جمعه شهرستان‌پاکدشت بیان کرد: رفتار شما مبلغین امین باید فوق‌العاده باشد، تا دانش‌آموزان و مدیران مدارس به شما کشش داشته باشند ، اگر آن‌ها با رفتار مناسب شما روبرو شوند در مسیر انقلاب اسلامی قرار می‌گیرند و به هیچ عنوان مسائل سیاسی را با مسائل معنوی آمیخته نکنید.

همچنین سیداصغر میرقاسمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان‌پاکدشت در ادامه صحبت‌های امام‌جمعه، ضمن قدردانی از تلاش‌های مبلغین امین گفت: حدود ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در سال جاری در پاکدشت حضور دارند، و تمامی آن دانش‌آموزان نیازمند به یک مبلغی دارند که آن‌ها را به سمت و سوی راستین ببرد ، با توجه به سخن امام خمینی رحمت الله که بیان کردند؛ «به داد اسلام برسید»، ما می‌توانیم با پرورش درست آیندگان به داد اسلام برسیم.

در ادامه محمد‌ حسنی، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان‌پاکدشت در جلسه تقدیر از مبلغین امین مدارس گفت: در طرح مبلغین امین، بانوان استقبال بیشتری نسبت به آقایان داشته‌اند و تاکید بر این است که شما مبلغین امین خودتان را درگیر کار آموزشی نکنید چرا که رسالت اصلی شما کار تربیتی است ، حضور همکاران طرح امین واجب است، و جایگاه شما مبلغین حفظ می‌شود.

محمد حسنی افزود: در مهرماه امسال طرحی به نام لیگ جت راه‌اندازی می‌شود که شبهات دانش‌آموزان با همکاری شما مبلغین از بین می‌رود و در واقع جهاد تبیین را به وسیله دانش‌آموزان انجام می‌دهیم.

در پایان جلسه محمد آخوندی معاون سیاسی فرمانداری پاکدشت در همین راستا بیان کرد : از آنجایی که والدین علاقه بسیار زیادی به اهل بیت دارند دوست دارند که فرزندان خود تحت یک تربیت درست قرار بگیرند و کار اصلی مبلغین امین این است، که دانش‌آموزان را با دین، مذهب، و اهل بیت آشنا کنند قطعا با استمرار این طرح تاثیرات تربیتی خوبی خواهد داشت.

آخوندی تصریح کرد: همه روحانیون مدارس باید دانش‌آموزان را با اعیاد دینی، مراسمات سوگواری، زمان، ومکان شهادت، ولادت امامان وپیامبران با روش‌های جذاب آشنا کنند و همکاری آموزش و پرورش‌ مسئولین شهرستان می‌تواند به این طرح (امین) کمک کند.

وی در پایان گفت: با وجود فضایی که برای جامعه پیش آمده باید خودمان را توانمندتر از قبل کنیم و باید موضوعات مذهبی را با دانش‌آموزان کار کرده و توجه بیشتری بر روی حوزه کودک و نوجوان داشته باشیم.

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم